Barnet første sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Anonym trådstarter

Kan det passe at manden ikke må ha det. da han arbejder nat og jeg går hjemme om dagen.. Jeg tænker på en hel nat/dag med et sygt barn så er man jo  ikke klar  til om natten på jobet.. hvor man skal være 100% på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

wamse

Jeg arbejdede nat, og der var ikke noget der hed barnets første sygedag der, for hvis man havde sygt barn, måtte man passe det om dagen til ens partner kunne tage over, så man kunne sove. Så skulle man møde på arbejde om aftenen igen.

Anmeld

3. marts 2011

tazz

Du har ret til, at have en barnsyg dag, men du har ikke krav på at få den betalt.

Fandt det lige på Borger.dk

Du har altid ret til at tage fri, hvis dit barn bliver akut sygt eller kommer til skade. Men du har kun ret til løn på barnets første sygedag, hvis det står i din overenskomst eller kontrakt

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg arbejdede nat, og der var ikke noget der hed barnets første sygedag der, for hvis man havde sygt barn, måtte man passe det om dagen til ens partner kunne tage over, så man kunne sove. Så skulle man møde på arbejde om aftenen igen.

OK Tak

Anmeld

3. marts 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Kan det passe at manden ikke må ha det. da han arbejder nat og jeg går hjemme om dagen.. Jeg tænker på en hel nat/dag med et sygt barn så er man jo  ikke klar  til om natten på jobet.. hvor man skal være 100% på..

Hvad er reglen så hvis man ikke har en partner til at tage over ??

Anmeld

3. marts 2011

wamse

Albertesmor skriver:

Hvis man ikke har en partner til at tage over, så arbejder man nok ikke nat 

Anmeld

3. marts 2011

slettet_7530

Hvis man ikke har en partner til at tage over, så arbejder man nok ikke nat 

Det kunne da være man havde en forældre eller noget andet til at tage barnet 

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Ved ikke lige hvad du tænker på.. Vi fik bare afvide at han ikke måtte tag barnet sygdag men tror da at når man er alene skal man bare ha det..

Anmeld

3. marts 2011

tazz

Anonym skriver:

Ved ikke lige hvad du tænker på.. Vi fik bare afvide at han ikke måtte tag barnet sygdag men tror da at når man er alene skal man bare ha det..

Du har da stadig retten til at tage fri hvis dit barn bliver sygt. Den kan da ikke tages fra dig ?

Anmeld

3. marts 2011

wamse

Albertesmor skriver:

Det kunne da være man havde en forældre eller noget andet til at tage barnet 

Jamen så er det jo også dem, der skal tage over ved sygdom, hvis de ellers passer barnet/børnene i forvejen om natten. Havde en kollega, som var enlig med 2 børn, og der var det naboen, som så til dem, og det var også når de var syge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.