MD-scanning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

ooo

msax skriver:

uhh - glæd dig - det er så stort at få tegnet og fortalt om det lille liv du bærer rundt på.

har i snakket om hvordan i skal forberede jer hvis det er en lille dejlig piger der ligger i min fine hule?

Jamen Mette, det er jo en dreng!

Ej, vi bliver helt sikkert også glade hvis det er en pige, men der kommer nok til at følge nogle bekymringer med. Det kan betyde, at Niels gerne vil have at babyen bliver fulgt tæt af læger i fremtiden. Og det er jo egentlig forståeligt nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

ooo

anna-jonas skriver:

Uhhhhhh........................jeg krydser fingre for jer i morgen, og håber at jeres lille bebs er helt sund og rask.

Grunden til at du skal til ekstra samtale, er at man bliver betragtet som "sårbar gravid" når man får antidepressiva. De vil gerne sikre sig, at man har det godt, og kan tage vare på sig selv. Det er meget betryggende, at der er nogle der er obs. på ens psykiske helbred også. Husk lige at spørge om den der glucosebelastning, om dit tal for konsekvenser??

Jeg vil sætte mig ned og lave en liste over de ting jeg skal spørge om, for ellers ved jeg bare at jeg glemmer noget. Og det med glucosetallene, det skal jeg have spurgt om.

Det er nemlig meget betryggende, at der er nogen der holder lidt øje med en her under graviditeten. Det gør bare, at jeg ikke føler det kan gå helt galt, hvis du forstår hvad jeg mener.

Anmeld

3. marts 2011

msax

Metchen skriver:

Jamen Mette, det er jo en dreng!

Ej, vi bliver helt sikkert også glade hvis det er en pige, men der kommer nok til at følge nogle bekymringer med. Det kan betyde, at Niels gerne vil have at babyen bliver fulgt tæt af læger i fremtiden. Og det er jo egentlig forståeligt nok.

det er da MEGET forståeligt at han gerne vil have de er lidt OBS... ved han hvorfor hjernesvulsterne i familien er opstået?

men du har sikkert ret i at det er en dreng - sådan noget ved man bare (eller???)

Anmeld

3. marts 2011

ooo

msax skriver:

det er da MEGET forståeligt at han gerne vil have de er lidt OBS... ved han hvorfor hjernesvulsterne i familien er opstået?

men du har sikkert ret i at det er en dreng - sådan noget ved man bare (eller???)

Nej, de ved  ikke hvorfor det er opstået gentagende gange i hans familie. Det kan jo bare være tilfældigheder, men kan godt forstå at det er noget der bekymre ham.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan slet ikke tro at det er en pige. Det er jo en dreng, og det har jeg hele tiden tænkt at det var. Mærkeligt.

Anmeld

3. marts 2011

msax

Metchen skriver:

Nej, de ved  ikke hvorfor det er opstået gentagende gange i hans familie. Det kan jo bare være tilfældigheder, men kan godt forstå at det er noget der bekymre ham.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan slet ikke tro at det er en pige. Det er jo en dreng, og det har jeg hele tiden tænkt at det var. Mærkeligt.

kan også godt forstå det er noget der går ham på - det aldrig rart at miste nogen tæt på

og håber da ikke du bliver "skuffet"... man er sku så mærkelig sårbar når man ligger der med en lille fantastisk skabning inde i sin mave

Anmeld

3. marts 2011

oo

Metchen skriver:

Jeg tror bare at Oskar er ved at få nok af mig. Sværger på at jeg hørte ham sige "hold nu bøøøtttteee" her den anden dag.

AHAHAHA! det minder mig om da min veninde fortalte, at deres kat var blevet steriliseret og gik rundt med den der krave på. helt uafhængigt af hinanden havde hende og hendes kæreste hørt katten sige "er der nogen?"  søren var ved at køre galt fordi han grinede så meget da hun fortalte det (i ramme alvor)

Anmeld

3. marts 2011

ooo

Tjuhl skriver:

AHAHAHA! det minder mig om da min veninde fortalte, at deres kat var blevet steriliseret og gik rundt med den der krave på. helt uafhængigt af hinanden havde hende og hendes kæreste hørt katten sige "er der nogen?"  søren var ved at køre galt fordi han grinede så meget da hun fortalte det (i ramme alvor)

"er der nogen???"

Hold nu op hvor er det langt ude. Håber at du ved, at Oskar ikke (endnu) taler til mig. Det er han lidt for sej til.

Anmeld

4. marts 2011

Lilac

hvor spændende! Glæder mig til at høre hvad der gemmer sig derinde...

Ja, jeg hørte også noget om anti-depressiva og spædbørnsdød, håber lægen kan hjælpe og vejlede lidt... det er jo lidt skræmmende...

Katte skal også snakkes med - ikke noget at skamme sig over der 

Anmeld

4. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Metchen skriver:

Hello ladies.

I morgen skal Niller og jeg til MD-scanning. Jeg glæder mig til at se, om der nu stadigvæk er noget i maven, eller om det bare er noget jeg bilder mig ind. Vi har besluttet os for, at vi gerne vil vide hvad køn det er, hvis det er muligt at se det. Det er Niels der har taget den beslutning, og jeg tror det er for at få lidt fred i sindet, da hans familie har en forhistorie med pigebørn, der er døde af hjernesvulster. Hans søster døde som 4-årig, da Niels var 6, af en hjernesvulst, og det gik meget hurtigt. En lille uge efter de opdagede at der var noget galt (blev opdaget ved at hun blev blind) var hun død. Det vil forhåbentlig give Niels lidt fred, at vide om der er nogen grund til at bekymre sig, eller om vi bare kan glæde os uden nogen mørke tanker.

Efter scanningen skal jeg til samtale med en læge, hvor vi skal tale om min antidepressive medicin. Det bliver rart at høre, hvad de siger til alt den virak der har været i medierne om antidepressiver og spædbørnsdød. Jeg talte med min læge i tirsdags, og hun sagde, at hun kun havde hørt om problemet i medierne. Der var slet ikke nogen officielle sundhedsvidenskabelige kilder, der havde taget emnet op, og sundhedsstyrelsen havde ikke advaret mod pillerne. Men nu må vi se, om det er noget andet jeg hører i morgen.

Efter Hvidovre, skal jeg mødes med en af mine rigtig gode veninder inde i byen, vi skal på cafe, og bare ose rundt i byen. Eneste problem er, at jeg INGEN penge har, da jeg ikke har fået nogen indtægt siden 1. januar. Det kan godt mærkes, AV. Heldigvis havde jeg sparet en lille smule op, så der er til mad og husleje, men det er vildt mærkeligt at skulle vende hver en krone. Det er jeg ikke vant til, men det er sikkert sundt nok at prøve.

Jeg kan godt mærke, at jeg ikke duer til at gå rundt herhjemme uden noget at tage mig til. Det er lidt ensomt, og jeg får læst mange bøger, set mange skodserier på nettet og snakket lidt for meget med min kat. Ja, jeg er den slags. Nederen at opdage.

Mette.... det bliver fantastisk at se baby idag!!!!!

og altså, det hjælper ikke at spekulere for meget over de der antidepressiver.... for hvad er alternativet? intet... jo, at du formentlig får det enormt skidt! og det dutter i alt fald slet ikke!

Mette, jeg er rigtig ked af at høre om jeres økonomiske situation... for det ved jeg, af egen erfaring, at det er fandemer ikke fedt!!! og hos mig giver det anlæg til depression... (jeg har også selv været ret dybt nede i den slags for ca 4-5 år siden)... Så hvis jeg på nogen måde kan hjælpe! siger du til...

mangler du evt noget ventetøj? for jeg kan se om der er noget du kan få, tror det svarer nogenlunde overens str. mæssigt...

knus og god fornøjelse idag!

Anmeld

4. marts 2011

Jules

Krydser for at alt er som det skal være idag

Hmmm.... Jeg er vidst os en af den slags mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.