Det er i hvert fald ikke overraskende.Som mennekser ha vi et instinkt lige som dyr på mange måder, det handler om overlevelse.
Og derfor er det kun naturligt at fravælge de tykke, de handicappede, de blinde osv.....
Jeg har aldrig været tyk selv, ret almindelig, men har haft flere ret buttede veninder, ordet tyk forekommer mig ikke naturligt når jeg omtaler dem for ser dem jo ikke som tygge og fede, men som almindelige mennesker jeg holder af.
Men jeg er også typen der altid har hjulpet de svage, de svageste på skolerne, de svageste i klasserne, min egen bio far, andres veninder osv. Det må jo ligge i mig at jeg ser bort fra at de kan "trække mig ned", som jo eelrs måske kunne være tilfældet for andre.
I gamle dage var det jo et status symbol at være tyk og dermed in at have gode tykke venner for at vise hvor rig man var.Det er modsat disse dage. De tykke lever kortere og vi VED det, de tykke for ofte dårligere jobs, har dårlig tøjstil i mange tilfælde fordi udvaget ofte er for ringe og jeg kunne blive ved.
Så det er ganske sikkert det er små skidt at være tyk både som barn og voksen.
Vile ønkse det ikke var sådan, at man så ned på folk der var anderledes stillet end en selv, men tror ikke det sker desværre, vi vil altid finde noget at sætte en finger på, sådan er vi nu engang som mennesker.
Anmeld