Tykke børn fravælges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Hørte lige det her på dr. Hvor er det bare trist og synd for alle de børn...fik det helt skidt og husker tydeligt den tykke pige i min klasse... Har I også oplevet at de tykke ikke havde det så godt, da I var børn? eller har I måske oplevet det nu...med egne eller andres børn?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/03/03022626.htm

Min søn er overvægtig og det er han desværre blevet drillet med. Hvis nogen bliver uenig med ham, så er det så nemt for dem lige at slynge en led kommentar ud omkring hans overvægt. De ved jo at han bliver ked af det, så det er lige noget de kan ramme ham med.

Som mor gør det pisse ondt, når han kommer hjem og fortæller sådan noget. Jeg ringer selvfølgelig til hans lærer, og så hjælper det for en periode.

Men han bliver ikke som sådan holdt udenfor, han har venner i klassen, men er ikke den populære. Det er han egentlig også ligeglad med, han ønsker kun at blive accepteret for den han er. Han er en meget kærlig og følsom dreng, så han tager det meget nært, hvis han bliver drillet.

Alligevel er han en selvsikker dreng, der ikke bliver usikker på sig selv på trods af drillerierne. Men jeg kunne da forestille mig, at der var mange der kunne bukke under i sådan en situation her.

Det er bare så trist at børn der bøvler med vægten, skal udsættes for at blive drillet/holdt udenfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Min søn er overvægtig og det er han desværre blevet drillet med. Hvis nogen bliver uenig med ham, så er det så nemt for dem lige at slynge en led kommentar ud omkring hans overvægt. De ved jo at han bliver ked af det, så det er lige noget de kan ramme ham med.

Som mor gør det pisse ondt, når han kommer hjem og fortæller sådan noget. Jeg ringer selvfølgelig til hans lærer, og så hjælper det for en periode.

Men han bliver ikke som sådan holdt udenfor, han har venner i klassen, men er ikke den populære. Det er han egentlig også ligeglad med, han ønsker kun at blive accepteret for den han er. Han er en meget kærlig og følsom dreng, så han tager det meget nært, hvis han bliver drillet.

Alligevel er han en selvsikker dreng, der ikke bliver usikker på sig selv på trods af drillerierne. Men jeg kunne da forestille mig, at der var mange der kunne bukke under i sådan en situation her.

Det er bare så trist at børn der bøvler med vægten, skal udsættes for at blive drillet/holdt udenfor

Åhh, hvor er det synd...jeg har endnu ikke oplevet noget med Bertram, men han er på grænsen til at være for stor....

Må jeg spørge hvor høj og tung din dreng er...hvor gammel er det nu han er..10 år?

Anmeld

3. marts 2011

Muffinmus

Det er i hvert fald ikke overraskende.Som mennekser ha vi et instinkt lige som dyr på mange måder, det handler om overlevelse.

Og derfor er det kun naturligt at fravælge de tykke, de handicappede, de blinde osv.....

Jeg har aldrig været tyk selv, ret almindelig, men har haft flere ret buttede veninder, ordet tyk forekommer mig ikke naturligt når jeg omtaler dem for ser dem jo ikke som tygge og fede, men som almindelige mennesker jeg holder af.

Men jeg er også typen der altid har hjulpet de svage, de svageste på skolerne, de svageste i klasserne, min egen bio far, andres veninder osv. Det må jo ligge i mig at jeg ser bort fra at de kan "trække mig ned", som jo eelrs måske kunne være tilfældet for andre.

I gamle dage var det jo et status symbol at være tyk og dermed in at have gode tykke venner for at vise hvor rig man var.Det er modsat disse dage. De tykke lever kortere og vi VED det, de tykke for ofte dårligere jobs, har dårlig tøjstil i mange tilfælde fordi udvaget ofte er for ringe og jeg kunne blive ved.

Så det er ganske sikkert det er små skidt at være tyk både som barn og voksen.

Vile ønkse det ikke var sådan, at man så ned på folk der var anderledes stillet end en selv, men tror ikke det sker desværre, vi vil altid finde noget at sætte en finger på, sådan er vi nu engang som mennesker.

Anmeld

3. marts 2011

Senia

Må sige at jeg også kan nikke genkendende til artiklen. Jeg blev selv mobbet da jeg var mindre, og endte faktisk med at trøstespise og blive tyk af det, og så blev jeg for alvor mobbet

Men må også sige at jeg var i en meget speciel klasse, mine klassekammerater var så slemme at de lærer der ikke var med til at mobbe os upopulære, selv blev mobbet groft, til de stoppede, hvilket resulterede i at vi fra 3 klasse - 7. havde 47 lære

Anmeld

3. marts 2011

Vingummien

Jeg var den overvægtige og sørgeligt nok, så vil jeg give ret i det de skriver

Anmeld

3. marts 2011

B&J

jeg har også altid været den største i klassen men har aldrig oplevet mobning overhovede jo så bag min ryg men vi havde det godt i min klasse selv om vi var 28 elever

Anmeld

3. marts 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Åhh, hvor er det synd...jeg har endnu ikke oplevet noget med Bertram, men han er på grænsen til at være for stor....

Må jeg spørge hvor høj og tung din dreng er...hvor gammel er det nu han er..10 år?

Min søn er ikke en af de ekstremt overvægtige, men han vejer for meget.

Ja han er 10 år  han måler 148 cm. og vejer ca. 50 kilo. Nu er han i forvejen en robust dreng med en kraftig knoglebygning, så han bliver aldrig en af de tynde drenge. Men jeg tænker meget over, hvad vi får at spise herhjemme, for det skal bare ikke tage overhånd.

Hvor stor er din dreng?

Anmeld

3. marts 2011

tinasmor

Lille-Nivs.Mor skriver:

Må sige at jeg også kan nikke genkendende til artiklen. Jeg blev selv mobbet da jeg var mindre, og endte faktisk med at trøstespise og blive tyk af det, og så blev jeg for alvor mobbet

Men må også sige at jeg var i en meget speciel klasse, mine klassekammerater var så slemme at de lærer der ikke var med til at mobbe os upopulære, selv blev mobbet groft, til de stoppede, hvilket resulterede i at vi fra 3 klasse - 7. havde 47 lære

47 lærere!! Lyder vildt. overvejede dine forældre ikke at flytte skole.

Jeg ville ikke have accepteret at mit barn gik i en klasse med sådan nogle mobninger og så mange lærere tyder da på der er et eller andet helt galt med skolen generelt.

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Min søn er ikke en af de ekstremt overvægtige, men han vejer for meget.

Ja han er 10 år  han måler 148 cm. og vejer ca. 50 kilo. Nu er han i forvejen en robust dreng med en kraftig knoglebygning, så han bliver aldrig en af de tynde drenge. Men jeg tænker meget over, hvad vi får at spise herhjemme, for det skal bare ikke tage overhånd.

Hvor stor er din dreng?

Ja, min Bertram er også bare robust og så pokkers glad for mad...hans øjne lyser..

Han er lige blevet 8 år, 145 cm og 43 kg, så det er på grænsen eller lige over. Men han er bare en stor dreng...

Her er et billede. Konrad på 5 år(mandag ) og Bertram 8 år.

Anmeld

3. marts 2011

mortil3trustrup

kitty skriver:

Jeg var selv den tykke.. Og jeg er desværre enig i artiklens indhold...

Samme her.

Var bestemt ikke en sjov skolegang for mig overhovedet. Gik totalt i spise stop på et tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.