Tykke børn fravælges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
23 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Aves.

Hørte lige det her på dr. Hvor er det bare trist og synd for alle de børn...fik det helt skidt og husker tydeligt den tykke pige i min klasse... Har I også oplevet at de tykke ikke havde det så godt, da I var børn? eller har I måske oplevet det nu...med egne eller andres børn?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/03/03022626.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

otlitrom

Jeg var selv den tykke.. Og jeg er desværre enig i artiklens indhold...

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

kitty skriver:

Det gør helt ondt indeni mig at læse sådan noget...og kan også godt huske at de tykke blev set ned på...jeg var ikke tyk, men mere robust end de helt tynde og det havde jeg det helt skidt med...tænk engang at man er og har det sådan, som børn..

Anmeld

3. marts 2011

wamse

kitty skriver:

Det samme her, og er helt enig med artiklen.

Anmeld

3. marts 2011

Kay

jeg har også altid været den tykke pige.... og det har sku aldrig været sjovt... blev mobbet af både elever men også af en lære

Anmeld

3. marts 2011

lauras*mor*

Jeg kan ikke huske nogle i klasserne var tykke.. Så har ingen erfaring..

Men ja, det er skide synd, der kan vi vist alle blive enige.. det er aldrig sjovt som barn at blive valgt fra, uanset grunden..

Men set fra et barns højde... Hvis jeg var barn og jeg bare elskede at spille fodbold, og hende/ham den tykke ikke kunne være med, fordi barnet var for tykt til at kunne holde til at spille med, ja så er det jo ikke sjovt at spille bold..

Anmeld

3. marts 2011

Rosa

Min bedste veninde i folkeskolen var ret kraftig op til 8.klasse - men hun var enormt populær alligevel... Hun var/er desuden en meget smuk halvt arabisk pige. Hun var supergod til fodbold og ridning, og klog, dygtig og bare supersød, så det der med om hun var tyk, det var folk på skolen da fuldstændig ligeglade med... 

Anmeld

3. marts 2011

SHERO

Jeg var selv den tykke, og oplevede det ikke selv, kan huske der var nogen stride tøser i min klasse, men jeg havde en bedste veninde, så har heldigvis kun gode minder fra min skolegang, og synes selv jeg var toppen af poppen og fuld af selvtillid. Men tror også jeg var virkelig heldig med min klasse...

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

Rosa skriver:

Min bedste veninde i folkeskolen var ret kraftig op til 8.klasse - men hun var enormt populær alligevel... Hun var/er desuden en meget smuk halvt arabisk pige. Hun var supergod til fodbold og ridning, og klog, dygtig og bare supersød, så det der med om hun var tyk, det var folk på skolen da fuldstændig ligeglade med... 

Men hendes overvægt hæmmede hende jo så heldigvis heller ikke i sociale sammenhænge. Det er vel forskellen der..

Anmeld

3. marts 2011

Dinna88

Hørte lige det her på dr. Hvor er det bare trist og synd for alle de børn...fik det helt skidt og husker tydeligt den tykke pige i min klasse... Har I også oplevet at de tykke ikke havde det så godt, da I var børn? eller har I måske oplevet det nu...med egne eller andres børn?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/03/03022626.htm

Hvor er det ærgeligt.

Der var en enkelt tyk pige i min klasse som også var småt begavet og generelt lidt sær. Men hun var SÅ sød! Hun fik tonsvis af opmærksomhed, f.eks. skrev hun historier, som nogle af de andre fik hende til at læse højt for at de kunne grine af hende bagefter! Heldigvis var hun så uskarp i det, at hun ikke opdagede det. 

Men jeg "tog hende under min vinge" hvis man kan sige det sådan, og så tog jeg hende med hjem efter skole og legede og vi snakkede sammen i frikvartererne osv. Så jeg har set hvordan nogle børn kan være mod de tykke!  Men det var så dobbelt op for hende her fordi hun var en lille særlig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.