Hvordan kommer i sådan nogen lunde på toppen igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Anaglad

Anonym skriver:

det er ved at være 2 måneder siden ... jeg var 10+4 henne da jeg gik det at vide til en scanning ... siden er det bare gået ned af bakken ja det kan godt være jeg har en mild depression - håber jeg ikke, men kan sagtens være..

Hej igen,

Jeg synes du skulle prøve at tale om det med kæresten og prøve at fokusere på, at han er der for at hjælpe dig og han må være lige så ked af det som dig over det, der er sket...

Håber du kommer ud i weekend og nyder solskinsvejret.

Jeg kan godt forstå du gerne vil blive gravid hurtigt igen.. men jeg syens det er vigtigt, at du lige når at komme ovenpå, så det ikke kommer til at blive en hård graviditet for dig og kæresten. Tal med din læge om det evt.. eller søg psykolog hjælp, hvis du synes.. det er meget godt at få sat ord på, hvad det er, der gør dig ked af det og, hvordan du kan håndtere problemet, så du kan komme ovenpå og blive god igen.

Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har brug for at tale ud om det.

Forresten.. så synes jeg, at træning hjælper altid på humøret.. en god løbetur eller en hård spinningstime.. det var måske noget?

Rigtig god bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

LinLin

Jeg havde en søn i forvejen da jeg havde en SA - det var nok det der holdt mig oppe... Jeg vidste at jeg kunne gennemføre en graviditet og få et sundt og raskt barn ud af det...

Men ellers er det bare helt legalt at tude og tude og tude - man har jo mistet noget man ønskede uanset hvor langt man var henne (jeg var 11+0) Hvor lang denne proces er er der ingen der kan sige. Jeg kom nok over det da jeg stod med den nye test...

Jeg havde et kæmpe ønske om at blive gravid igen hurtigst muligt, så vi gik i gang igen da jeg var holdt op med at bløde. Det skete heldigvis også rigtigt hurtigt: stod med en positiv test 5 uger efter det var sket!

Anmeld

5. marts 2011

Kindfed

Jeg aborterede i 13. uge med et ønskebarn, der havde været to år undervejs. Samtidig kom graviditeten en uge (én uge!) før vi skulle igang med behandling for barnløshed, og det betød så, at vi kunne skyde en hvid pil efter den behandling, fordi jeg så godt kunne blive gravid på naturligvis. Så det var på flere måder en absolut knusende oplvelse.

Nu sidder jeg her, små to år efter, med en lille dreng, jaa . Men..- jeg kan stadig blive meget, meget ked af at tænke på det lille menneske, der aldrig blev til noget. Og selve den fysiske process med aborten, som tog omkring en uge, kommer stadig tilbage og plager mig. Nogen gange falder jeg i staver, imens jeg står og kigger på et sted på vores gulv, hvor jeg husker at have kravlet afsted på alle fire, imens jeg bare hulkede af smerte og ulykke efter at have været vågen i tre døgn. Det samme med at tænke, og næsten mærke igen, følelsen af at stå med fostersækken i hånden, som smuttede ud engang på fjerdedagen. Det er modbydeligt, og det skal gøre ondt, for ellers kommer man ikke ordentligt videre.

Det tog LANG tid at komme bare lidt ovenpå igen og det eneste, der hjalp, var tid. Min kæreste og jeg snakkede meget om det, græd meget. Giv tid og lad dig selv være ked af det, så længe du behøver. Og når du så igen begynder at glæde dig over de små ting, så hold fast i det og vid, at du kommer videre og at der venter dig meget glæde forude. Bare senere.

Anmeld

5. marts 2011

-Sigrid-

Tja, jeg så en masse tudefilm og tudede igennem der... Så føler man ligesom at der er en "anden" grund til at man tuder Det er 7 måneder siden nu, og jeg tuder stadig over det en gang imellem, (meget - meget - sjældnere) så er nok ikke den som skal komme med råd?

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

Anaglad skriver:

Hej igen,

Jeg synes du skulle prøve at tale om det med kæresten og prøve at fokusere på, at han er der for at hjælpe dig og han må være lige så ked af det som dig over det, der er sket...

Håber du kommer ud i weekend og nyder solskinsvejret.

Jeg kan godt forstå du gerne vil blive gravid hurtigt igen.. men jeg syens det er vigtigt, at du lige når at komme ovenpå, så det ikke kommer til at blive en hård graviditet for dig og kæresten. Tal med din læge om det evt.. eller søg psykolog hjælp, hvis du synes.. det er meget godt at få sat ord på, hvad det er, der gør dig ked af det og, hvordan du kan håndtere problemet, så du kan komme ovenpå og blive god igen.

Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har brug for at tale ud om det.

Forresten.. så synes jeg, at træning hjælper altid på humøret.. en god løbetur eller en hård spinningstime.. det var måske noget?

Rigtig god bedring

tak for dine søde svar. mig og manden havde en lang snak igår aftes da vi lå i sengen og vi snakkede det hele igennem og vi begge fik en stor omgang tudetur. Og han havde ikke set det fra min side af, for ja han er selvfølgelig os gravid, men det er ikke ham som har den dejlige følelse så han kunne og kan slet ikke sætte sig ind i hvordan det er ikke at have noget derinde mere... men vi snakkede og vi kom frem til at jeg skal snakke med en læge / psykolog omkring det her så jeg på god vis kan komme videre... også når jeg og manden føler os parate så prøver vi igen...

det skal lige siges at jeg er begyndt at træne i fitness via. aktivering fra kh. og det er virkelig dejligt

Anmeld

6. august 2011

tristkvinde30

jeg er ved at gå ned, her hvor det er termin for vores første barn....tanken om at jeg skulle være mor nu er uudholdelig nu hvor der intet er.....kun tomhed. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre.....følte egentlig at jeg har været ovenpå i et stykke tid, men nu rammer det bare meget hårdt.

Anmeld

6. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

efter en spontan abort ??

jeg føler mig så rastløs, jeg har bare lyst til at se at komme igang igen, men min hjerne og hjerte er ikke klart til det, og ergo så får jeg nogen tudeture nærmest hele tiden...

Hvordan har i piger klaret at komme op på hesten igen ?? og få sådan nogen lunde styr på følelserne igen???

Ved at se fremad.
Ved at koncentrere mig om helt andre ting.
Arbejde, venner, leve.
Og så springe på hesten igen så hurtigt som muligt.
Jeg håber, du snart er ok igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.