Alm. graviditet sammen med jern- Et problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

tinasmor

Trine89 skriver:

Det var så lidt.. men du skal ikke være bange.. 

Var lidt nervøs, men så læste jeg også et indlæg andet sted hvor der står at rigtig mange steder (også i Europa) er det slet ikke noget der anbefales at man tager, men kun bliver ordineret hvis lægen ser grund til det. Så jeg tænker at hvis kvinder rundt om i Europa slet ikke tager det (med mindre nødvendigt) så går det nok at jeg er kommet til at tage det med den anden graviditetspille. Men ville nu alligevel ønske jeg havde vist det, når man nu alligevel gik rundt og tog dem

tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Trine89

tinasmor skriver:

Var lidt nervøs, men så læste jeg også et indlæg andet sted hvor der står at rigtig mange steder (også i Europa) er det slet ikke noget der anbefales at man tager, men kun bliver ordineret hvis lægen ser grund til det. Så jeg tænker at hvis kvinder rundt om i Europa slet ikke tager det (med mindre nødvendigt) så går det nok at jeg er kommet til at tage det med den anden graviditetspille. Men ville nu alligevel ønske jeg havde vist det, når man nu alligevel gik rundt og tog dem

tak for svar

Nej det kan jeg godt forstå, det ville da være det rarest at vide  

Men håber da du er blevet kloger og så kan du jo bare fra nu "starte" med at tage dem "rigtig".. hehe.. 

Anmeld

3. marts 2011

oo

det står normalt på pakken med jerntabletter. men hvis din blodprocent har været fin og du fx ikke har lidt af hovedpiner, så er der ikke sket nogen skade er jeg sikker på. jernet er jo for din skyld

Anmeld

3. marts 2011

Dia

Der er efterhånden også så meget, man skal tage hensyn til, når man er gravid. Ting man skal gøre - og ting man absolut ikke må gøre. Det kan altså til tider være svært at gøre det hele "rigtigt"! Tag du det bare roligt  Jeg begyndte også først at tage ekstra jern i uge 15, fordi min jordemoder anbefalede det, fordi jeg var meget træt. Inden da gik jeg ud fra, at jeg fik vikamin-behovet dækket med Gravitamin...

Anmeld

3. marts 2011

kkk

tinasmor skriver:

tak for svar

Det er da irriterende at du ikke har været informeret om at pillerne skulle tages hver for sig. Men hvis du ikke har nogen indikationer på at du har for lav blodprocent, er der jo ingen grund til bekymring overhovedet. Bortset fra det så er det en nyere anbefaling, at man skal begynde på jern allerede i uge 10. Da jeg var gravid sidste gang (for 5 år siden) var anbefalingen fra 20. uge.

Bortset fra det, så har jeg aldrig taget jern i mine graviditeter. Jeg fik vildt hård mave lige med det samme i min første graviditet da jeg begynde og stoppede med det samme igen. Og min blodprocent har været fin også i slutningen af graviditeterne.

Jeg ville selvfølgelig handle anderledes hvis min blodprocent blev lav. Men anbefalingen med at tage jern er altså en af de her 'standard anbefalinger' som bliver givet fordi nogle kvinder får lav blodprocent (den bliver som regel altid lidt lavere, men ikke nødvendigvis hverken lav eller for lav) i en graviditet. Og så er det lettest at anbefale ALLE kvinder at tage jern...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.