noah3006 skriver:
Hej Piger.
Nogen af jer der så udsendelsen med Michèle Bellaiche der tog udfordrigen op som jordmor på 8 uger.
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at se det, med det resultat at jeg selvfølgelig nu er blevet en smule angst for min egen fødsel... Ikke pga af Michéle, men pga af den fødsel de viste... jeg belv virkelig skræmt, man var jo virkelig med i den her kvindes fødsel... og det var ikke lige den bedste tror jeg ikk. (dog kunne jeg ane at andre kunne være værre, men denne tog virkelig pusten fra mig og gjorde mig nervøs for min egen.
Nu går jeg så her og er utryg i stedet for at glæde mig.. øv. Giv gerne god råd mod ens utryghed. For det er ikke ligefrem sjovt at man er bange for ens fødsel når den nu ligger så tæt på.
Klem Kristina (uge 39)
Vi var også meget berørte hjemme hos os, tårerne strømmede ud af øjnene på både min kæreste og jeg.. Fordi den fødslen minder SÅ meget om vores søns (bortset fra, at det tog 20 timer). Han var også besvimet, da han kom ud.
Vi var til efter-fødsels-samtale her igår med vores fødselsjordemoder, hvor vi kom til at tale om programmet. Hun blev ved med at sige, at sådan var det tit - og det gik stort set altid godt. Da hun så programmet, var hun rørt - men stadig helt rolig, for hun vidste, det nok skulle ende godt. Det er bare rigtig svært at tro, når man ligger dér (ved jeg fra mig selv).
Frygten for at miste sit barn ligger dybt i os alle, men chancen for at det rent faktisk sker, er bitte lille.
Jeg er sikker på, det nok skal gå helt fint, når du skal føde 
GLÆD dig! Det er så dejligt, når det er overstået
Man føler sig SÅÅÅ sej!! fordi man ER sej!
Held og lykke
og
til dig.