Flytte fra den ene ende af landet til den anden.. andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Diana...

Anonym skriver:

Hihi ja vi deler ikke helt samme holdning omkring Jylland og Sjælland.. jeg er JYDE med store bogstaver og Sjælland siger mig absolut intet Lige nu bor vi i Århus og skal flytte til KBH området, da min mand nok skal arbejde på DTU i Kgs. Lyngby..

Åh jeg kan nu lide både jylland og sjælland. Men du flytter da i det mindste fra en stor by til en anden stor by. Jeg flyttet fra en stor by til en bondeby he he det er noget af en omvendning jeg savner alle mine cafeer, begel bar, wellness osv  Men jeg er nok også en type der kan finde mig til rette alle steder  Men københavn er og bliver mit hjerte men jeg vil ikke flytte der til igen heller ikke hvis jeg flytter tilbage til sjælland. Men det er nu bare den skønneste by. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

millesofie

Anonym skriver:

Er der nogen herinde, som har prøvet at flytte fra den ene ende af landet til den anden, som vil dele lidt ud af deres erfaringer?

Pyhh jeg synes det er svært.. vi skal flytte fra jylland til sjælland, med ret stor sansynlighed pga. mandens job. Dvs. at jeg skal sige farvel til mit SKØNNE job, netværk, familien her i jylland osv. Samtidig med det er jeg gravid i 3. måned og det hele virker så uoverskueligt.. at skulle have barn, sige sit job op, gå på barsel med dagpenge, finde et nyt sted at bo, sige lejligheden op, danne nyt netværk osv. osv. Måske det er pga. gravidteten, men kan slet slet ikke overskue at det måske bliver til virkelighed..

Jeg flyttede fra Gedser til Asnæs for et år siden, det er godt nok ikke fra den ene ende af landet til den anden, men det er fra sjællands ene ende til den anden og der er pænt langt

jeg måtte starte forfra, men jeg synes det hjalp utrolig meget at have min datter (4mdr på det tidspunkt) mest pga mødregruppen, de gav mig det første netværk og en indsigt i byens liv og herligheder og ikke at forglemme de mennesker der boede i byen

jeg er et stille menneske, jeg har aldrig haft mange venner men nu pga mødregruppen og de mennesker jeg har mødt gennem dem, kender jeg nu flere mennesker end jeg har gjordt før i mit liv

mit råd til dig er nok, tag det roligt meld dig til mødregruppe når den tid kommer og indtil da så er der måske noget fødselsforberedelse eller lign du kan gå til det giver lige de første kontakter i den nye by og omegn og så føler man sig ikke så alene

og så er storkøbenhavn ikke det værste sted køb bogen > børnenes københavn < der er masser af gode fif både til nu før baby og til efter. bla. så er der gode caféer  og det er jo godt at have et sted at starte 

held og lykke håber du falder til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.