Anonym skriver:
Er der nogen herinde, som har prøvet at flytte fra den ene ende af landet til den anden, som vil dele lidt ud af deres erfaringer?
Pyhh jeg synes det er svært.. vi skal flytte fra jylland til sjælland, med ret stor sansynlighed pga. mandens job. Dvs. at jeg skal sige farvel til mit SKØNNE job, netværk, familien her i jylland osv. Samtidig med det er jeg gravid i 3. måned og det hele virker så uoverskueligt.. at skulle have barn, sige sit job op, gå på barsel med dagpenge, finde et nyt sted at bo, sige lejligheden op, danne nyt netværk osv. osv. Måske det er pga. gravidteten, men kan slet slet ikke overskue at det måske bliver til virkelighed..
Jeg flyttede fra Gedser til Asnæs for et år siden, det er godt nok ikke fra den ene ende af landet til den anden, men det er fra sjællands ene ende til den anden
og der er pænt langt
jeg måtte starte forfra, men jeg synes det hjalp utrolig meget at have min datter (4mdr på det tidspunkt) mest pga mødregruppen, de gav mig det første netværk og en indsigt i byens liv og herligheder og ikke at forglemme de mennesker der boede i byen
jeg er et stille menneske, jeg har aldrig haft mange venner men nu pga mødregruppen og de mennesker jeg har mødt gennem dem, kender jeg nu flere mennesker end jeg har gjordt før i mit liv 
mit råd til dig er nok, tag det roligt
meld dig til mødregruppe når den tid kommer og indtil da så er der måske noget fødselsforberedelse eller lign du kan gå til
det giver lige de første kontakter i den nye by og omegn og så føler man sig ikke så alene 
og så er storkøbenhavn ikke det værste sted
køb bogen > børnenes københavn < der er masser af gode fif både til nu før baby og til efter. bla. så er der gode caféer
og det er jo godt at have et sted at starte
held og lykke
håber du falder til 
Anmeld