Flytte fra den ene ende af landet til den anden.. andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.912 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde, som har prøvet at flytte fra den ene ende af landet til den anden, som vil dele lidt ud af deres erfaringer?

Pyhh jeg synes det er svært.. vi skal flytte fra jylland til sjælland, med ret stor sansynlighed pga. mandens job. Dvs. at jeg skal sige farvel til mit SKØNNE job, netværk, familien her i jylland osv. Samtidig med det er jeg gravid i 3. måned og det hele virker så uoverskueligt.. at skulle have barn, sige sit job op, gå på barsel med dagpenge, finde et nyt sted at bo, sige lejligheden op, danne nyt netværk osv. osv. Måske det er pga. gravidteten, men kan slet slet ikke overskue at det måske bliver til virkelighed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

2babygirls

Er der nogen herinde, som har prøvet at flytte fra den ene ende af landet til den anden, som vil dele lidt ud af deres erfaringer?

Pyhh jeg synes det er svært.. vi skal flytte fra jylland til sjælland, med ret stor sansynlighed pga. mandens job. Dvs. at jeg skal sige farvel til mit SKØNNE job, netværk, familien her i jylland osv. Samtidig med det er jeg gravid i 3. måned og det hele virker så uoverskueligt.. at skulle have barn, sige sit job op, gå på barsel med dagpenge, finde et nyt sted at bo, sige lejligheden op, danne nyt netværk osv. osv. Måske det er pga. gravidteten, men kan slet slet ikke overskue at det måske bliver til virkelighed..

Jeg gjorde det for 5½år siden. Er sønderjyde og min mand var lige flyttet til sjælland da jeg mødte ham.

Så smed hvad jeg havde i hænderne da jeg efter 3 mdr havde sfsluttet min uddannelse og flyttede over til ham

Her var det jo for at give kærligheden en chance.

Men det var skide hårdt, og hammeren faldt da også om aftenen hvor det gik op for mig at jeg egentlig havde solgt alt og smidt resten ud, så hvis det ikke holdte, hvad skulle jeg så flytte tilbage til ud over familie og venner.

Men jeg holdte ud i 1½år. Fikdet mest fantastiske job med de bedste kollegaer man kunne tænke og ønske sig, og holder også stadig kontakten med dem.

Derefter flyttede vi så tilbage til jylland

Så bare rolig. du skal nok få et nyt netværk derover. Man må også godt søge lidt efter det  Du får jo helt sikkert chancen for en mødregruppe, og ellers så snak med din JM om nogle kvinder hun evt kender til, eller om der er en graviditetsgruppe for dig.

Vi er skam sammen endnu, og fejre 6års dag til sommer og 2 års bryllupsdag samme dag

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Jeg gjorde det for 5½år siden. Er sønderjyde og min mand var lige flyttet til sjælland da jeg mødte ham.

Så smed hvad jeg havde i hænderne da jeg efter 3 mdr havde sfsluttet min uddannelse og flyttede over til ham

Her var det jo for at give kærligheden en chance.

Men det var skide hårdt, og hammeren faldt da også om aftenen hvor det gik op for mig at jeg egentlig havde solgt alt og smidt resten ud, så hvis det ikke holdte, hvad skulle jeg så flytte tilbage til ud over familie og venner.

Men jeg holdte ud i 1½år. Fikdet mest fantastiske job med de bedste kollegaer man kunne tænke og ønske sig, og holder også stadig kontakten med dem.

Derefter flyttede vi så tilbage til jylland

Så bare rolig. du skal nok få et nyt netværk derover. Man må også godt søge lidt efter det  Du får jo helt sikkert chancen for en mødregruppe, og ellers så snak med din JM om nogle kvinder hun evt kender til, eller om der er en graviditetsgruppe for dig.

Vi er skam sammen endnu, og fejre 6års dag til sommer og 2 års bryllupsdag samme dag

Tak for dit svar

Ja jeg ved godt at det nok skal gå alt sammen, men alligevel.. nu er situationen jo en anden med baby i maven osv. Havde det været for 6 mdr. siden havde jeg også bare sagt "ja ja lad os gøre det", men nu.. ja...

Vi har været sammen i mange år og flyttede til en anden by da vi flyttede sammen og føler først det er nu jeg er begyndt at få et godt netværk hér - det tager jo tid at opbygge

Anmeld

4. marts 2011

SD21

Anonym skriver:

Puha, jeg kan godt forstå du synes det er hårdt ! Jeg flyttede fra Odense til Lolland for 5 år siden og det synes jeg var rigtig hårdt ! - Jeg boede endda hjemme, så jeg havde jo ikke noget nær de "problemer" som i har.

Anmeld

4. marts 2011

MariaJ

For at se det fra den lyse side, så kan det godt være en fordel at I har en baby på vej. Det er mit indtryk at børn kan være en rigtig god indgangsvinkel til at lære folk at kende et nyt sted. Jeg har flyttet langt flere gange i tiden før børn, og syntes det var rigtig svært at få kontakter ud over dem man fik vi studiet/arbejdet. Med børn bliver man bare en del af nærmiljøet på en anden måde. Skal I flytte til en stor eller lille by?

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

For at se det fra den lyse side, så kan det godt være en fordel at I har en baby på vej. Det er mit indtryk at børn kan være en rigtig god indgangsvinkel til at lære folk at kende et nyt sted. Jeg har flyttet langt flere gange i tiden før børn, og syntes det var rigtig svært at få kontakter ud over dem man fik vi studiet/arbejdet. Med børn bliver man bare en del af nærmiljøet på en anden måde. Skal I flytte til en stor eller lille by?

Ja det kan du da måske have ret i.. dét havde jeg slet ikke tænkt over.. Han skal arbejde på DTU i Kgs. Lyngby (hvis han får det vel og mærket), så vi skal bo i KBH området eller i en af byerne udenfor - Hillerød, Lyngby eller lign.

Anmeld

5. marts 2011

LotteGabriella

pyyha kender godt tanken

Jeg er selv flyttet den anden vej...fra Vesterbro/Amager til Mors, da jeg var 6 mdr. henne

Det var svært da barslen var overstået, og jeg ikke kunne få arbejde....faktisk var jeg nået dertil hvor jeg sagde til min mand, at hvis jeg ikke fik det job, som jeg skulle til samtale ved, ja så flyttede jeg retur til Sjælland! Men jeg fik det, og har nu boet på Mors i 2,5 år Jeg har fået en rigtig dejlig veninde herovre, men min bedste veninde bor stadigvæk på Sjælland og hende ser jeg ca. 1 gang om måneden

Jeg kan så stadigvæk godt mærke på mig selv, når jeg trænger til byliv, så derfor ta'r min datter og jeg også en del til Sjælland

Jeg har dog ALDRIG fortrudt det, da vi har et dejligt hus herovre, tæt på vandet i et stille og roligt kvarter, med skønne naboer

Anmeld

5. marts 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Jeg flyttede fra nordjylland (omkring Aalborg) til sydjylland (Fredericia) da jeg var i 3. måned i april sidste år.

Det var hammerhårdt, men hvis man selv prøver at gå ind til det og søger kontakter gennem f.eks. din mands arbejdskollegaers koner og kærester - ja så synes ejg det går. Men klart jeg synes det var pisse hårdt at være væk fra min familie.

Vi lavede blot den aftale at der bare skulle være penge til at jeg kunne tage op til min familie hvornår på måneden jeg så end fik lyst til det.

Anmeld

5. marts 2011

Diana...

Ja jeg er flyttet fra sjælland til jylland og ærligt så tror jeg det er nemmere at flytte fra jylland til sjælland EJ ok det kommer selvfølgelig and på hvor man flytter hen om det en lille bondeby eller byen. Jeg elsker jylland og er virkelig faldet for det og ved ikke om vi nogen sinde flytter tilbage MEN jeg savner familie og venner SÅ meget og jeg har svært ved at få så godt netværk som jeg havde i københavn så det savner jeg rigtig meget. Men jeg så også flyttet fra midtkøbenhavn til en lille by med 1500 indbyggere måske der for he he. 

Men det skal nok gå, hvor skal i flytte hen der ovre? Fordelen er jo at du er gravid så du kommer jo i mødregruppe der ovre og på den måde allerede lære nogen at kende med det samme. Også det vigtigt at huske på der KUN er 2 broer i mellem så man kan altid tage hjem på besøg 

Men det er pisse hård men man skal også være åben over for det for så det nemmere. 

KRAM og held og lykke og jeg er en smule misundelig over du skal der over der er sgu skønt. 

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Ja jeg er flyttet fra sjælland til jylland og ærligt så tror jeg det er nemmere at flytte fra jylland til sjælland EJ ok det kommer selvfølgelig and på hvor man flytter hen om det en lille bondeby eller byen. Jeg elsker jylland og er virkelig faldet for det og ved ikke om vi nogen sinde flytter tilbage MEN jeg savner familie og venner SÅ meget og jeg har svært ved at få så godt netværk som jeg havde i københavn så det savner jeg rigtig meget. Men jeg så også flyttet fra midtkøbenhavn til en lille by med 1500 indbyggere måske der for he he. 

Men det skal nok gå, hvor skal i flytte hen der ovre? Fordelen er jo at du er gravid så du kommer jo i mødregruppe der ovre og på den måde allerede lære nogen at kende med det samme. Også det vigtigt at huske på der KUN er 2 broer i mellem så man kan altid tage hjem på besøg 

Men det er pisse hård men man skal også være åben over for det for så det nemmere. 

KRAM og held og lykke og jeg er en smule misundelig over du skal der over der er sgu skønt. 

Hihi ja vi deler ikke helt samme holdning omkring Jylland og Sjælland.. jeg er JYDE med store bogstaver og Sjælland siger mig absolut intet Lige nu bor vi i Århus og skal flytte til KBH området, da min mand nok skal arbejde på DTU i Kgs. Lyngby..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.