Hmf. Nu gider jeg snart ikke mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja, jeg magter altså ikke det her gymnasiestads mere.Jeg vil bare gerne være fæææærdig.

Det der lige fik mig lidt ned med flaget i dag er året awarshow. Der er selvfølgelig kategorien "årets par" og der er vi faktisk meget få der har været sammen i lang tid her på skolen. Alligevel er vi faktisk to par i min klasse.

Nå ja, men vi sidder så en 10 stykker rundt omkring i lokalet, og udfylder nomineringerne. Jeg ser at G fra min klasse har skrevet det andet par fra klassen deri. Jeg siger i sjov: "Jeg nominerer sgu mig og Andreas!" længere nede i lokalet sidder B fra min klassen som så siger: "Jeg nominerer A og K." A siger tak til ham, hvorefter han siger: "Jamen, I bor jo sammen, har to hunde og bil og det hele!"

Her sidder jeg og smågriner for mig selv, da historien bag deres flytten sammen er latterlig. Andreas og jeg har stort set altid snakket om at vi skal flytte sammen, men A og K har aldrig nævnt det - indtil den dag As mor flytter fra sin lejlighed, som hun lige har betalt indskud til, så A og K kan flytte ind uden at skulle købe møbler, betale indskud eller noget som helst. Derudover betaler As far halvdelen af alt: mad, husleje det hele. "Deres" bil fik A i fødselsdagsgave af sine forældre, så det er heller ikke ligefrem et fælleskøb og så er der hundene. Dem havde A også med hjemmefra. Neej, hvor virker det hele bare seriøst

Nåååå, men efter Bs kommentar siger S (som har en kæreste der ikke går i vores klasse) at det da skal være hende og hendes kæreste. - Sagen af den at de to "også bor sammen og har bil" - de bor dog I Ss forældres kælder og deres bil er en skrotspand der bryder sammen en gang om ugen. De har ikke SPOR styr på deres økonomi fordi de begge ryger sindssygt meget og bruger flere penge end de har. - Men så er det jo godt at de bor ved kære mor og far, som de ikke betaler husleje eller andet til. 

Jeg bliver bare så sur, fordi Andreas og jeg i denne klasse så absolut er det mest fornuftige par. Vi bor ikke sammen, selvom vi kunne, fordi vi ikke vil gældsætte os endnu, så vi sparer sammen til at flytte sammen. Men fordi vi ikke bor sammen, har dyr sammen, har bil sammen, SÅ er vi ikke en gang værd at tænke på. Men hvad de ikke ved er at vi skam da har snakket om hvor mange penge vi skal spare sammen her i vores friår, hvor vi skal læse så vi kan bo sammen, hvordan vi skal gøre med økonomien - så den ikke skrænter bare fordi vi er to på SU, hvordan med børn osv osv osv. 

Det gør mig bare en smule bitter at min klasse ikke kender os... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Samus1983

Det er bestemt ikke for at lyde ond eller noget...
Men synes du tager det for meget til dig.. Den slags nomineringer er jo mere i sjov og spas.. Tror folk i bund og grund er fuldstændig ligeglade med hvem der bor med hvem og hvordan de betaler sig fra det osv... Da jeg selv gik på handelsskole var det i hvertfald sådan. Vi var ikke så højtidigelig med om folk nu var de HELT rette til den nominering. Synes ikke du skal bruge så meget tid på at tænke over den slags. Bare være glad for dig og sin kæreste har det super sammen og I ikke har problemer med at få det til at kører rundt og sidst men ikke mindst hold de sidste par mdr ud på gymnasiet, så bliver du fri for din klasse

/ mira

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

Det er bestemt ikke for at lyde ond eller noget...
Men synes du tager det for meget til dig.. Den slags nomineringer er jo mere i sjov og spas.. Tror folk i bund og grund er fuldstændig ligeglade med hvem der bor med hvem og hvordan de betaler sig fra det osv... Da jeg selv gik på handelsskole var det i hvertfald sådan. Vi var ikke så højtidigelig med om folk nu var de HELT rette til den nominering. Synes ikke du skal bruge så meget tid på at tænke over den slags. Bare være glad for dig og sin kæreste har det super sammen og I ikke har problemer med at få det til at kører rundt og sidst men ikke mindst hold de sidste par mdr ud på gymnasiet, så bliver du fri for din klasse

/ mira

Jeg forstår sagtens hvad du mener, og sådan ser det også ud udefra, men vi har tre års historie bag os - men det er nu ikke fordi jeg sådan... at det er myntet på os! Det er bare fordi de "glemmer" os. Og det er jeg bare en smule øv over. Jeg havde også problemer med blå bog, hvor der var nogle der tænkte som du gør, og det forstår jeg godt. Man skal nok kende til min klasse og os for at forstå hvorfor jeg tænker som jeg gør - udefra ser det ikke ud som noget man gider tænke videre over.

Men ja, der er kun et par måneder tilbage, dem skal jeg bare lige igennem Tak for svar!

Anmeld

2. marts 2011

Nemesis

Men det er jo fordi de andre ikke ser ligeså fornuftigt på det som du gør.

Jeg kan godt forstå det irriterer dig, men du er bare allerede et andet sted i dit liv end de er.... nogle er mere modne end andre på dette stadie.

Så lad være med at lade dig gå på og så vid at om 3½ måned er du færdig.

Sisse

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

Men det er jo fordi de andre ikke ser ligeså fornuftigt på det som du gør.

Jeg kan godt forstå det irriterer dig, men du er bare allerede et andet sted i dit liv end de er.... nogle er mere modne end andre på dette stadie.

Så lad være med at lade dig gå på og så vid at om 3½ måned er du færdig.

Sisse

Sikke et sødt svar.

Men det irriterer mig netop bare at der er SÅ meget fokus på de andre, fordi de har så meget sammen, hvor jeg på samme tid ved at det slet ikke er sådan det forholder sig i forhold til os.  Det er svært at forklare. 

Jeg har også bare valgt at droppe at deltage i det awardshow og så ser jeg fremad - jeg er snart student!  

Anmeld

2. marts 2011

SpunkenJo

Om to år vil du se tilbage på det her og tænke, "Hvorfor brugte jeg så meget krudt på at tænke på noget så ligegyldigt!!"

I gymnasiet bruger man meget tid og krudt på at tænke på ligegyldige ting, som dengang var det største og fyldte hele ens hverdag.

Når du har sluppet det sidste teenager der er yilbage i dig, vil du slet ikke kunne forstå, den nominering kunne få dig til at føle sådan som du gør lige nu.

Du er på vej et andet sted hen i dit liv, og forandringer fylder

Held og lykke med projekt: tjen-penge-på-mit-friår

Jo

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Om to år vil du se tilbage på det her og tænke, "Hvorfor brugte jeg så meget krudt på at tænke på noget så ligegyldigt!!"

I gymnasiet bruger man meget tid og krudt på at tænke på ligegyldige ting, som dengang var det største og fyldte hele ens hverdag.

Når du har sluppet det sidste teenager der er yilbage i dig, vil du slet ikke kunne forstå, den nominering kunne få dig til at føle sådan som du gør lige nu.

Du er på vej et andet sted hen i dit liv, og forandringer fylder

Held og lykke med projekt: tjen-penge-på-mit-friår

Jo

Jeg tror desværre ikke det er så sort på hvidt. Jeg har aldrig haft det nemt i skolen, har aldrig været accepteret - så tror meget af det skyldes at jeg sgu egentlig bare gerne vil accepteres  

Men jeg kan godt se hvor du vil hen. Tak for svar.

Og tak - jeg har et mål om at vi skal have minimun 100.000 tilsammen 

Anmeld

2. marts 2011

SpunkenJo

Jeg tror desværre ikke det er så sort på hvidt. Jeg har aldrig haft det nemt i skolen, har aldrig været accepteret - så tror meget af det skyldes at jeg sgu egentlig bare gerne vil accepteres  

Jeg håber de lykkes for jer

Anmeld

2. marts 2011

Rockertand

Jeg kender dig ikke og kan kun dannet et indtryk udfra det, du skriver herinde - men jeg vil da sige, at jeg tit har tænkt, at du ikke var særligt nem at komme ind på livet af - du er meget, meget bestemt og stædig i dine meninger og har taget nogle meget alternative valg, end de fleste andre, du virker meget afvisende overfor det sociale liv i din klasse, og så går du op i nogle ting og episoder, som vi andre nok ville trække på skuldrene af.

Jeg kan godt huske, hvordan det var at gå i gymnasiet og (det kommer til at lyde nedsættende, det er ikke ment sådan) - det er en meget lille verden, du går i, der er så meget andet her i livet, der betyder mere, og det er ikke særligt klogt at spilde energi på de der små tåbelige episoder, der udspiller sig rundt omkring - så lær at være ligeglad og koncentrér dig om jeres planer, så må de andre selvom, hvad de tænker og gør.

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Jeg håber de lykkes for jer

Tak tak, det gør det nu nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.