Hej.
Vores drenge er 13, 11 og 7 år. De har nogle ting de skal hver dag og dem får de lommepenge for. Jeg ser det ikke direkte som "løn", men vi skal alle hjælpe hinanden og de skal alligevel have lidt penge. Fungere godt for os alle og vi retter opgaverne til i ny og næ, når der er behov for det og hvis de kører for surt i det.
Lige pt skal de store drengeordne køkken og tage af bordet hver 2. dag. Og ham på 13 år skal tømme opvaskemaskinen efter skole og ham på 11 skal sætte i opvaskemaskinen hver dag. Ham på 7 skal sætte på bordet hver dag.
Jeg har så tænkt på, at de her opgaver har de store lavet i en del år nu. Self er der blevet rettet til og taget fra osv. Men det har altid drejet sig om opvaskemaskinen og oprydning efter aftensmaden.
Nu har jeg tænkt på at tage de her opgaver væk og erstatte dem med nogle andre opgaver - vasketøjet.
Så lærer de omkring det at vaske tøj, sortere, farver, grader, lægge sammen osv. Alt sammen self med min hjælp.
Og ham på 7 kunne begynde at lære opgaven om opvaskemaskinen og det at rydde væk efter aftensmaden. Også med min hjælp.
Lyder det ikke fint og fair nok?? Tror jeg vil fremlægge det for dem, når de kommer hjem. Så kan jeg se om der skal justeres noget ell om de slet ikke vil...
Anmeld