Har været ved læge- kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Carina1977

Kongmulle skriver:

Ja det gør det. Man opdagede for nogle år siden, at penicillin ikke gør hverken smerten eller forløbet kortere. Jeg har nogle ørebørn, så jeg har fulgt med i udviklingen. Så mange læger giver slet ikke noget til det i dag, da det er bevist det ikke hjælper.

Ok min søn led nemlig af gentagne mellemøresbetændelser frem til han var ca. 5 år. Det er jo så også 5 år siden

Men dengang fik han altid pencillin. Han endte så også ud i at få dræn i begge ører, får fjernet polypper 2 gange og få fjernet sine mandler. Men selvom han havde dræn i, og betændelsen så derved løb ud, så fik han stadig pencillin.

Men det er da rart de har fundet ud af, at pencillin ikke er så nødvendigt alligevel. Jeg synes det er så synd, når man skal proppe dem med pencillin hele tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Carina1977

Fru'Rugaard skriver:

Han sagde at det var MØB og halsbetændelse, men det var ikke så voldsom.
men det var også min læge's kollega, ham hader jeg at være inde hos.

Ok så det var noget begyndende noget......har hun fået det værre?

Der er også en læge på vores lægehus, jeg ikke bryder mig om at komme ind til. Ens egen læge føler man sig nu mest tryg ved

Anmeld

2. marts 2011

Kongmulle

Carina1977 skriver:

Ok min søn led nemlig af gentagne mellemøresbetændelser frem til han var ca. 5 år. Det er jo så også 5 år siden

Men dengang fik han altid pencillin. Han endte så også ud i at få dræn i begge ører, får fjernet polypper 2 gange og få fjernet sine mandler. Men selvom han havde dræn i, og betændelsen så derved løb ud, så fik han stadig pencillin.

Men det er da rart de har fundet ud af, at pencillin ikke er så nødvendigt alligevel. Jeg synes det er så synd, når man skal proppe dem med pencillin hele tiden

Årh det er så synd når de har mellemørebetændelse. Jeg var selv ørebarn også og jeg kan stadig huske hvor ondt det gjorde. Man kunne ikke tænke, sove, spise eller noget.

men ja, dengang fik man altid penicillin, det er helt rigtigt, det gør man bare ikke mere. Nogen læger giver det stadig,men jeg tror det er fordi de er af gammel skole og sådan var det jo førhen.

Men som sagt, de har fundet ud af at det ikke gør noget. Hverken smerten eller forløbet bliver bedre af at få det. Og nej, det er bestemt ikke rart. 2 af vores kaster op når de får det og jeg kan godt følge dem det smager også bare bvadrrr

Anmeld

2. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Fru'Rugaard skriver:

Han sagde at det var MØB og halsbetændelse, men det var ikke så voldsom.
men det var også min læge's kollega, ham hader jeg at være inde hos.

Blev hun podet hos lægen?

Vi har lidt rigtig meget af halsbetændelse hjemme hos os og man får kun pencillin, hvis det er streptokokker man har ellers hjælper pencillinen ikke. Det kan være lige så smertefuldt, hvis der ikke er strepotokokker, men man kan ikke gøre noget ved det

Ang. MØB har man fundet ud af, at pencillin ikke  hjælper og at man ligeså godt kan bruge panodil i stedet for.

Men tag et tur til en øre/hals-læge og få tjekket din datter - man skal ikke have en henvisning.

Anmeld

2. marts 2011

Fru'Rugaard

bondepigen skriver:

Hvis ondt i halsen er virus, så kan de ikke give noget der hjælper alligevel, og her giver de heller ikke pencillin, hvis de "kun" har MØB på et øre...

Men hvis det er en regulær halsbetændelse hun har, med bakterier altså, så synes jeg det er MEGET mærkeligt, at de ikke giver noget.

Det var min læge's kollega jeg var inde hos, og ham er jeg ikke særlig tryg ved, og han snakker ikke så godt dansk, men har lige snakket med min egen læge, og vi blev enige om at hvis maja fik feber idag, så skulle jeg ringe til hende imorgen, og evt. kunne HUN (ikke hende kollega) kigge på maja igen

Anmeld

2. marts 2011

Fru'Rugaard

Carina1977 skriver:

Ok så det var noget begyndende noget......har hun fået det værre?

Der er også en læge på vores lægehus, jeg ikke bryder mig om at komme ind til. Ens egen læge føler man sig nu mest tryg ved

Ja, det gør man jeg har lige snakket med min egen læge, så nu er jeg mere rolig

Anmeld

2. marts 2011

Fru'Rugaard

MoarHvidovre skriver:

Blev hun podet hos lægen?

Vi har lidt rigtig meget af halsbetændelse hjemme hos os og man får kun pencillin, hvis det er streptokokker man har ellers hjælper pencillinen ikke. Det kan være lige så smertefuldt, hvis der ikke er strepotokokker, men man kan ikke gøre noget ved det

Ang. MØB har man fundet ud af, at pencillin ikke  hjælper og at man ligeså godt kan bruge panodil i stedet for.

Men tag et tur til en øre/hals-læge og få tjekket din datter - man skal ikke have en henvisning.

Jeg har lige snakket med egen læge, og hendes halsbetændelse, var uden bakterier, og lynmfekitlerne, var bare hævet lidt.
Slet ikke sådan jeg har forstået det på min læge's kollega

Anmeld

2. marts 2011

Carina1977

Kongmulle skriver:

Årh det er så synd når de har mellemørebetændelse. Jeg var selv ørebarn også og jeg kan stadig huske hvor ondt det gjorde. Man kunne ikke tænke, sove, spise eller noget.

men ja, dengang fik man altid penicillin, det er helt rigtigt, det gør man bare ikke mere. Nogen læger giver det stadig,men jeg tror det er fordi de er af gammel skole og sådan var det jo førhen.

Men som sagt, de har fundet ud af at det ikke gør noget. Hverken smerten eller forløbet bliver bedre af at få det. Og nej, det er bestemt ikke rart. 2 af vores kaster op når de får det og jeg kan godt følge dem det smager også bare bvadrrr

Mark hadede også bare pencillin

Jeg synes det er godt de har fundet ud af, at pencillin altså ikke er nødvendigt mod sådan noget længere.

Jeg husker også tydeligt, hvor han bare skreg og skreg hver gang han skulle sove  Han var også langt bagud sprogligt pga. hans øreproblemer. de fandt nemlig først ud af at han havde undertryk i ørene, da han var 2½ år. Indtil da havde han ikke rigtigt kunnet høre noget. Jeg synes bare at der er så mange børn med øreproblemer....synes efterhånden jeg hører om flere og flere der bakser med det.

Anmeld

2. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Fru'Rugaard skriver:

Jeg har lige snakket med egen læge, og hendes halsbetændelse, var uden bakterier, og lynmfekitlerne, var bare hævet lidt.
Slet ikke sådan jeg har forstået det på min læge's kollega

Så hjælper pencillinen desværre ikke

Rigtig god bedring med din prinsesse

Anmeld

2. marts 2011

Fru'Rugaard

MoarHvidovre skriver:

Så hjælper pencillinen desværre ikke

Rigtig god bedring med din prinsesse

Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.