Har været ved læge- kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.024 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Fru'Rugaard

Maja var til læge igår, fordi at hun har været småsyg siden hun startede i DP, og jeg har måte hente 4 gange ialt.
Lægen sagde igår, at hun har MØB og halsbetændelse, MEN, han giver hende ikke noget for det, han siger bare at hun skal have panodil efter behov, i 3 dage- og hvis hun ikke har fået det bedre efter de 3 dage, så skal jeg ringe igen, også vil han overveje om hun skal have pencilin, men hun har jo været syg længe, så teknisk set er det jo ikke gået væk efter 3 dage? Jeg er et stort spørgsmålstegn- Hjælp
Har lægen ret?

Rikke - Mor til Maja på 11 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Kongmulle

Fru'Rugaard skriver:

Maja var til læge igår, fordi at hun har været småsyg siden hun startede i DP, og jeg har måte hente 4 gange ialt.
Lægen sagde igår, at hun har MØB og halsbetændelse, MEN, han giver hende ikke noget for det, han siger bare at hun skal have panodil efter behov, i 3 dage- og hvis hun ikke har fået det bedre efter de 3 dage, så skal jeg ringe igen, også vil han overveje om hun skal have pencilin, men hun har jo været syg længe, så teknisk set er det jo ikke gået væk efter 3 dage? Jeg er et stort spørgsmålstegn- Hjælp
Har lægen ret?

Mange steder giver de ikke penicillin for MØB mere, MEN eftersom hun har både møb og halsbetændelse, så syntes jeg sgu ikke det er i orden! Jeg syntes helt klart du skal slå i bordet og forlange hun får penicillin!

God bedring med hende

Anmeld

2. marts 2011

Fru'Rugaard

Kongmulle skriver:

Mange steder giver de ikke penicillin for MØB mere, MEN eftersom hun har både møb og halsbetændelse, så syntes jeg sgu ikke det er i orden! Jeg syntes helt klart du skal slå i bordet og forlange hun får penicillin!

God bedring med hende

Det var også lige min tanke
Jeg må lige ringe derop

Anmeld

2. marts 2011

Carina1977

Fru'Rugaard skriver:

Har lægen ret?

Min søn har i hvert fald altid fået pencillin, da han havde mellemøres-betændelse som lille....så jeg fortstår ikke rigtig det din læge har sagt.

Kunne det være at han blot havde mistanke om at det var det? For så kunne det jo godt være man skulle se tiden an i nogle dage. Men hvis han ligefrem har sagt at det var mellemøresbetændelse og halsbetændelse, ja så burde i have fået en recept på pencillin. Jeg fatter i hvert fald nada. For hvordan skal det forsvinde af sig selv? Det er da kun pencillin der kan fjerne det er jeg ret sikker på

God bedring

Anmeld

2. marts 2011

<3

Nu kan halsbetændelse både være viralt og bakterielt. Og for en viral infektion virker penicillin ikke.

Tilgengæld ville jeg nok tage mit barn til en øre,hals, næse læge for den MØB, for det virker helt hen i vejret at hun ikke skal have medicin for det! En øhn læge behøver du ikke henvisning til.

God bedring med hende!

Anmeld

2. marts 2011

Carina1977

Kongmulle skriver:

God bedring med hende

Jamen kan mellemøresbetændelse godt forsvinde af sig selv?

Anmeld

2. marts 2011

misspippi

Det lyder lidt mærkeligt.....

Blev hun podet i halsen da han tjekkede for halsbetændelse??? For hvis det er en betændelsestilstand, er det kun pencilin der virker. Det samme gælder for ørerne. Ved betændelsestilstand har barnet også feber, har hun haft det???

Men hvis hun "kun" er lidt rød i hals og ører, så kan der ikke gives noget....Og så er barnet ofte feberfri men stadig skidtmas.

Jeg synes du skal tage hende til lægen igen, hvis du ikke kan se nogen bedring og så forklar meget tydeligt at hun har været syg og skidt tilpas længe.

Nogle gange skal man banke lidt i bordet før de hører efter.

Anmeld

2. marts 2011

Bondepigen

Fru'Rugaard skriver:

Har lægen ret?

Hvis ondt i halsen er virus, så kan de ikke give noget der hjælper alligevel, og her giver de heller ikke pencillin, hvis de "kun" har MØB på et øre...

Men hvis det er en regulær halsbetændelse hun har, med bakterier altså, så synes jeg det er MEGET mærkeligt, at de ikke giver noget.

Anmeld

2. marts 2011

Kongmulle

Carina1977 skriver:

Jamen kan mellemøresbetændelse godt forsvinde af sig selv?

Ja det gør det. Man opdagede for nogle år siden, at penicillin ikke gør hverken smerten eller forløbet kortere. Jeg har nogle ørebørn, så jeg har fulgt med i udviklingen. Så mange læger giver slet ikke noget til det i dag, da det er bevist det ikke hjælper.

Anmeld

2. marts 2011

Fru'Rugaard

Carina1977 skriver:

Min søn har i hvert fald altid fået pencillin, da han havde mellemøres-betændelse som lille....så jeg fortstår ikke rigtig det din læge har sagt.

Kunne det være at han blot havde mistanke om at det var det? For så kunne det jo godt være man skulle se tiden an i nogle dage. Men hvis han ligefrem har sagt at det var mellemøresbetændelse og halsbetændelse, ja så burde i have fået en recept på pencillin. Jeg fatter i hvert fald nada. For hvordan skal det forsvinde af sig selv? Det er da kun pencillin der kan fjerne det er jeg ret sikker på

God bedring

Han sagde at det var MØB og halsbetændelse, men det var ikke så voldsom.
men det var også min læge's kollega, ham hader jeg at være inde hos.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.