Ny herinde...Svært liv.. søger ligesindede/ venner..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.390 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Lisette 84

Hejsa allesammen

Jeg er ny herinde ( jeg har haft profil i et par uger nu). Jeg har lige brugt de første par uger på at få en fornemmelse for hvad det er for et sted, om det er noget for mig.. Det tror jeg der er

Jeg er 27 og bor sammen med min kæreste.. Han er far til min yngste søn på 3½ og egentlig også far til min ældste søn på 6½, men min ældste har en anden biologisk far... Min kæreste og jeg fandt sammen, da min ældste søn var 5 mdr. gammel..

Jeg er for nyligt flyttet til Esbjerg fra Slagelse... Der er mange grunde til denne store beslutning.. Jeg mere eller mindre "flygtede" fra Slagelse kommune, efter jeg indså at de hverken ville eller kunne hjælpe os i vores situation.... Kort beskrevet er vores situation den at drengenes far er fra et østæuropæisk land, han har ingen familie...( han er dog yderst integreret vil jeg lige pointere)  Han har udelukkende sig selv... Han har lidt psykiske problemer, efter en meget svær opvækst.                      Jeg selv har diagnosen borderline, en psykisk sygdom som gør livet rigtig svært at leve i perioder... Jeg er dog under behandling og har det endda nu så godt at jeg er blevet afsluttet fra psykiatrisk og nu udelukkende klarer mig med medicin og de ting jeg har lært at gøre for at passe på mig selv..  Det er en kæmpe udfordring, men det kan lade sig gøre.. Jeg har det problem oveni  at jeg har en familie som ikke er til nogen støtte, men udelukkende en belastning.. Konflikter, incest, drama, sorg.. You name it...   Det betyder jo også at der er ingen OVERHOVEDET til at aflaste eller hjælpe lidt til engang imellem... Dvs. ingen der passer børn, ingen samtaler... Hvordan går det.. osv.osv.....                                                    En støtte som mange andre forældre tager for givet....

Alt dette har gjort at vi som forældre har det rigtig svært... Jeg selv har aldrig fået afsluttet min hf.. der som simpelthen børn og sygdom i vejen... Kæresten har utrolig svært ved at finde et job pga. krisen... han er dog garanteret et job med løn-tilskud nu om et par måneder.....

Vi har de bedste hensigter, vi gør vores bedste hver eneste dag for at være gode forældre... Men indtil nu, er det som om vi ikke er blevet taget seriøst.. Hverken fra familie eller kommunen... Venner har vi ikke mange af.... Nogle meget få...gode venner... som nu desværre bor meget langt væk nu...

Vi har nu endelig fået hjælp fra Esbjerg kommune... En sagsbehandler er i fuld gang med at undersøge hvad der skal til af hjælp.... Min yngste søn har fået en plads i en special børnehave, som bedre kan rumme ham og de problemer som automatisk følger med...........                                                   ENDELIG bliver vi taget seriøst, og får mulighed for f.eks aflastnings-familie, familie terapi osv....   Endelig får vi hjælp.......

Så er det at jeg tænker på om ikke det mon var muligt at der sad et par mødre derude, som kan sætte sig lidt ind i min situation ?  Som måske har nogle af de samme udfordringer i sit liv ?

Hvis jeg skulle være så heldig at der var et par stykker derude, og meget gerne også noget som bor lidt i nærheden af Esbjerg... Så håber jeg  virkelig at I vil skrive.......

Jeg overvejer også at blive plus-medlem, så jeg kan oprette en special gruppe for os som har netop denne slags probemer inde på livet.....

Hvis I har læst med så langt som til nu, så er I godt nok tålmodige......... Jeg takker  

Håber jeg hører fra jer derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

mulle7430

hej med dig og velkommen til baby 

Anmeld

1. marts 2011

DLM

hej og velkommen til

jeg er ked af at høre alt det du har været igennem, så vil ikke gå uden en til dig.

jeg håber du finder nogen du kan snakke og mødes med. ellers er der en masse dejlige mennesker her inde med masser af forståelse og kærlige ord og hjælpsomhed.

knus

Anmeld

1. marts 2011

Mig med maven

Hej med dig, og velkommen til baby.dk, jeg håber at du vil blive lige så glad for siden som jeg.

Jeg kan ikke tale med om dine problemer, men jeg håber da på det bedste for dig og din familie, og håber at det såkaldte lys kommer nu i takt med foråret.

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du bare har brug for at "lukke lort ud"... Jeg kan tage det

/Christina

Anmeld

2. marts 2011

kamtok

Velkommen til 

Anmeld

2. marts 2011

Anne G

Velkommen til Jeg håber at du bliver glad for siden og at du finder nogen der bor tæt på dig..

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men ville ikke lige smutte uden at skrive

Anmeld

2. marts 2011

pussepige

Lisette 84 skriver:

Hejsa allesammen

Jeg er ny herinde ( jeg har haft profil i et par uger nu). Jeg har lige brugt de første par uger på at få en fornemmelse for hvad det er for et sted, om det er noget for mig.. Det tror jeg der er

Jeg er 27 og bor sammen med min kæreste.. Han er far til min yngste søn på 3½ og egentlig også far til min ældste søn på 6½, men min ældste har en anden biologisk far... Min kæreste og jeg fandt sammen, da min ældste søn var 5 mdr. gammel..

Jeg er for nyligt flyttet til Esbjerg fra Slagelse... Der er mange grunde til denne store beslutning.. Jeg mere eller mindre "flygtede" fra Slagelse kommune, efter jeg indså at de hverken ville eller kunne hjælpe os i vores situation.... Kort beskrevet er vores situation den at drengenes far er fra et østæuropæisk land, han har ingen familie...( han er dog yderst integreret vil jeg lige pointere)  Han har udelukkende sig selv... Han har lidt psykiske problemer, efter en meget svær opvækst.                     Jeg selv har diagnosen borderline, en psykisk sygdom som gør livet rigtig svært at leve i perioder... Jeg er dog under behandling og har det endda nu så godt at jeg er blevet afsluttet fra psykiatrisk og nu udelukkende klarer mig med medicin og de ting jeg har lært at gøre for at passe på mig selv..  Det er en kæmpe udfordring, men det kan lade sig gøre.. Jeg har det problem oveni  at jeg har en familie som ikke er til nogen støtte, men udelukkende en belastning.. Konflikter, incest, drama, sorg.. You name it...   Det betyder jo også at der er ingen OVERHOVEDET til at aflaste eller hjælpe lidt til engang imellem... Dvs. ingen der passer børn, ingen samtaler... Hvordan går det.. osv.osv.....                                                   En støtte som mange andre forældre tager for givet....

Alt dette har gjort at vi som forældre har det rigtig svært... Jeg selv har aldrig fået afsluttet min hf.. der som simpelthen børn og sygdom i vejen... Kæresten har utrolig svært ved at finde et job pga. krisen... han er dog garanteret et job med løn-tilskud nu om et par måneder.....

Vi har de bedste hensigter, vi gør vores bedste hver eneste dag for at være gode forældre... Men indtil nu, er det som om vi ikke er blevet taget seriøst.. Hverken fra familie eller kommunen... Venner har vi ikke mange af.... Nogle meget få...gode venner... som nu desværre bor meget langt væk nu...

Vi har nu endelig fået hjælp fra Esbjerg kommune... En sagsbehandler er i fuld gang med at undersøge hvad der skal til af hjælp.... Min yngste søn har fået en plads i en special børnehave, som bedre kan rumme ham og de problemer som automatisk følger med...........                                                   ENDELIG bliver vi taget seriøst, og får mulighed for f.eks aflastnings-familie, familie terapi osv....   Endelig får vi hjælp.......

Så er det at jeg tænker på om ikke det mon var muligt at der sad et par mødre derude, som kan sætte sig lidt ind i min situation ?  Som måske har nogle af de samme udfordringer i sit liv ?

Hvis jeg skulle være så heldig at der var et par stykker derude, og meget gerne også noget som bor lidt i nærheden af Esbjerg... Så håber jeg  virkelig at I vil skrive.......

Jeg overvejer også at blive plus-medlem, så jeg kan oprette en special gruppe for os som har netop denne slags probemer inde på livet.....

Hvis I har læst med så langt som til nu, så er I godt nok tålmodige......... Jeg takker  

Håber jeg hører fra jer derude

Velkommen til...

Anmeld

2. marts 2011

Fru Dinesen

Velkommen til  

Håber du finder støtte her inde 

Anmeld

2. marts 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Først vil jeg byde dig velkommen til baby.dk.
Her er altid plads til en mere, hvad enten man har det ene eller det andet i livet at kæmpe med, så er her altid plads og rummelighed, så længe man er et varmhjertet menneske.
Om man er meget udadvendt eller lidt, det vigtigste er, at man kan finde sin plet herinde og få en masse gode timer.

Så vidt jeg ved, har vi et par stykker herinde, der ligesom du har diagnosen borderline, så mon ikke I kan få glæde af hinanden, om ikke andet så til at udveksle erfaringer.

Venner kan man altid finde, det er blot at række hånden ud

Endnu engang velkommen, jeg håber du vil blive glad for at være her i hønsegården.

Kærligst
Sussie

>>Moderator på baby.dk<<

Anmeld

2. marts 2011

Mig med maven

SussieThyssen skriver:

Først vil jeg byde dig velkommen til baby.dk.
Her er altid plads til en mere, hvad enten man har det ene eller det andet i livet at kæmpe med, så er her altid plads og rummelighed, så længe man er et varmhjertet menneske.
Om man er meget udadvendt eller lidt, det vigtigste er, at man kan finde sin plet herinde og få en masse gode timer.

Så vidt jeg ved, har vi et par stykker herinde, der ligesom du har diagnosen borderline, så mon ikke I kan få glæde af hinanden, om ikke andet så til at udveksle erfaringer.

Venner kan man altid finde, det er blot at række hånden ud

Endnu engang velkommen, jeg håber du vil blive glad for at være her i hønsegården.

Kærligst
Sussie

>>Moderator på baby.dk<<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.