Kosttilskud - hvilke tager I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Filippa & Liva

STN skriver:

Jeg spiser også helt almindelige vitaminpiller (med mineraler også) og så tager jeg en jernpille om dagen også.. Min jordemoder fortalte, at hvis man bare spiser noget der svarer til en halv liter mælk eller 4 skiver ost om dagen, så var man dækket ind med kalk gennem sin mad... Og jeg spiser A38 og også ost, næsten hver dag, samt drikker mælk, så jeg tager ikke ekstra kalk-tilskud...

Hilsen Sille, 22+3

Okay, jamen det er jo super at du får spist en masse med kalk - så er du godt dækket ind..

Og flot mavse du har dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

de-wett

BigBabyWish skriver:

Det lyder ligesom mig, her tager jeg også dagligt min gravitamin og så ellers to kalk piller... Jern fra uge 10 selvfølgelig.

Du tog slet ikke fiskeolie?

jeg er lidt i tvivl om den fiskeolie, har hørt flere der tager det men min læge sagde ikke noget om at jeg skulle?

overhovedet ikke. Jeg spurgte min læge om jeg skulle tage det og hun sagde nej det er ikke nødvendigt. altså hvis du har lyst må du da gerne for det skader ikke, men hvis du vil undværre det. så gør det  det var det svar jeg fik ed lægen

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

de-wett skriver:

overhovedet ikke. Jeg spurgte min læge om jeg skulle tage det og hun sagde nej det er ikke nødvendigt. altså hvis du har lyst må du da gerne for det skader ikke, men hvis du vil undværre det. så gør det  det var det svar jeg fik ed lægen

Ok, mon ikke også spiren får det den skal have..

må spise lidt fisk når kvalmen har lagt sig lidt..

Anmeld

1. marts 2011

maria_wlt

Jeg spiser...

Helt almindelige vitaminer da de er meget billigere og har de folsyre som de skal...(fra fakta)

2 kalk med D-vitaminer, 2 fiskeolie og en halv jern..

Anmeld

1. marts 2011

LR85

BigBabyWish skriver:

Aha, jeg vil formentlig tro at min læge frabed mig at tage fiskeolie pga. halsbranden du beskriver - jeg kæmper nemlig i forvejen med voldsom kvalme..  så det er nok derfor hun mente jeg ikke skulle tage dem nu og her om ikke andet.

fiskepillerne er jo heller ikke en a anbefalingerne fra sundhedsstyrrelsen (tor jeg)

men hvis du kan spise en eller anden slags fisk, sushi, på rugbrød eller lign, ville det jo ikke skade.

Anmeld

1. marts 2011

de-wett

BigBabyWish skriver:

Ok, mon ikke også spiren får det den skal have..

må spise lidt fisk når kvalmen har lagt sig lidt..

helt sikkert. den skal skam nok klare dig, jeg spiste faktisk kun fisk 1 gang gennem hele min graviditet

Du skal bare pas på med a spise de fisk med mange "tungmetaller" i . (tror nok det er det at det hedder ) smiler

Anmeld

1. marts 2011

Sitrani

BigBabyWish skriver:

Okay, jamen det er jo super at du får spist en masse med kalk - så er du godt dækket ind..

Og flot mavse du har dig!

Hehe.. Ja, jeg spiser i hvert fald rigeligt i løbet af dagen, så jeg får det jeg skal have! Og er jo tilsvarende også mere sulten end jeg plejer at være, da den lille jo ta'r lidt energi også..

Og tusind tak for komplimentet Er også stolt af den!

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

louiseandersen85 skriver:

fiskepillerne er jo heller ikke en a anbefalingerne fra sundhedsstyrrelsen (tor jeg)

men hvis du kan spise en eller anden slags fisk, sushi, på rugbrød eller lign, ville det jo ikke skade.

Jeg ville rigtig gerne da jeg normalt eeelsker fisk.

men pga. kvalme har jeg meget svært ved mad for tiden, må igang med at spise lidt fisk når det har lagt sig.

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

de-wett skriver:

helt sikkert. den skal skam nok klare dig, jeg spiste faktisk kun fisk 1 gang gennem hele min graviditet

Du skal bare pas på med a spise de fisk med mange "tungmetaller" i . (tror nok det er det at det hedder ) smiler

Ja, præcis.

tungmetaller skulle ikke være så godt har jeg læst.

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

STN skriver:

Hehe.. Ja, jeg spiser i hvert fald rigeligt i løbet af dagen, så jeg får det jeg skal have! Og er jo tilsvarende også mere sulten end jeg plejer at være, da den lille jo ta'r lidt energi også..

Og tusind tak for komplimentet Er også stolt af den!

Ja, det kan jeg sørme godt forstå.

Jeg glæder mig til jeg kan komme igang med rigtig at spise igen og få mave..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.