Kosttilskud - hvilke tager I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
29 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Filippa & Liva

Jeg selv tager gravitamin hver dag og kalk tilskud.

Jeg ved at man skal begynde på jern omkring uge 10,

men skal man også tage fiskeolie?

Hvis ja - hvilke?

Jeg spiser ikke fisk til dagligt, især ikke lige for tiden pga. kvalme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Bavianis

Jeg tager almindelige vitaminpiller, kalktabletter med D-vitamin(Sundhedsstyrelsen anbefaler gravide at spise kosttilskud på 10 mg D-vitamin dagligt) og jerntabletter hver dag.

Derudover prøver jeg at tage fiskeolie (glemmer det!!) hver dag. Har fundet ud af, at Eskimo 3 er den bedste og reneste olie, og derfor anbefalet til gravide pga det meget lave indhold af tungmetaller. De er dog lidt pebrede. De kan dog ofte fås på tilbud i Matas.

Af jern spiser jeg noget der hedder Aminojern, som er mere skånsomt for maven end eksempelvis Gravijern og andre præparater.

I starten tog jeg selvfølgelig også folinsyre.

Anmeld

1. marts 2011

de-wett

min læge sagde til mig at jeg skulle gå i matas og købe gravidvitaminer (nok det smme som du tager nu ). dem skulle jeg tage 1 af om dagen. så skulle jeg tage kalkpiller 2 gange om dagen og efter 10 uge skulle jeg tage 1 jernpille om dagen og det var alt (men også rigeligt, for forbider piller med sygdom, og det er jo ikke en sygdom at være gravid )

Håber du kan bruge det. krammer

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

Bavianis skriver:

Jeg tager almindelige vitaminpiller, kalktabletter med D-vitamin(Sundhedsstyrelsen anbefaler gravide at spise kosttilskud på 10 mg D-vitamin dagligt) og jerntabletter hver dag.

Derudover prøver jeg at tage fiskeolie (glemmer det!!) hver dag. Har fundet ud af, at Eskimo 3 er den bedste og reneste olie, og derfor anbefalet til gravide pga det meget lave indhold af tungmetaller. De er dog lidt pebrede. De kan dog ofte fås på tilbud i Matas.

Af jern spiser jeg noget der hedder Aminojern, som er mere skånsomt for maven end eksempelvis Gravijern og andre præparater.

I starten tog jeg selvfølgelig også folinsyre.

Mange tak for svar..

der skulle gerne være det anbefalet folsyre samt d-vitamin i mine gravitamin piller..

Jeg vil prøve at finde noget fiskeolie som du skriver, og til uge 10 vil jeg klart prøve dem du anbefaler da man jo ofte får forstoppelse af de jern tilskud..

Anmeld

1. marts 2011

LR85

je tog også bare gravitamin, drak ½ liter mælk om dagen da jeg ikke brød mig om kalkpillerne, og så jern. SÅ tog faktisk bare alt det anbefalede.

Fiskeolie gav mig frygtelig halsbrænd hele tiden, så det tog jeg ikke. Prøvede og a få spist så meget fisk jeg havde fantasi til.. Heldigvis er makrel i tomat, dåsetun og torskerog jo også fisk, og god til rugbrødsmadderne

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

de-wett skriver:

min læge sagde til mig at jeg skulle gå i matas og købe gravidvitaminer (nok det smme som du tager nu ). dem skulle jeg tage 1 af om dagen. så skulle jeg tage kalkpiller 2 gange om dagen og efter 10 uge skulle jeg tage 1 jernpille om dagen og det var alt (men også rigeligt, for forbider piller med sygdom, og det er jo ikke en sygdom at være gravid )

Håber du kan bruge det. krammer

Det lyder ligesom mig, her tager jeg også dagligt min gravitamin og så ellers to kalk piller... Jern fra uge 10 selvfølgelig.

Du tog slet ikke fiskeolie?

jeg er lidt i tvivl om den fiskeolie, har hørt flere der tager det men min læge sagde ikke noget om at jeg skulle?

Anmeld

1. marts 2011

Julymama

Jeg tager GraVitamin, også er jeg begyndt på GraviJern for nogle uger siden.

Kalk tilskud behøver man kun hvis man ikke selv drikker ½ liter mælk om dagen, og det gør jeg 

Har ikke fået andet at vide at man skal tage andet, og jeg har været hos jordmoder en enkelt gang hvor jeg spurgte hende

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

louiseandersen85 skriver:

je tog også bare gravitamin, drak ½ liter mælk om dagen da jeg ikke brød mig om kalkpillerne, og så jern. SÅ tog faktisk bare alt det anbefalede.

Fiskeolie gav mig frygtelig halsbrænd hele tiden, så det tog jeg ikke. Prøvede og a få spist så meget fisk jeg havde fantasi til.. Heldigvis er makrel i tomat, dåsetun og torskerog jo også fisk, og god til rugbrødsmadderne

Aha, jeg vil formentlig tro at min læge frabed mig at tage fiskeolie pga. halsbranden du beskriver - jeg kæmper nemlig i forvejen med voldsom kvalme..  så det er nok derfor hun mente jeg ikke skulle tage dem nu og her om ikke andet.

Anmeld

1. marts 2011

Sitrani

Jeg spiser også helt almindelige vitaminpiller (med mineraler også) og så tager jeg en jernpille om dagen også.. Min jordemoder fortalte, at hvis man bare spiser noget der svarer til en halv liter mælk eller 4 skiver ost om dagen, så var man dækket ind med kalk gennem sin mad... Og jeg spiser A38 og også ost, næsten hver dag, samt drikker mælk, så jeg tager ikke ekstra kalk-tilskud...

Hilsen Sille, 22+3

Anmeld

1. marts 2011

Filippa & Liva

Julymama skriver:

Jeg tager GraVitamin, også er jeg begyndt på GraviJern for nogle uger siden.

Kalk tilskud behøver man kun hvis man ikke selv drikker ½ liter mælk om dagen, og det gør jeg 

Har ikke fået andet at vide at man skal tage andet, og jeg har været hos jordmoder en enkelt gang hvor jeg spurgte hende

Okay, super og tak for svar...

Jeg drikker lidt mælk men kommer slet ikke op på en halv liter om dagen desværre, så det er nok meget godt jeg tager mine kalk tilskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.