Gravid og lussingesyge! Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Julie skal til lægen i morgen tidlig og der bliver det snakket om, hvordan og hvorledes vi skal forholde os... 

okay, jeg tænker bare hvad nu hvis skaden så er sket?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Mira0911

Ni-ko-li-ne skriver:

okay, jeg tænker bare hvad nu hvis skaden så er sket?

Altså så er det da opdaget i tide og ikke for sent.. Lægen kan ikke bare så sådan give os en tid idag til at blive undersøgt, når han ikke har nogle aflyste tider.. 

Trods alt, ser vi da positivt på at skal til lægen i morgen tidlig.. Og få snakket om bekymringerne til det osv. 

Anmeld

1. marts 2011

afrobabies

MoarJ skriver:

Jeg regnede med at jeg havde haft lussingesyge - Nej det havde jeg så ikke haft svarede sekretæren pænt... 

En time efter Julie var blevet afleveret i dp, ringede dp til mig og vil vide om jeg havde haft lussingesyge, jeg ringede fluks til lægen, men sekretæren der svarede på mit spørgsmål... 

Lægerne sagde til sekretæren at jeg måtte ikke opholde mig i længere tid samme sted som barnet der nu har lussingesyge... 

Det skal siges, at det er et barn i dp'en, det er hans bror som har lussingesyge. 

Så er spørgsmålet: 

Jeg er gravid - Hvad skal der så ske, hvis Julie kommer hjem med det? 

Nogle der kan hjælpe? Fortæl mig gerne hvad der blev gjort da DU var smittet eller kender andre der var smittet... 

Julie og farmand skal til 2 års undersøgelse imorgen, der bliver lægen også spurgt hvad der skal ske, hvis Julie kommer hjem med det.. 

Jeg vil nok mene at du skal holde hende hjemme fra dagplejen til faren er drevet over

Anmeld

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Altså så er det da opdaget i tide og ikke for sent.. Lægen kan ikke bare så sådan give os en tid idag til at blive undersøgt, når han ikke har nogle aflyste tider.. 

Trods alt, ser vi da positivt på at skal til lægen i morgen tidlig.. Og få snakket om bekymringerne til det osv. 

nej selvfølgelig kan man ikke bare få en tid sådan hu hej... jeg mente nu ogå telefonisk...

Anmeld

1. marts 2011

Mira0911

Ni-ko-li-ne skriver:

nej selvfølgelig kan man ikke bare få en tid sådan hu hej... jeg mente nu ogå telefonisk...

Det var sekretæren jeg snakkede og lægerne havde sagt til hende at hvis min datter kom hjem med det, kunne man ikke gøre så meget... 

Anmeld

1. marts 2011

Mira0911

victoria2008 skriver:

Jeg vil nok mene at du skal holde hende hjemme fra dagplejen til faren er drevet over

Dagplejeren har først fået at vide til morgen at dette barn har lussingesyge, og forældre og barn fik det konstateret ved lægen igår.. 

Ja selvfølgelig kan smitten da være nået Julie nu, men tvivler at det allerede skulle være nået hende.. 

Anmeld

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Det var sekretæren jeg snakkede og lægerne havde sagt til hende at hvis min datter kom hjem med det, kunne man ikke gøre så meget... 

nej, det kan man heller ikke...

også derfor jeg tænkte at du skulle tage væk inden Julie kom hjem, for at være på den 100% sikre side

Anmeld

1. marts 2011

MetteMe

Talte med min jordmoder om lussingesyge da jeg heller ikke har haft det og har fritidsjob i en vuggestue. Hun ringede rundt og forhørte sig og kom derefter med en anbefaling om at jeg, såfremt jeg kunne undgå det, ikke skulle tage på arbejde før efter 20. uge.

Problemet med lussingesyge er at der kan gå 14 dage før symptomerne viser sig, og i den periode smitter barnet. Så jeg ville nok også holde Julie hjemme hvis jeg var dig...

Anmeld

1. marts 2011

Mira0911

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, det kan man heller ikke...

også derfor jeg tænkte at du skulle tage væk inden Julie kom hjem, for at være på den 100% sikre side

Ja, tror det er umuligt at hun kan være smittet nu, når drengens bror først fik det konstateret igår og dagplejen har fået det at vide til morgen...

Ja det vil være bedst at jeg kom væk, hvis hun er smittet... Der er bare ikke nogle steder at tage hen.. Kan ikke med min egen familie... Kæresten's familie har vi heller ikke kunnet med siden jeg blev gravid første gang... 

Lægerne sagde tilgengæld at jeg måtte godt i dagplejen, bare ikke i længere tid... 

Anmeld

1. marts 2011

MetteMe

MetteMe skriver:

Talte med min jordmoder om lussingesyge da jeg heller ikke har haft det og har fritidsjob i en vuggestue. Hun ringede rundt og forhørte sig og kom derefter med en anbefaling om at jeg, såfremt jeg kunne undgå det, ikke skulle tage på arbejde før efter 20. uge.

Problemet med lussingesyge er at der kan gå 14 dage før symptomerne viser sig, og i den periode smitter barnet. Så jeg ville nok også holde Julie hjemme hvis jeg var dig...

Selvom der selvfølgelig er risiko for hun allerede er smittet...

Øv, det er en dum situation at stå i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.