PSP eller Nintendo DS til min datter på 3½

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.187 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Sara.

Hvilen en af disse vil i anbefale til min datter på 3½ og hvorfor?

(om man synes det er et godt stykke legetøj eller ej er ikke det dabatten er til for :-) )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

nattergalen

Hejsa,

Jeg vil nok mene en nintendo, da PSP er indviklet.. Lidt mere for unge/voksne.. 

Anmeld

28. februar 2011

Sara.

nattergalen skriver:

Hejsa,

Jeg vil nok mene en nintendo, da PSP er indviklet.. Lidt mere for unge/voksne.. 

Tak for dit svar...

hvordan er den indviklet?

Men er selv spændt på om Lærke kan finde ud af at spille på dem - men det lærer de vel....

Anmeld

28. februar 2011

Isabella_mor

(om man synes det er et godt stykke legetøj eller ej er ikke det dabatten er til for :-) )

personligt syntes jeg det er for tidligt at give dit barn sådan et stykke legetøj.. min niece fik hendes nintendo DS da hun blev 5.. hendes storesøster da hun blev 7... (de små lærer af de store) før har de ikke haft brug for sådan et legetøj... men ja hvad ved jeg.. jeg har kun prøvet at spille old school nintendo.. men det var ikke det du ville vide..

men så vil jeg klart anbefale nintendo DS. da psp nok er for det lidt ældre barn..

Anmeld

28. februar 2011

Lou87

lærkes_mor skriver:

Jeg ville mene begge var et dårligt valg..
De er til meget større børn.

Hva med sådan en v smile eller lign..
Evt forhør dig i en legetøjsbutik

Anmeld

28. februar 2011

nattergalen

Det er især de spil man kan få til psp´eren.. de er for indviklet, og ikke nødvendigvis børnevenlige.. 

Hvorimod du på nintendoen sagtens kan få spil der er MEGET børnevenlige, nemme, og lærerige for de små poder.. 

Personligt synes jeg også at det måske lige er et år el to for tidligt, men det er jo din beslutning

Tilgengæld kan jeg roligt fortælle dig, de lære det med lynets hast.. Ved ikke lige hvad der sker for denne generation.. 

Jeg har en lille nevø på nu 5 år, han kunne bruge alle de forskellige funktioner på en I-phone som 4 årig.. 
Jeg tror og jo tidligere de får det i hænderne, jo hurtigere fanger de konstruktionen af teknologien..

Så stik du hende bare en Nintendo, så skal du se hvor hurtigt det går.. Du når nok ikke selv at kunne følge med

Anmeld

1. marts 2011

Sara.

Jeg har ikke brug for at vide om I synes det er et godt valg eller ej:-) I har jeres holdninger og jeg mine.

...og jeg har mine grunde til at det skal være enten den ene eller anden.... ikke v-smile da den ikke kan tages med :-)

Anmeld

1. marts 2011

Sara.

nattergalen skriver:

Det er især de spil man kan få til psp´eren.. de er for indviklet, og ikke nødvendigvis børnevenlige.. 

Hvorimod du på nintendoen sagtens kan få spil der er MEGET børnevenlige, nemme, og lærerige for de små poder.. 

Personligt synes jeg også at det måske lige er et år el to for tidligt, men det er jo din beslutning

Tilgengæld kan jeg roligt fortælle dig, de lære det med lynets hast.. Ved ikke lige hvad der sker for denne generation.. 

Jeg har en lille nevø på nu 5 år, han kunne bruge alle de forskellige funktioner på en I-phone som 4 årig.. 
Jeg tror og jo tidligere de får det i hænderne, jo hurtigere fanger de konstruktionen af teknologien..

Så stik du hende bare en Nintendo, så skal du se hvor hurtigt det går.. Du når nok ikke selv at kunne følge med

Ja det har du nok ret i :-) at hun nok skal lære det :-) Tak for svar... tror jeg skal ha undersøgt nintendo ds nærmere

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Nintendo ds...hvis det har hendes interesse skal hun nok lære det...min den ene var kun lige blevet 3 år da han købte sin, men han havde så også storebror som hjælper....jeg ville have fået pip hvis jeg skulle agere vejleder på sådan en.. men han lærte det hurtigt og der er jo mange gode spil. Jeg synes det er den af dem du nævner der er nemmest for et lille barn og med flest spil til, som er til de små.

Anmeld

1. marts 2011

JulieE

lærkes_mor skriver:

Jeg har ikke brug for at vide om I synes det er et godt valg eller ej:-) I har jeres holdninger og jeg mine.

...og jeg har mine grunde til at det skal være enten den ene eller anden.... ikke v-smile da den ikke kan tages med :-)

Min datter fik en Nintendo da hun blev 4 år, men havde spillet på  en siden hun var 3 år, da storebror fik en

Og dte er rigtig fint til den str. Man kan få bl.a. Silke spil fra Krea-games, der er lige til den aldersgruppe og rigtig gode at starte med

Min personlige holdning er så at en DS Lite er fin til den aldersgrupper, da der i DSI'en er bl.a. kamera, der jo er sart og nemt går i stykker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.