Vred af dårlig selvtillid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er desværre typen der absolut ingen selvtillid har og har egentlig aldrig haft det.
Jeg var lige begyndt og få en smule selvtillid da jeg begyndte og træne og spise meget sundt og jeg kom ned på min ønske vægt (er ikke overvægtig) men så blev jeg gravid igen og jeg har det ikke godt med at være på slankekur og træne mens man er gravid, selvom det er meget sundt men det ville jeg ikk så jeg steg jo i vægt igen (selvfølgelig når jeg var gravid)
Men så fødte jeg så den her fantastiske dreng og den her gang ammede jeg fuldt ud og gør det stadig. Men kiloene raslede af og jeg var i mine normale cowboy bukser igen efter meget få uger. Og det gjorde mig rigtig lykkelig for min hud på maven var næsten helt stram igen og mine ''håndtag'' var blevet så meget mindre og jeg havde fået en smule selvtillid.
Men så blev ungerne og manden syge så der var ikke rigtig overskud til at lave noget ordenlig mad så vi lavede bare noget nemt eller købte noget mad udefra. Og siden jeg blev gravid så har jeg bare kunne spise ufattelig meget hele tiden. Jeg kan spise 3 stk hele rugbrød, 2 stk toastbrød, et stk kage og så stadig kunne spise mere. Og efter nogle uger kan man begynde og se det på min krop at jeg har været usund og spist meget.
Og det går mig utrolig meget på. Nu hænger min mave og mine ''håndtag'' er blevet større og min røv er også blevet større. Og siden jeg er begyndt og kunne se det så har jeg varet så irriteret og vred hele tiden og det går rigtig meget ud over min familie og det fortjener de jo ikke. Det er ikke deres skyld at jeg ikke kan styre mig.
Men kan det godt have noget med hinanden at gøre at man er mere irriteret og sådan hvis man har så dårlig selvtillid?
Jeg har besluttet mig for at begynde i fitness da det jo er den eneste løsning men jeg har bare svært ved at finde tid til det med to børn. Jeg gerne afsted med min kæreste da han også gerne vil træne men vi kan bare aldrig finde en dag hvor det bare passer os alle for børnene skal jo passes imens og det er ikke altid vi kan få svigermor eller far til at passe dem.
Nogen der har en god løsning til hvordan vi lige kan gøre det?
Og hvordan gør i når i skal træne?

Det blev lidt indviklet men håber det er til at forstå. og det var også bare lidt ynk her fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Nenus

Jeg kender det ALT for godt, det der med at blive vred! - F.eks. hvis nu man står og prøver noget tøj, og det så bare ikke sidder som man havde forestillet sig! (Skal lige siges at jeg ér overvægtig) Eller manden lige kigger på et ømt punkt for en selv.. Jeg kunne blive ved.. Så JO, manglen på selvtilliden kan godt gøre en vred - og det er helt naturligt. Du er jo ikke tilfreds med dig selv, og det påvirker ens tanker hele tiden. Men, jeg synes man skal prøve at "huuusaaah", lige tage en dyb indånding - det er jo ikke jordens undergang at man har et par håndtag. Du har jo tabt dig før - så det skal nok komme væk igen

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Men prøv at bruge al den gode energi som du bruger på at være vred og ked på at sige: Fandme om jeg gider det her mere, jeg vil være glad for mig selv.....og kræverd et et vægttab, så er det det der sker.

Livet er for kort til at gå og have det skidt over ting der kan ændres...og alt for kort til at have ondt af sig selv-.....

Så her et kærligt spark....ud og gå en time...første skridt..

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

@nn@ skriver:

Jeg kender det ALT for godt, det der med at blive vred! - F.eks. hvis nu man står og prøver noget tøj, og det så bare ikke sidder som man havde forestillet sig! (Skal lige siges at jeg ér overvægtig) Eller manden lige kigger på et ømt punkt for en selv.. Jeg kunne blive ved.. Så JO, manglen på selvtilliden kan godt gøre en vred - og det er helt naturligt. Du er jo ikke tilfreds med dig selv, og det påvirker ens tanker hele tiden. Men, jeg synes man skal prøve at "huuusaaah", lige tage en dyb indånding - det er jo ikke jordens undergang at man har et par håndtag. Du har jo tabt dig før - så det skal nok komme væk igen

Nå det er da ''godt'' at høre at jeg ikke er helt unormal. Syns det har påvirket mig meget at jeg ikke er glad for mig selv. Og manden skal bare prøve på at kigge på mig så bliver jeg irriteret for jeg tænker at han da for h..... godt kan se at jeg er grim og sådan noget. Og hvad sex angår så findes det slet ikke i vores hverdag og det påvirker også vores forhold rigtig meget.
Manden vil gerne men jeg vil ikke når jeg ikke ser ordenlig ud.

Men du har ret. Må lige sige 'huuusaaah' (genialt ord) og så tænke positivt for jeg ved godt at det godt kan komme væk. Skal bare have taget mig sammen til det. Har ikke overdrevet meget energi efter jeg har fået nr to. Har en på to år og en på knap 4 måneder.

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Men prøv at bruge al den gode energi som du bruger på at være vred og ked på at sige: Fandme om jeg gider det her mere, jeg vil være glad for mig selv.....og kræverd et et vægttab, så er det det der sker.

Livet er for kort til at gå og have det skidt over ting der kan ændres...og alt for kort til at have ondt af sig selv-.....

Så her et kærligt spark....ud og gå en time...første skridt..

Ja du har ganske ret. Livet er simpelthen for kort til at gå og være utilfreds over sådan noget.
Tager glædeligt imod det spark og må hellere få mig taget sammen til at gå den tur. Det er jo dejligt at gå en tur. Selvom det er møg koldt

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Anonym skriver:

Ja du har ganske ret. Livet er simpelthen for kort til at gå og være utilfreds over sådan noget.
Tager glædeligt imod det spark og må hellere få mig taget sammen til at gå den tur. Det er jo dejligt at gå en tur. Selvom det er møg koldt

Ja...det synes jeg nemlig også at livet det er... men jeg mener så heller ikke at lykken f.eks er at blive så og så tynd..man må finde det indeni sig selv, ændre det der er nødvendigt, acceptere resten og fokusere på det væsentlige...

God tur..vejret er skønt...selvom det er koldt...

Anmeld

27. februar 2011

Nenus

Anonym skriver:

Nå det er da ''godt'' at høre at jeg ikke er helt unormal. Syns det har påvirket mig meget at jeg ikke er glad for mig selv. Og manden skal bare prøve på at kigge på mig så bliver jeg irriteret for jeg tænker at han da for h..... godt kan se at jeg er grim og sådan noget. Og hvad sex angår så findes det slet ikke i vores hverdag og det påvirker også vores forhold rigtig meget.
Manden vil gerne men jeg vil ikke når jeg ikke ser ordenlig ud.

Men du har ret. Må lige sige 'huuusaaah' (genialt ord) og så tænke positivt for jeg ved godt at det godt kan komme væk. Skal bare have taget mig sammen til det. Har ikke overdrevet meget energi efter jeg har fået nr to. Har en på to år og en på knap 4 måneder.

Ja, det er dejligt nok at få bekræftet, at man ikke er alene om et problem

Hvad sex angår herhjemme, er det med 1-2 ugers mellemrum - men sådan har det næsten altid været med min kæreste - han har aldrig været så "trængende" - desværre for mig

Jeg har desværre ikke selv nogen børn - men kan godt forestille mig, at det til tider kan være stressende, og meget udmattende.. Håber du finder en måde at finde noget tid til dig selv på, og så bruge den på lidt træning, så du kan blive glad igen

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Ja...det synes jeg nemlig også at livet det er... men jeg mener så heller ikke at lykken f.eks er at blive så og så tynd..man må finde det indeni sig selv, ændre det der er nødvendigt, acceptere resten og fokusere på det væsentlige...

God tur..vejret er skønt...selvom det er koldt...

Nej jeg vil heller ikke være tynd på den måde. Vil bare gerne strammes op efter to graviditeter.

Men mange tak. Tror jeg starter med en daglig gåtur hverdag og så de dage hvor jeg kan få passet den lille så kan jeg tage i fitness en time

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

@nn@ skriver:

Ja, det er dejligt nok at få bekræftet, at man ikke er alene om et problem

Hvad sex angår herhjemme, er det med 1-2 ugers mellemrum - men sådan har det næsten altid været med min kæreste - han har aldrig været så "trængende" - desværre for mig

Jeg har desværre ikke selv nogen børn - men kan godt forestille mig, at det til tider kan være stressende, og meget udmattende.. Håber du finder en måde at finde noget tid til dig selv på, og så bruge den på lidt træning, så du kan blive glad igen

Okey det er da egentlig trist. Her har vi så altid været glade for sex men efter jeg har født den sidste så har lysten bare slet ikke været der. Det er som om at jeg fødte sex-lysten den dag jeg fødte min søn. Den er helt væk. Og når jeg så har fået en så dårlig selvtillid så har jeg bare heller ikke lyst for vil ikke have at han skal se mig uden tøj på. Han må heller ikke se mig skifte tøj. Og det er da træls når kæresten så gerne vil og nærmest tvinger mig hver dag. Han har endda spurgt mig og jeg har en anden fordi han ikke kunne forstå hvorfor jeg aldrig ville have sex med ham..

Me jeg må simpelthen bare tage mig sammen og så gå nogle ture og spise noget sund mad.

Anmeld

27. februar 2011

Nenus

Anonym skriver:

Okey det er da egentlig trist. Her har vi så altid været glade for sex men efter jeg har født den sidste så har lysten bare slet ikke været der. Det er som om at jeg fødte sex-lysten den dag jeg fødte min søn. Den er helt væk. Og når jeg så har fået en så dårlig selvtillid så har jeg bare heller ikke lyst for vil ikke have at han skal se mig uden tøj på. Han må heller ikke se mig skifte tøj. Og det er da træls når kæresten så gerne vil og nærmest tvinger mig hver dag. Han har endda spurgt mig og jeg har en anden fordi han ikke kunne forstå hvorfor jeg aldrig ville have sex med ham..

Me jeg må simpelthen bare tage mig sammen og så gå nogle ture og spise noget sund mad.

Ja, synes også det er trist, da jeg sådan set har lyst 7 dage i ugen

Jeg har heller ikke lyst til at han skal se mig uden tøj, men har alligevel lyst til at mærke ham tæt på, og være intim - og mit største problem er min mave/hofterne - så jeg er altså næsten altid iført en t-shirt eller top, og manden har ikke sagt noget til det..

Jeg havde en prøvetime i Loop i sidste uge, og melder mig ind imorgen, for nu skal der altså ske bare en smule Jeg er så priviligeret at jeg alt for meget tid, så jeg ser det som et tidsfordriv - hvilket også gør det lettere for mig at komme igang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.