Hvad gør vi galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.627 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har snart ingen viljekraft tilbage når det kommer til at få Jesse til at sove :'( Han kommer ind 1 gang ved 19 tiden, men jeg kan desværre ikke huske hvornår han sidst sov før kl 20.30 :( Som en start blev han ved med at hoppe ud af sin tremmeseng. Så købte vi en alm seng, så han ikke skulle slå sig. Vi lagde ud med at sidde hos ham til han sov, og der gik bare længere og længere tid inden det skete. Så er vi skiftet over til bare at følge ham i seng, og ikke sige andet end godnat. Men det har bare medført en råben og skrigen i en time, hvorefter vi har opgivet det hele og har sat os ved ham. Det kommer jo nok til at bide os selv i bagen - det ved jeg godt. Han er ikke ked af det, men han er gal og stædig. Han er bare så træt når han kommer ind, men han holder sig selv vågen. Lige så snart han er ved at falde i søvn, sætter han sig op og gnider i øjnene :@ Det skal have en ende nu, jeg ved bare ikke hvordan. Det er på den anden side af 5 uger siden han sidst har sovet mere end 8,5 time om natten. Det holder bare ikke, for han er simpelthen så træt. HJÆLP!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2008

fam.4xc

2 ideer herfra;

Da Caroline sov i sin egen seng, læste vi en bog sammen og sagde godnat hvorefter hun selv lå og kikkede bøger i lyset fra en lyskæde der sad om sengen til hun drattede om...

Nu sover hun så i vores seng, så det er min anden ide... måske det er trygheden hos jer han savner.. men det kommer an på hvad I vil, for det kræver jo man som forældre er enige om at det er det der er vigtigst og ik at sengen er et helligt sted uden børn :)

Pøj pøj vil ind og putte med Caroline nu...:)

Anmeld

3. oktober 2008

Rasmine

Har selv været der.
Mille blev så puttet 1 time senere end normalt, og så sov hun bare.

Anmeld

3. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
fam.4xc skriver:

2 ideer herfra;

Da Caroline sov i sin egen seng, læste vi en bog sammen og sagde godnat hvorefter hun selv lå og kikkede bøger i lyset fra en lyskæde der sad om sengen til hun drattede om...

Nu sover hun så i vores seng, så det er min anden ide... måske det er trygheden hos jer han savner.. men det kommer an på hvad I vil, for det kræver jo man som forældre er enige om at det er det der er vigtigst og ik at sengen er et helligt sted uden børn :)

Pøj pøj vil ind og putte med Caroline nu...:)

Der var også en gang hvor det virkede med at læse i sengen, men det er slut nu :S Når han lige har raset en tid, så bliver det hele en leg. Han tager bleen af, ruller gardinet fra eller andet sjov. Han er ikke utyg, for hvis det er andre end os, der putter ham er der ingen problemer (vi kan desværre ikke få svigermor herover hver dag).

Men tak for input

Og det med at sove i vores seng...jo det må han da gerne, men så skal han komme ind i løbet af natten. Han er aldrig blevet puttet i vores seng, så jeg tør ikke begynde på det nu.:)

(H) fra Jeanne, som kun var være standhaftig i 1 time so far

Anmeld

3. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mebach skriver:

Har selv været der.
Mille blev så puttet 1 time senere end normalt, og så sov hun bare.

Tja det er også noget jeg overvejer. Der kan ikke blive værrer end det er nu ;)

(H)

Anmeld

3. oktober 2008

Pia

HEj

du skriver selv at han bare er hysterisk.
Hvis det er tydeligt at han bare tester grænser, så vil jeg anbefale dig og læse bogen godnat og sov godt.
Vi har kun haft meget meget stor succes med den bog , ved at følge det de skriver der i..

Ved godt der er meget for og i mod den bog.
Men tror på at hvis man bruger det de skriver sammen med sin egen sunde fornuft, så finder man en god løsning.

Kh Pia.

Anmeld

3. oktober 2008

tascia

eller måske sov igennem uden gråd? har bogen du kan bare komme forbi og låne den hvis du vil?!?!

den er måske mere tilegnet babyer men jeg tror bestemt i vil kunne bruge nogle af metoderne!

//Natascia som heldigvis har 2 børn som bare bliver puttet med et kys og godnat

Anmeld

3. oktober 2008

twinboys

Åhhh hvor jeg føler med dig...

Men jeg synes du skal få jer nogle faste rutiner hver aften... Tisse, i nattøjet, få børstet tænder ud at få lidt at drikke...
Så ind i seng med en godnatsang... Et kram , et kys... Godnat og sov godt... Elsker dig og vi ses imorgen...

OG SÅ UD....

Han mangler ikke noget... Han prøver grænser... Det tager måske en uge højst 14 dage så har han lært det... Lad være med at gå ind når han kalder... Står han op og går ud til jer... Tag ham i hånden og følg ham tilbage og sig stille og roligt " godnat skat" og gå igen... HOLD FAST...

Måske kommer han 20 gange og send ham alle 20 gange retur med samme blide stemme GODNAT SKAT og ¨gå igen ... Vi kan vædde på at om 2 uger så lægger han sig bare til og sover...

Held og lykke med opgaven... Giv ikke op...

Knuzer fra Majbritt(H)

Anmeld

3. oktober 2008

MorCamilla

Lige netop det Majbritt skriver gjorde vi med Mikkel da han havde en periode hvor han stod op når han var lagt i seng..
Det er hårdt, men det virkede... Efter noget tid...

Anmeld

3. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mange tak for alle jeres svar. :) I aften har vi holdt fast i EN metode. Nemlig at følge ham tilbage i sengen, sige "godnat skat, kan du sove godt" og gå igen. Og han sov sørme af sig selv "allerede" 20.20 :-o

Så det vil vi prøve igen i morgen :) Vi har snakket om at nu gør vi det her i 2 uger, ellers vender jeg tilbage til tøzer igen ;)

(H) og god weekend til jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.