Jeg bryder mig ikke om....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

FrkT

Jeg vil bare lige komme med en indskudt bemærkning, da jeg så du skrev sovs/sauce - kald det hvad du vil.

Sovs og sauce er IKKE det samme.

Sovs er tykt i konsistens og det typiske i det gamle danske køkken - den slags som hænger ved kartoflerne fx.

Sauce er tynd i det (på nær bearnaise, som også er en sauce men som er mere tyk i det) og gerne en reduktion af en kraft. Helt ægte sauce er der heller ikke mel i.

Det er altså ikke to ord for samme ting, men hver sin ting.

Med en kæreste gennem 4½ år som er kok, så lærer man jo en hel del.

Vi ser også Årets Kok, og allerede lige da de var gået igang sagde Jens at det var Mette der vandt, for hun var klart den mest talentfulde! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Na-Wi

FrkT skriver:

Jeg vil bare lige komme med en indskudt bemærkning, da jeg så du skrev sovs/sauce - kald det hvad du vil.

Sovs og sauce er IKKE det samme.

Sovs er tykt i konsistens og det typiske i det gamle danske køkken - den slags som hænger ved kartoflerne fx.

Sauce er tynd i det (på nær bearnaise, som også er en sauce men som er mere tyk i det) og gerne en reduktion af en kraft. Helt ægte sauce er der heller ikke mel i.

Det er altså ikke to ord for samme ting, men hver sin ting.

Med en kæreste gennem 4½ år som er kok, så lærer man jo en hel del.

Vi ser også Årets Kok, og allerede lige da de var gået igang sagde Jens at det var Mette der vandt, for hun var klart den mest talentfulde! 

Der kan du se sovs / sauce siger mig ikke en skid, og er total overflødigt i min mad verden, vil hellere have en klat ketchup 

Jahh hun er godt nok dygtig, og os lidt klasse at slå alle mændene

Anmeld

26. februar 2011

FrkT

Naannaa87 skriver:

Der kan du se sovs / sauce siger mig ikke en skid, og er total overflødigt i min mad verden, vil hellere have en klat ketchup 

Jahh hun er godt nok dygtig, og os lidt klasse at slå alle mændene

Bestemt! 

Anmeld

26. februar 2011

morethanperfect

Grissekød ! Ad ! Og ost , indvolde , lasagne , boller i karry , lam , ged , mælk Osv . Der er såå mange ting .. Spiser næsten kun oksekød i stoore mængder

Anmeld

26. februar 2011

Becks

Flæskesteg, kartofler, indmad, kalve kød, lammekød, hakkebøffer uh der er mange ting er meget kræsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.