mit barn sover ikke igennem og skriger hele dagen.. hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

EnGodMor

millesofie skriver:

Jeg behøver virkelig hjælp nu, inden jeg ikke kan hænge sammen længere

sagen er den at hun er 14 mdr gammel

hun har altid kun sovet igennem i perioder, højest 14 dage af gangen.

jeg har prøvet alt!!! (synes jeg) og jeg har gjordt det i mindst 10 dage af gangen for li'som at se om det virkede.. men intet virker i længten og det der virker en gang virker ikke igen

prøvede "godnat og sov godt" på en mild måde hvor jeg reducede minutantalet og trøstede hende når hun var direkte ulykkelig men lage hende ned igen og gik ud af rummet

det var det der virkede bedst, men nu virker det heller ikke mere (har taget den op nu i 2 mdr hvor det er gået både godt og dårligt)

men jeg er løbet tør nu for både idéer og toldmodighed 

andet problem

hun skriger hele dagen...

og nej hun græder ikke, er ikke ked og for det meste heller ikke hys HUN ELSKER BARE SIN STEMME !!!!! og jeg bliver snart vandvittig

hun bruger hele tiden skig til at fortælle hvad hun vil (godt, dårligt, hys og ked)

jeg har prøvet i nu 4 mdr at sige > Nej! Tinke du må ikke skrige. < men ja flot det virker bare nul og nix hun smiler bare og skriger videre

må man sætte et barn på 14mdr i time out?? eller hvad skal jeg gøre??

satte hende på en stol igår og sagde > så nu må du sidde her. man må ikke skrige <  så kiggede hun på mig, meget undrende men blev der. jeg vente mig om og vupti var hun nede jeg satte hende op igen og så blev hun der længere tid og trejde gang jeg satte hende op gik jeg i køkkent og skyndte mig tilbage og tog hende ned og sagde så > nu må du komme ned, man må ikke skrige. og så smilede jeg til hende og sagde gi mor et møs.  det hele tog sammelagt under et minut (incl time out)

men var jeg forkert på den? er hun for lille til den slags?forstår hun det overhovedet?

hvad gør i andre?? jeg er ved at blive sindsyg af at hun skriger hele tiden.

og med søvn mangel og skrig hele dagen er jeg ved at være en meget kedelig mor

hjælp

Hej

Nu er dit indlæg ovet et år gammelt, men læste lige at din datter på 14 mdr, havde skreget i 4 mdr ... hvor længe gik der inden det forsvandt igen med skrigeriet???

Har nemlig selv et barn som nu har skreget i 4.5 månede, ikke skrig fordi h*n er sur eller noget . H*n skriger af glæde, sjov osv ALDRIG sur eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Tulle28

14 mdr. er ikke meget og mange børn sover ikke igennem før de er noget større - min egen datter var næsten 2 år og er idag 28 mdr. og vågner stadigvæk som regel 3 eller 4 ud af 7 nætter og kommer ind til os. Frustrerende ja, men jeg tror det bedste du kan gøre er at acceptere at sådan er det bare at have et lille barn.

Hvis hun skriger for at bruge sin stemme, så tror jeg ikke der er så meget at gøre ved det andet end at tage nogle ørepropper i:-) Skælde ud synes jeg ikke du skal, men måske bare shhs'e lidt på hende, når det bliver for slemt. Det går jo over igen - hun har jo bare opdaget at hun HAR en stemme og at hun selv har kontrol over den.

Anmeld

7. august 2012

millesofie

engodmor skriver:

Hej

Nu er dit indlæg ovet et år gammelt, men læste lige at din datter på 14 mdr, havde skreget i 4 mdr ... hvor længe gik der inden det forsvandt igen med skrigeriet???

Har nemlig selv et barn som nu har skreget i 4.5 månede, ikke skrig fordi h*n er sur eller noget . H*n skriger af glæde, sjov osv ALDRIG sur eller noget

Hejsa

jamen det fortsatte i lang tid

hun er 2½ år nu og er stadig meget glad for at skrige og tale meget højt hi hi

men har fået nogenlunde styr på det.
jeg har visket til hende en hel dag nogen gange bare for at vise hende at man godt kunne høre alligvel og selvfølgelig har jeg skældt ud når hun blev for meget

men i bund og grund har jeg bare været snigeren visket og fortalt at - mor får ondt i ørene når du skriger sådan og - mor kan ikke lide at du taler så højt osv..
men jeg har også brugt time out. 1 advarsel, Tinke du må ikke skrige
asvarsel 2, Tinke du må ikke skrige , næste gang du skriger kommer du hen på stolen.
skrig 3. Tinke bliver sat på stolen og mor forklare- Jeg kan godt forstå du er glad Tinke men du må ikke skrige.. Tinke sidder på stolen nu og så kommer mor lige om lidt og henter dig
efter 30sek-1min kommer jeg og henter hende og så taler vi om skrigeri (jeg taler ) og så er vi glade igen
det virkede helt fantastisk, hun gad bare ikke den stol hi hi så det gik hurtigt over (den dag)

held og lykke

Anmeld

7. august 2012

millesofie

Tulle28 skriver:

14 mdr. er ikke meget og mange børn sover ikke igennem før de er noget større - min egen datter var næsten 2 år og er idag 28 mdr. og vågner stadigvæk som regel 3 eller 4 ud af 7 nætter og kommer ind til os. Frustrerende ja, men jeg tror det bedste du kan gøre er at acceptere at sådan er det bare at have et lille barn.

Hvis hun skriger for at bruge sin stemme, så tror jeg ikke der er så meget at gøre ved det andet end at tage nogle ørepropper i:-) Skælde ud synes jeg ikke du skal, men måske bare shhs'e lidt på hende, når det bliver for slemt. Det går jo over igen - hun har jo bare opdaget at hun HAR en stemme og at hun selv har kontrol over den.

hejsa Ja nu er Tinke så blevet 2½ år

hun sover stadig ikke igennem og hun er mega svær at få til at sove

så ja har opgivet man skal jo vælge sine kampe

men hun er bare ikke et sovedyr, hun skippede middagsluren for en mdr siden så hun kan bare godt lide at være vågen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.