mit barn sover ikke igennem og skriger hele dagen.. hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.074 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

millesofie

Jeg behøver virkelig hjælp nu, inden jeg ikke kan hænge sammen længere

sagen er den at hun er 14 mdr gammel

hun har altid kun sovet igennem i perioder, højest 14 dage af gangen.

jeg har prøvet alt!!! (synes jeg) og jeg har gjordt det i mindst 10 dage af gangen for li'som at se om det virkede.. men intet virker i længten og det der virker en gang virker ikke igen

prøvede "godnat og sov godt" på en mild måde hvor jeg reducede minutantalet og trøstede hende når hun var direkte ulykkelig men lage hende ned igen og gik ud af rummet

det var det der virkede bedst, men nu virker det heller ikke mere (har taget den op nu i 2 mdr hvor det er gået både godt og dårligt)

men jeg er løbet tør nu for både idéer og toldmodighed 

andet problem

hun skriger hele dagen...

og nej hun græder ikke, er ikke ked og for det meste heller ikke hys HUN ELSKER BARE SIN STEMME !!!!! og jeg bliver snart vandvittig

hun bruger hele tiden skig til at fortælle hvad hun vil (godt, dårligt, hys og ked)

jeg har prøvet i nu 4 mdr at sige > Nej! Tinke du må ikke skrige. < men ja flot det virker bare nul og nix hun smiler bare og skriger videre

må man sætte et barn på 14mdr i time out?? eller hvad skal jeg gøre??

satte hende på en stol igår og sagde > så nu må du sidde her. man må ikke skrige <  så kiggede hun på mig, meget undrende men blev der. jeg vente mig om og vupti var hun nede jeg satte hende op igen og så blev hun der længere tid og trejde gang jeg satte hende op gik jeg i køkkent og skyndte mig tilbage og tog hende ned og sagde så > nu må du komme ned, man må ikke skrige. og så smilede jeg til hende og sagde gi mor et møs.  det hele tog sammelagt under et minut (incl time out)

men var jeg forkert på den? er hun for lille til den slags?forstår hun det overhovedet?

hvad gør i andre?? jeg er ved at blive sindsyg af at hun skriger hele tiden.

og med søvn mangel og skrig hele dagen er jeg ved at være en meget kedelig mor

hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Laulund87

Hun er alt, alt for lille til timeout! Det forstår hun slet ikke hvad betyder..At hun skriger er måske træls at høre på, men det gør Maria også, hun er også 14 måneder. De finder jo ud af at de kan sige mange, høje lyde og det er jo bare en del af deres udvikling. Det er i hvert fald sådan jeg ser på det

Mht til søvnen om natten, har jeg desværre ikke nogle gode råd

Anmeld

26. februar 2011

Lady Marion <3

Årh gud min Alexander på 22 mdr skriger også helt vildt   Det er så trættende at høre på ,,,..

Anmeld

26. februar 2011

Anitta Kristiansen

en metode min mor altid har brugt er at skrige igen. så de kan høre hvor træls det er. har altid virket for ingen børn gider skrige i nærheden af hende. de kigger bare underligt også holder de op. og hun er virkelig god til det med børn. og har arbejdet med det meget længe prøv den. og skrig højere end barnet de bliver først forskrækket og prøver igen men pludselig er det ikke sjovt længere.

Anmeld

26. februar 2011

millesofie

Anitta Kristiansen skriver:

en metode min mor altid har brugt er at skrige igen. så de kan høre hvor træls det er. har altid virket for ingen børn gider skrige i nærheden af hende. de kigger bare underligt også holder de op. og hun er virkelig god til det med børn. og har arbejdet med det meget længe prøv den. og skrig højere end barnet de bliver først forskrækket og prøver igen men pludselig er det ikke sjovt længere.

det virker ikke

min mormor har en dementssygdom og hun skriger hver gang tinke skriger og nogle gange bare fordi hun gør det

og vi besøger hende en gang om dagen ca og tinke skriger stadig når vi kommer derhen

i starten blev hun vildt bange men nu synes hun bare det er en fest

Anmeld

26. februar 2011

Anitta Kristiansen

ja okay surt. så ved jeg det godt nok ikke. måske en ide at ingorer hende når hun skriger og lige så snart hun stopper så give hende en masse opmærksomhed, så ved hun at hun får kun opmærksomhed når hun ikke skriger 

Anmeld

26. februar 2011

millesofie

Anitta Kristiansen skriver:

ja okay surt. så ved jeg det godt nok ikke. måske en ide at ingorer hende når hun skriger og lige så snart hun stopper så give hende en masse opmærksomhed, så ved hun at hun får kun opmærksomhed når hun ikke skriger 

det har jeg også prøvet men hun forstår det det li'som bare ikke

Anmeld

26. februar 2011

Anitta Kristiansen

årh den er ogs bare svær. jeg har ikke selv børn så kan ikke sætte mig ind i dit sted men håber virkelig at du finder ud af det så det kan blive lidt nemmere der hjemme  

Anmeld

26. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Altså vores dp har brugt det at sige; nu sidder du lige her og holder pause lidt. Lige fra de var omkring 1 år.

Vi bruger ikke ordet nej herhjemme. Det er negativt og ikke særlig selvtillids opbyggende. 

Vigtig at du får kontakt med hende og siger; jeg vil ikke have ***. Det er ikke i orden...

At snakke med/til et skrigende barn - hjælper intet, for hun vil ikke kunne høre det du siger...

Men tænker også at skriger riet er fordi hun er frustreret i hendes hoved - da hun gerne vil ting, men ikke kan sætte ord på endnu.

Vi lærte frederic baby tegn, så vi har stort set været forskånet for skriger'ri og hysteriske anfald.

Vi har brugt time out fra han var 1 år. 

Anmeld

26. februar 2011

millesofie

Mor til Frederic skriver:

Altså vores dp har brugt det at sige; nu sidder du lige her og holder pause lidt. Lige fra de var omkring 1 år.

Vi bruger ikke ordet nej herhjemme. Det er negativt og ikke særlig selvtillids opbyggende. 

Vigtig at du får kontakt med hende og siger; jeg vil ikke have ***. Det er ikke i orden...

At snakke med/til et skrigende barn - hjælper intet, for hun vil ikke kunne høre det du siger...

Men tænker også at skriger riet er fordi hun er frustreret i hendes hoved - da hun gerne vil ting, men ikke kan sætte ord på endnu.

Vi lærte frederic baby tegn, så vi har stort set været forskånet for skriger'ri og hysteriske anfald.

Vi har brugt time out fra han var 1 år. 

men hun skriger fordi hun kan lide det..

hun er ikke sur eller noget hun er 99,9% af tiden glad når hun skriger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.