Pas på frosne hindbær fra udlandet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Corn

nutche skriver:

jeg er også lidt hys med mange ting... fx. alle former for frugt og grønt. jeg skyller det grundigt, og har heldigvis fået lært mine børn det samme

Bare se hvor mange der gramser på frugten i butikkerne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Lone Jakobsen

Macaab skriver:

Bare se hvor mange der gramser på frugten i butikkerne...

ad ja, og hvor mange vasker hænder lige inden

Anmeld

26. februar 2011

Bondepigen

Macaab skriver:

Det er ikke bare dårlig mave men rent faktisk meget mere alvorligt.

For et par år siden var det hindbær fra Polen der var vandet i kloak-vand Det gjorde rigtig mange syge, og blandt børn, ældre og svagelige var der nogen der døde. Jeg husker ikke lige hvor mange.

Og det gælder bær-generelt fra udlandet, ikke kun hindbær

Ja det mente jeg nok, men var ikke helt sikker, så jeg kunne jo ikke skrive det. Godt du kunne huske hvordan det var.... Passer selv meget på med sådan noget, men måske er det ikke alle der tænker over det, og så ville jeg give den videre...

Anmeld

26. februar 2011

Corn

nutche skriver:

ad ja, og hvor mange vasker hænder lige inden

Ja nemlig...

Og ligesådan med pålægspakker... Tænk alle dem der gramset på pakkerne for at finde den de helst vil have. Så tager man den med hjem og stiller i sit rene køleskab, åbner og tager lidt... Hvergang man rører pakken fedter man rundt med andres baciller

Anmeld

26. februar 2011

Corn

bondepigen skriver:

Ja det mente jeg nok, men var ikke helt sikker, så jeg kunne jo ikke skrive det. Godt du kunne huske hvordan det var.... Passer selv meget på med sådan noget, men måske er det ikke alle der tænker over det, og så ville jeg give den videre...

Rigtig god ide...

Anmeld

2. marts 2011

Senia

Puha.. gør det som regel altid, til det jeg skal bruge dem til. Med undtagelse af smoothies... Det begynder jeg da helt klart på nu...

Tak, søde.. for at dele det

Anmeld

3. marts 2011

Bondepigen

Lille-Nivs.Mor skriver:

Puha.. gør det som regel altid, til det jeg skal bruge dem til. Med undtagelse af smoothies... Det begynder jeg da helt klart på nu...

Tak, søde.. for at dele det

Var så lidt...

Anmeld

3. marts 2011

Senia

bondepigen skriver:

Var så lidt...

Anmeld

3. marts 2011

Sujan

Det står faktisk også på poserne at de skal varmebehandles inden brug.. Og sådan har det altid været.. Er bare mange der ikke tænker over det når de f.eks. Skal lave dessert eller noget andet

Anmeld

4. marts 2011

Bondepigen

Sujan skriver:

Det står faktisk også på poserne at de skal varmebehandles inden brug.. Og sådan har det altid været.. Er bare mange der ikke tænker over det når de f.eks. Skal lave dessert eller noget andet

Ok, jeg vidste ikke det stod der, men nu læser jeg heller aldrig på en pose med bær eller lign. har bare altid lige gjort det, for en sikkerheds skyld.... Men nu hvor der er sket flere sørgelige ting pga. brugen af bl.a. hindbær, så synes jeg det er ekstra vigtigt at give det videre....især til alle kagedamerne, som måske laver hindbærmousse eller lign...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.