Pas på frosne hindbær fra udlandet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.584 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

Bondepigen

Man anbefaler nu fremover at varmebehandle frosne hindbær fra udlandet, da man risikerer at få diarré af dem. Bare lige det at give dem et hurtigt opkog skulle være nok... Ellers køb dansk...

Hellere gøre det end give et helt selskab dårig mave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Corn

Det er ikke bare dårlig mave men rent faktisk meget mere alvorligt.

For et par år siden var det hindbær fra Polen der var vandet i kloak-vand Det gjorde rigtig mange syge, og blandt børn, ældre og svagelige var der nogen der døde. Jeg husker ikke lige hvor mange.

Og det gælder bær-generelt fra udlandet, ikke kun hindbær

Anmeld

26. februar 2011

Lone Jakobsen

puha det lyder ikke rart.

bruger heldigvis mest frosne bær til grød.

Anmeld

26. februar 2011

Corn

nutche skriver:

puha det lyder ikke rart.

bruger heldigvis mest frosne bær til grød.

Så skal de bare stadig have et opkog hvis de er fra udlandet

Anmeld

26. februar 2011

Snefnug1984

Jeg giver heldigvis altid frosne bær et opkog, når jeg laver mousse til kager, bare for at være helt sikker..

Anmeld

26. februar 2011

Lone Jakobsen

Macaab skriver:

Så skal de bare stadig have et opkog hvis de er fra udlandet

vil det sige at jeg skal smide dem i kogende vand først, derefter kassere kogevandet.... og så koge dem videre bagefter i nyt vand?

Anmeld

26. februar 2011

Corn

nutche skriver:

vil det sige at jeg skal smide dem i kogende vand først, derefter kassere kogevandet.... og så koge dem videre bagefter i nyt vand?

Nej, de skal bare op og koge før brug.

Når jeg bruger det i babygrød, så koger jeg grøden og til sidst smider jeg bærrene i og giver dem et opkog igen

Anmeld

26. februar 2011

Lone Jakobsen

Macaab skriver:

Nej, de skal bare op og koge før brug.

Når jeg bruger det i babygrød, så koger jeg grøden og til sidst smider jeg bærrene i og giver dem et opkog igen

hi hi, så er jeg rolig. jeg koger meget frugtgrød, og der koger de jo helt ud. bruger mange forskellige bær og frugter. og tænker ikke over hvilket land de kommer fra

Anmeld

26. februar 2011

Corn

nutche skriver:

hi hi, så er jeg rolig. jeg koger meget frugtgrød, og der koger de jo helt ud. bruger mange forskellige bær og frugter. og tænker ikke over hvilket land de kommer fra

Nej nemlig. Jeg bruger det også meget, og har også tit "skamkogt" det lidt, for at være sikker. Og mange bær er forpakket i udlandet og står så alligevel som pakket i dk... Så istedet for at være i tvivl, så koger jeg alt det, som ikke er plukket i egen (eller svigerfars) have

Anmeld

26. februar 2011

Lone Jakobsen

Macaab skriver:

Nej nemlig. Jeg bruger det også meget, og har også tit "skamkogt" det lidt, for at være sikker. Og mange bær er forpakket i udlandet og står så alligevel som pakket i dk... Så istedet for at være i tvivl, så koger jeg alt det, som ikke er plukket i egen (eller svigerfars) have

jeg er også lidt hys med mange ting... fx. alle former for frugt og grønt. jeg skyller det grundigt, og har heldigvis fået lært mine børn det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.