10 måneder og kaster op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.864 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

spj

Min datter har kastet op i stride strømme her til aften. Det er første gang hun er syg. Hvad skal jeg være opmærksom på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

spj skriver:

Min datter har kastet op i stride strømme her til aften. Det er første gang hun er syg. Hvad skal jeg være opmærksom på?

væske - væske - væske....

uanset om det er sodavands is - cola mm. 

Anmeld

26. februar 2011

Corn

Jeps væske... Alt andet er ligegyldigt indtil hun igen kan holde væske indenbords.

Når afkølet kogt vand bliver nede, plejer jeg stille at gå over til friskpresset appelsinjuice, da der er lidt frugtkød med, og så starter jeg op med lidt pulverrisgrød, for det er super mildt, nærende og sødt

Anmeld

26. februar 2011

spj

Mor til Frederic skriver:

væske - væske - væske....

uanset om det er sodavands is - cola mm. 

Hun er heldigvis begyndt at ville drikke lidt nu. Men ikke meget. Det er første gang hun er syg, så er nærmest helt blank for hvad jeg skal gøre. Hun er kastet op det meste af natten eller i hvert fald forsøgt på det, da der ikke var mere i maven. Nu har hun så 38,5 i feber og sover. Skal jeg ringe til lægen eller noget?

Anmeld

26. februar 2011

spj

Macaab skriver:

Jeps væske... Alt andet er ligegyldigt indtil hun igen kan holde væske indenbords.

Når afkølet kogt vand bliver nede, plejer jeg stille at gå over til friskpresset appelsinjuice, da der er lidt frugtkød med, og så starter jeg op med lidt pulverrisgrød, for det er super mildt, nærende og sødt

Tak for dit svar. Det er første gang hun er syg, så ved nærmest ikke hvad jeg skal gøre. Hvad skulle man dog gøre uden baby.dk
Men væske vidste jeg godt hun skulle have, hun er bare først begyndt at ville drikke noget nu.

Anmeld

26. februar 2011

Corn

spj skriver:

Tak for dit svar. Det er første gang hun er syg, så ved nærmest ikke hvad jeg skal gøre. Hvad skulle man dog gøre uden baby.dk
Men væske vidste jeg godt hun skulle have, hun er bare først begyndt at ville drikke noget nu.

Den med lige at presse saften af en appelsin fik jeg som råd fra egen læge, som har været på en børneafdeling. Det virker super, og sukkeret i saften, giver dem lidt energi igen.

For at opbygge maven stille og roligt, plejer vi at riste lyst brød og give det i rigelige mængder, samt revet æble og A38

Hold igen med mælk

Anmeld

26. februar 2011

spj skriver:

Hun er heldigvis begyndt at ville drikke lidt nu. Men ikke meget. Det er første gang hun er syg, så er nærmest helt blank for hvad jeg skal gøre. Hun er kastet op det meste af natten eller i hvert fald forsøgt på det, da der ikke var mere i maven. Nu har hun så 38,5 i feber og sover. Skal jeg ringe til lægen eller noget?

Frederic havde også en dag med opkast her i januar og det var også første gang i hans 29 mdr gamle liv at han var syg.

Tror ikke du får meget ud af at ringe til lægen. For han vil sige at du skal være obs på de våde ble'er og så tilbyde væske konstant. Og at det nok er en mave virus. Og at hun ikke må være mat og ikke til at komme i kontakt med.

Han kunne heller ikke holde væske i sig, det gør bare så ondt at se deres små kroppe lave opkast 'kramper' når der intet er at kaste op af...

Anmeld

26. februar 2011

spj

Macaab skriver:

Den med lige at presse saften af en appelsin fik jeg som råd fra egen læge, som har været på en børneafdeling. Det virker super, og sukkeret i saften, giver dem lidt energi igen.

For at opbygge maven stille og roligt, plejer vi at riste lyst brød og give det i rigelige mængder, samt revet æble og A38

Hold igen med mælk

Så må vi lige sende farmand i byen efter nogle appelsiner når han engang kommer hjem.

Ville aldrig ha troet at appelsiner kunne være godt nu, da jeg selv synes det godt kan være lidt hårdt ved maven.

Anmeld

26. februar 2011

spj

Mor til Frederic skriver:

Frederic havde også en dag med opkast her i januar og det var også første gang i hans 29 mdr gamle liv at han var syg.

Tror ikke du får meget ud af at ringe til lægen. For han vil sige at du skal være obs på de våde ble'er og så tilbyde væske konstant. Og at det nok er en mave virus. Og at hun ikke må være mat og ikke til at komme i kontakt med.

Han kunne heller ikke holde væske i sig, det gør bare så ondt at se deres små kroppe lave opkast 'kramper' når der intet er at kaste op af...

Det var godt nok flot at han ikke har været syg før.

Du har nok ret med vagtlægen. De bliver nok bare irriteret over en pyllermor.

Ja, man bliver lidt bange, når ens barn lige pludselig er syg og bare er en slaskedukke, når nu hun plejer at være glad og kravle dagen lang.

Anmeld

26. februar 2011

spj skriver:

Det var godt nok flot at han ikke har været syg før.

Du har nok ret med vagtlægen. De bliver nok bare irriteret over en pyllermor.

Ja, man bliver lidt bange, når ens barn lige pludselig er syg og bare er en slaskedukke, når nu hun plejer at være glad og kravle dagen lang.

han har været små forkølet 5-6 gange, men ikke de store ture - blot lidt snot og ingen feber.

Tror ikke de vil betegne dig som en pyller mor, men blot sige hvad du skal være obs på og så evt tage til egen læge mandag hvis det bliver ved...

Vi har brugt vagtlægen 1 gang og gør det aldrig mere. Så suger alle råd jeg kan læse mig til og gemmer dem, ifald han bliver syg og vi kan bruge dem - ellers til at dele ud af til jer andre mødre.

Kiks - digestive er dejlig 'fede' i det, salt skruer - kog en pose ris og brug vandet derfra, bland evt lidt saft i. 

Når de er syge må fornuften gerne forsvinde. Her fik frederic ribena i en drikke dunk, som han lagde og tog lidt fra, for derefter 10 sek senere kaste det op igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.