Lou87 skriver:
Hej tøser!
Nogen har nok set mine røde kinder og mange spørgsmål i en del af trådene, men jeg når ikk helt og få fulgt med på alle svar!
Men NU er det NU.. Jeg skal lave min første kage i morgen.. Og jeg er en NØRD i et køkken i forvejen
Så please hjælp mig lige den sidste vej så jeg kan bare være lidt mere sikker 
De matrialer jeg har: Færdig lavet fondant.. Købe lagkage bunde.. Pasta farver i pink og lilla.. Whipped icing mix.. Frosne jordbær og toblerone.. samt nogle bogstavs og motiv skabeloner..
Det jeg har tænkt mig: En 2 lags.. med tobleronecreme/mousse og andet lag ska være jordbærmousse. Smørre kagen op med enten normal smørcreme eller nutella. Fondant ovenpå.. stjerner samt skrift som pynt.. ved endnu ikk hva farve.
Hjælp mig med: Jeg synes ikk jeg kan hitte ud af hva jeg putter sammen med jordbærene for at få mousse ud af det ?? 
(har opskrift på toblerone moussen)
Hvordan smør man en kage op ??
Hvordan ruller jeg bedst en fondant ud, har en kagerulle er det fint ?? 
Hvordan får jeg "knækket" på fondanten fra oversiden til siden pænt uden og mase kagen ?? 
Hvor meget pastafarve ska jeg bruge for at farve fondanten ??

Og lige et ekstra spørgsmål til hvis jeg vil lave cupcakes..
Hvordan laver jeg det der ovenpå.. ??
Jeg har whipped icing mix og pasta farve.. er det bare "det" ??
TAK for jer der læser og vil hjælpe 
LOVER snart ikk og spørge så meget mere..
Øvelse gør forhåbentligt lidt mere mester 

Nu er jeg da ikke en pro kagedame overhovedet, men håber da at mine svar kan hjælpe dig lidt 
| Jorbærmousse : |
| | | 2 1/2 dl. piskefløde |
| | | 4 blade husblas |
| | | 275 g. jordbær |
| | | 125 g. sukker |
| | | 1 tsk. vanilie |
| | | 1 1 /4 dl. yoghurt naturel |
Jordbærmousse :
Pisk fløden . Udblød husblassen i koldt vand (ca 5-10 min). Blend eller pisk jordbær, sukker og vanilie og rør yoghurt i blandingen. Smelt husblassen over et vandbad i det vand, der hænger ved (eller i mikroovnen). Rør lidt jordbærsaft i og vend det så i jordbærsaucen og til slut vendes flødeskummet i. Stil i køleskab i mindst 3 timer. * opskrift der står herinde*
- hvad mener du med, hvordan man smører en kage op??
ja, en kagerulle er helt fint
husk hele tiden at have nok maizena under så det ikke sætter sig fast i bordet..
det med knækket forstår jeg heller ikke, hvad du mener 
farv med en tandstik indtil du opnår den farve du ønsker
ja det er 'det' der er riiigtig mange forskellige opskrifter på hvad du kan putte ovenpå, du kan altid google det, hvis det er