KageLadies.. Please hjælp mig! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.920 visninger
27 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Lou87

Hej tøser!

Nogen har nok set mine røde kinder og mange spørgsmål i en del af trådene, men jeg når ikk helt og få fulgt med på alle svar!
Men NU er det NU.. Jeg skal lave min første kage i morgen.. Og jeg er en NØRD i et køkken i forvejen Så please hjælp mig lige den sidste vej så jeg kan bare være lidt mere sikker

De matrialer jeg har: Færdig lavet fondant.. Købe lagkage bunde.. Pasta farver i pink og lilla.. Whipped icing mix.. Frosne jordbær og toblerone.. samt nogle bogstavs og motiv skabeloner..

Det jeg har tænkt mig: En 2 lags.. med tobleronecreme/mousse og andet lag ska være jordbærmousse. Smørre kagen op med enten normal smørcreme eller nutella. Fondant ovenpå.. stjerner samt skrift som pynt.. ved endnu ikk hva farve.

Hjælp mig med: Jeg synes ikk jeg kan hitte ud af hva jeg putter sammen med jordbærene for at få mousse ud af det ??
(har opskrift på toblerone moussen)
Hvordan smør man en kage op ??  
Hvordan ruller jeg bedst en fondant ud, har en kagerulle er det fint ??
Hvordan får jeg "knækket" på fondanten fra oversiden til siden pænt uden og mase kagen ??
Hvor meget pastafarve ska jeg bruge for at farve fondanten ??

Og lige et ekstra spørgsmål til hvis jeg vil lave cupcakes..
Hvordan laver jeg det der ovenpå.. ??
Jeg har whipped icing mix og pasta farve.. er det bare "det" ??

TAK for jer der læser og vil hjælpe
LOVER snart ikk og spørge så meget mere..
Øvelse gør forhåbentligt lidt mere mester

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Magsen

Lou87 skriver:

Hej tøser!

Nogen har nok set mine røde kinder og mange spørgsmål i en del af trådene, men jeg når ikk helt og få fulgt med på alle svar!
Men NU er det NU.. Jeg skal lave min første kage i morgen.. Og jeg er en NØRD i et køkken i forvejen Så please hjælp mig lige den sidste vej så jeg kan bare være lidt mere sikker

De matrialer jeg har: Færdig lavet fondant.. Købe lagkage bunde.. Pasta farver i pink og lilla.. Whipped icing mix.. Frosne jordbær og toblerone.. samt nogle bogstavs og motiv skabeloner..

Det jeg har tænkt mig: En 2 lags.. med tobleronecreme/mousse og andet lag ska være jordbærmousse. Smørre kagen op med enten normal smørcreme eller nutella. Fondant ovenpå.. stjerner samt skrift som pynt.. ved endnu ikk hva farve.

Hjælp mig med: Jeg synes ikk jeg kan hitte ud af hva jeg putter sammen med jordbærene for at få mousse ud af det ??
(har opskrift på toblerone moussen)
Hvordan smør man en kage op ??  
Hvordan ruller jeg bedst en fondant ud, har en kagerulle er det fint ??
Hvordan får jeg "knækket" på fondanten fra oversiden til siden pænt uden og mase kagen ??
Hvor meget pastafarve ska jeg bruge for at farve fondanten ??

Og lige et ekstra spørgsmål til hvis jeg vil lave cupcakes..
Hvordan laver jeg det der ovenpå.. ??
Jeg har whipped icing mix og pasta farve.. er det bare "det" ??

TAK for jer der læser og vil hjælpe
LOVER snart ikk og spørge så meget mere..
Øvelse gør forhåbentligt lidt mere mester

Nu er jeg da ikke en pro kagedame overhovedet, men håber da at mine svar kan hjælpe dig lidt 

Jorbærmousse :

2 1/2 dl. piskefløde

4 blade husblas

275 g. jordbær

125 g. sukker

1 tsk. vanilie

1 1 /4 dl. yoghurt naturel

Jordbærmousse : 
Pisk fløden . Udblød husblassen i koldt vand (ca 5-10 min). Blend eller pisk jordbær, sukker og vanilie og rør yoghurt i blandingen. Smelt husblassen over et vandbad i det vand, der hænger ved (eller i mikroovnen). Rør lidt jordbærsaft i og vend det så i jordbærsaucen og til slut vendes flødeskummet i. Stil i køleskab i mindst 3 timer. * opskrift der står herinde*

- hvad mener du med, hvordan man smører en kage op??

ja, en kagerulle er helt fint husk hele tiden at have nok maizena under så det ikke sætter sig fast i bordet..

det med knækket forstår jeg heller ikke, hvad du mener 

farv med en tandstik indtil du opnår den farve du ønsker  

ja det er 'det' der er riiigtig mange forskellige opskrifter på hvad du kan putte ovenpå, du kan altid google det, hvis det er  

Anmeld

26. februar 2011

Lou87

Maggieh skriver:

Nu er jeg da ikke en pro kagedame overhovedet, men håber da at mine svar kan hjælpe dig lidt 

Jorbærmousse :

2 1/2 dl. piskefløde

4 blade husblas

275 g. jordbær

125 g. sukker

1 tsk. vanilie

1 1 /4 dl. yoghurt naturel

Jordbærmousse : 
Pisk fløden . Udblød husblassen i koldt vand (ca 5-10 min). Blend eller pisk jordbær, sukker og vanilie og rør yoghurt i blandingen. Smelt husblassen over et vandbad i det vand, der hænger ved (eller i mikroovnen). Rør lidt jordbærsaft i og vend det så i jordbærsaucen og til slut vendes flødeskummet i. Stil i køleskab i mindst 3 timer. * opskrift der står herinde*

- hvad mener du med, hvordan man smører en kage op??

ja, en kagerulle er helt fint husk hele tiden at have nok maizena under så det ikke sætter sig fast i bordet..

det med knækket forstår jeg heller ikke, hvad du mener 

farv med en tandstik indtil du opnår den farve du ønsker  

ja det er 'det' der er riiigtig mange forskellige opskrifter på hvad du kan putte ovenpå, du kan altid google det, hvis det er  

Mange tak for svar
Hmm, kan man ikk lave jordbærmousse på en anden måde
Aner ikk hvor jeg ska få husblas henne...

Og jamen altså, hvor tykt lag skal der smøres på kagen, jeg har fanget det er for at holde på fondanten... Men er det hele vejen rundt også på siderne man smør og hvordan... bare med en dejskraver eller sådan noget ?

Det med knækket.. det er at når man ligger fondanten over kagen.. hvordan får man så bukket den ud om sidderne / knækket/bøjet den pænt så man ikk får mast kagen for oven ?

Og oki, super jeg prøver med en tandstik det ikk meget farve ka jeg så godt høre

Anmeld

26. februar 2011

Kindfed

Jeg er også lige begyndt på det her, og jeg har set en masse videoer på YouTube, fx hvordan man smører op og hvordan man lægger fondant på. Det var i øvrigt ikke så svært, som jeg havde frygtet, hvis det kan hjælpe på dit mod imorgen  Jeg brugte kun dejskraber og kagerulle.

Husblas kan man købe i butikker med mad i, du ved..

Anmeld

26. februar 2011

Snefnug1984

Jeg tror nu ikke du behøver være bekymret for, at du ligefrem maser kagen.. hehe... Når du lægger fondanten på, bruger du dine hænder til at køre hen over fondanten, altså nærmest aer fondanten uden at trykke for hårdt. Dette gør du også i "knækket", så den bliver flot, inden du begynder på siderne. Som sagt, så brug dine varme hænder til at glatte ud med.. håber det gav mening? Når du bliver mere prof., kan du købe en fondant smoother

Anmeld

26. februar 2011

Lou87

Kindfed skriver:

Jeg er også lige begyndt på det her, og jeg har set en masse videoer på YouTube, fx hvordan man smører op og hvordan man lægger fondant på. Det var i øvrigt ikke så svært, som jeg havde frygtet, hvis det kan hjælpe på dit mod imorgen  Jeg brugte kun dejskraber og kagerulle.

Husblas kan man købe i butikker med mad i, du ved..

Okay.. jeg må prøve og you tube den lidt så
Og det er I DAG !! Skrev indlægget i nat..
Går og grubler over hvordan jeg starter! SUK
Men ku være jeg sku tage nogle jordbær op af fryseren måske haha

Ihh du må ikk drille - jeg har aldrig lavet noget med husblas før

Men har lige fået en nemmere opskrift.. der sku jeg bare mose jordbærene med en gaffel og putte sukker over... og så piske noget fløde ved siden af og vende det sammen til sidst.

Anmeld

26. februar 2011

Magsen

Lou87 skriver:

Mange tak for svar
Hmm, kan man ikk lave jordbærmousse på en anden måde
Aner ikk hvor jeg ska få husblas henne...

Og jamen altså, hvor tykt lag skal der smøres på kagen, jeg har fanget det er for at holde på fondanten... Men er det hele vejen rundt også på siderne man smør og hvordan... bare med en dejskraver eller sådan noget ?

Det med knækket.. det er at når man ligger fondanten over kagen.. hvordan får man så bukket den ud om sidderne / knækket/bøjet den pænt så man ikk får mast kagen for oven ?

Og oki, super jeg prøver med en tandstik det ikk meget farve ka jeg så godt høre

heh, kan se du har fået svar på de spørgsmål du har spurgt mig om :p 

men ja som sagt, husblas kan du finde STORT set alle steder 

hvor tykt lag kommer an på så meget, hvis du vil have smagen af smørcremen rigtig med så et tykt lag, hvis det bare er for at rette huller og få fondanten til at hænge ved, så knapt så tykt  og ja du smørrer det bare over hele kagen.

- det har du fået svar på hehe.

- eeh, tjoooh hvis du vil have en klar farve så må du bruge meget,  du skal bare ikke tilsætte det hele på en gang, så er det også en meget god idé at have nogen handsker på, ellers får du ret lilla/pink farve hænder ..

Held og lykke med det, og huske at vise resultatet 

Anmeld

26. februar 2011

Magsen

+++ den her kan du HELT sikkert bruge hvis du laver bundene selv   http://monkeysee.com/play/488-chocolate-cake-frosting-your-cake

Anmeld

26. februar 2011

Lou87

heh, kan se du har fået svar på de spørgsmål du har spurgt mig om :p 

men ja som sagt, husblas kan du finde STORT set alle steder 

hvor tykt lag kommer an på så meget, hvis du vil have smagen af smørcremen rigtig med så et tykt lag, hvis det bare er for at rette huller og få fondanten til at hænge ved, så knapt så tykt  og ja du smørrer det bare over hele kagen.

- det har du fået svar på hehe.

- eeh, tjoooh hvis du vil have en klar farve så må du bruge meget,  du skal bare ikke tilsætte det hele på en gang, så er det også en meget god idé at have nogen handsker på, ellers får du ret lilla/pink farve hænder ..

Held og lykke med det, og huske at vise resultatet 

Hehe ja jeg kæmper her

Nu står jeg så med min 680 g færdig fondant...
HVOR MEGET ska jeg dog bruge  ?? Og kan man gemme det man ikk bruger ??

Jeg har 3 lagkage bunde den skal dække over..

EJ hvor er det stressende ikk og vide noget

Og UHHH TAK for rådet med pasta farven, SE det ante jeg jo heller ikk.. ku li se jeg stod der med noget farve jeg ikk ku vaske af igen

Anmeld

26. februar 2011

Lou87

Snefnug26 skriver:

Jeg tror nu ikke du behøver være bekymret for, at du ligefrem maser kagen.. hehe... Når du lægger fondanten på, bruger du dine hænder til at køre hen over fondanten, altså nærmest aer fondanten uden at trykke for hårdt. Dette gør du også i "knækket", så den bliver flot, inden du begynder på siderne. Som sagt, så brug dine varme hænder til at glatte ud med.. håber det gav mening? Når du bliver mere prof., kan du købe en fondant smoother

Ahhh oki.. ja det gir lidt mening...
det bare den pakke jeg har købt med fondanten, der har de sådan en virkelig flot skarp kant på fra oversiden og ud til siderne og der tænker jeg bare... ya right, det kan jeg da ikk finde ud af

Men mange tak
Og haha tror næppe jeg blir prof

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.