Voldsom hovedpine ved pergotime

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

du skal bestemt ikke undskylde - det er noget af en verden at finde rundt i. Ja vi er i gang med reagensglas - vi havde kun to forsøg med insemination, men til gengæld havde vi 5 forsøg med ægløsningsprøjte og hjemmerul inden. Da lægerne så vurderet, at hvad de kunne gøre med insemination var begrænset i forhold til hvad vi havde gjort de sidste 2 år, gik vi videre til reagensglasmetoden.

Men er sikker på, at IUI kan være det, der skal til for jer, og hvis du har nogle spørgmål skriver du bare.....Glæder mig til at høre din opdatering på forsøget, som forhåbentlig ender med to fine streger

Oki. Vi har slet ikke haft mulighed eller fået valget for "gør det selv" metoden :-) De har ikke kunne finde nogen ting der skulle være i vejen, men jeg mangler stadig at få lavet en passagetest. Den vil de ikke lave før vi har prøvet IUI to gange. 

Har faktisk et par spørgsmål :-)

- Må man have samleje når man er igang med behandlingen. Jeg tænker bare at man kan lave ravage i det hele?!

- Den der sprøjte.. skal man stikke sig den dag man er til scanning? For tænker at jeg så vil tage den med så lægerne kan gøre det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Oki. Vi har slet ikke haft mulighed eller fået valget for "gør det selv" metoden :-) De har ikke kunne finde nogen ting der skulle være i vejen, men jeg mangler stadig at få lavet en passagetest. Den vil de ikke lave før vi har prøvet IUI to gange. 

Har faktisk et par spørgsmål :-)

- Må man have samleje når man er igang med behandlingen. Jeg tænker bare at man kan lave ravage i det hele?!

- Den der sprøjte.. skal man stikke sig den dag man er til scanning? For tænker at jeg så vil tage den med så lægerne kan gøre det 

I må gerne have sex, men de anbefalder vist, at I ikke har det 2 døgn inden selve inseminationen. Dette er ikke fordi man ikke vil lave rav i den, men fordi sæden er mest optimal på den måde. Efter inseminationen til gengæld anbefaler de faktisk, at man har sex - noget med at den væde der normalt er i sæden kan hjælpe.

Mht sprøjter og hormoner, så er der flerre man kan tage. Jeg tog det det der hedder puregon, som stimulerre æg produktionen ugen op til inseminationen i en sprøjte, pergotime i pilleform, derudover tog jeg ægløsningssprøjten, som skal tages nøjagtigt 36 timer inden insemination - tror desværre ikke du undgår denne. Det er enormt grænseoverskridende første gang - jeg tudet helt vildt , men nu er det vane, og jeg har ingen problemmer med det. Evt hvis du er nervøs for det, så få dem til at vise dig det på klinikken sammen med din kæreste - så kan han hjælpe, hvis det går helt i hårdknude for dig.

Puha ved godt det er noget af en omgang  her første gang, men tro mig det bliver nemmereOg hvis alt går vel, så er det kun en enkelt gang du skal igennem det

Anmeld

27. februar 2011

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

I må gerne have sex, men de anbefalder vist, at I ikke har det 2 døgn inden selve inseminationen. Dette er ikke fordi man ikke vil lave rav i den, men fordi sæden er mest optimal på den måde. Efter inseminationen til gengæld anbefaler de faktisk, at man har sex - noget med at den væde der normalt er i sæden kan hjælpe.

Mht sprøjter og hormoner, så er der flerre man kan tage. Jeg tog det det der hedder puregon, som stimulerre æg produktionen ugen op til inseminationen i en sprøjte, pergotime i pilleform, derudover tog jeg ægløsningssprøjten, som skal tages nøjagtigt 36 timer inden insemination - tror desværre ikke du undgår denne. Det er enormt grænseoverskridende første gang - jeg tudet helt vildt , men nu er det vane, og jeg har ingen problemmer med det. Evt hvis du er nervøs for det, så få dem til at vise dig det på klinikken sammen med din kæreste - så kan han hjælpe, hvis det går helt i hårdknude for dig.

Puha ved godt det er noget af en omgang  her første gang, men tro mig det bliver nemmereOg hvis alt går vel, så er det kun en enkelt gang du skal igennem det

Åh ja.. håber virkelig at det kun skal være denne ene gang. Ville være dejligt! 

Min mor har været igennem hele møllen, så hun har lovet at stikke mig.. men ja jeg tror godt nok også det bliver lidt af en oplevelse. 

Anmeld

28. februar 2011

malenemusen

Miss BananaHammock skriver:

Skal du så tage færre tabeletter, eller er det nogen med mindre i? HVormange æg havde du? Har slet ikke overvejet det scenarie.. har kun tænkt at der ikke var nok eller de ikke var store nok. Tror nok slet ikke rigtig jeg har overvejet at vi ikke får lov til at blive insemineret i denne omgang.. har måske bare sådan jublet over at være startet at jeg har glemt at det ikke beetyder gennemførelse! 

Nej det var heller ikke lige helt det vi havde regnet med

Men ja, i næste cyklus skal jeg have Puregon og meget lavere dosis, så håber vi på at der komme to flotte store æg

Jeg håber alt går godt for jer her i første omgang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.