Miss BananaHammock skriver:
Oki. Vi har slet ikke haft mulighed eller fået valget for "gør det selv" metoden :-) De har ikke kunne finde nogen ting der skulle være i vejen, men jeg mangler stadig at få lavet en passagetest. Den vil de ikke lave før vi har prøvet IUI to gange.
Har faktisk et par spørgsmål :-)
- Må man have samleje når man er igang med behandlingen. Jeg tænker bare at man kan lave ravage i det hele?!
- Den der sprøjte.. skal man stikke sig den dag man er til scanning? For tænker at jeg så vil tage den med så lægerne kan gøre det 
I må gerne have sex, men de anbefalder vist, at I ikke har det 2 døgn inden selve inseminationen. Dette er ikke fordi man ikke vil lave rav i den, men fordi sæden er mest optimal på den måde. Efter inseminationen til gengæld anbefaler de faktisk, at man har sex - noget med at den væde der normalt er i sæden kan hjælpe.
Mht sprøjter og hormoner, så er der flerre man kan tage. Jeg tog det det der hedder puregon, som stimulerre æg produktionen ugen op til inseminationen i en sprøjte, pergotime i pilleform, derudover tog jeg ægløsningssprøjten, som skal tages nøjagtigt 36 timer inden insemination - tror desværre ikke du undgår denne. Det er enormt grænseoverskridende første gang - jeg tudet helt vildt , men nu er det vane, og jeg har ingen problemmer med det. Evt hvis du er nervøs for det, så få dem til at vise dig det på klinikken sammen med din kæreste - så kan han hjælpe, hvis det går helt i hårdknude for dig.
Puha ved godt det er noget af en omgang her første gang, men tro mig det bliver nemmere
Og hvis alt går vel, så er det kun en enkelt gang du skal igennem det
Anmeld