Jer der hækler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

roenlund

Tullen85 skriver:

Skulle lige til at sige det samme YOUTUBE, jeg lærte at lave oldemorfirkanter i håndarbejde i folkeskolen, og det har jeg gjort flittigt med tæpper mv. Men på youtube har jeg ligesom fanget ideen og hækler så uglerangler til knægten... wuup wuup

hvad er en uglerangle??? har du evt et billede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

SHERO

roenlund skriver:

hvad er en uglerangle??? har du evt et billede...

Rangler er det nok ikke, men den brune ugle rasler når han ryster den, og den var faktisk utrolig let at lave.. :-D

(beklager den virkelig dårlige billede kvalitet)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. februar 2011

Marisen81

Tullen85 skriver:

Rangler er det nok ikke, men den brune ugle rasler når han ryster den, og den var faktisk utrolig let at lave.. :-D

Hvor er de søde! Har du en opskrift til deling?

Anmeld

26. februar 2011

Marisen81

mth1987 skriver:

HejJeg ville høre jer der hækler om hvad og hvordan i startede. Altså hvad i startede med som det allerførste mht hækling. Jeg har garn og pinde

Hvis du googler "hæklet elefant" kommer der en nem opskrift frem. Det var den jeg startede med

Anmeld

26. februar 2011

Fenja09

mth1987 skriver:

HejJeg ville høre jer der hækler om hvad og hvordan i startede. Altså hvad i startede med som det allerførste mht hækling. Jeg har garn og pinde

Jeg lærte faktisk at hækle i sidste uge af svigermoaar  så er stadig på øvestadie og hækler sådan set kun for at få rutinen ind lige nu. Det startede med en firkant, men er så bare blevet større og større, så regner med at det bliver et lille slumretæppe

Anmeld

26. februar 2011

Øko-dille økologiske sko

Jeg har flere gamle 70´er lamper og kunne ikke finde nogle fede skærme til.

Derfor var der ikke andet for, end at jeg selv måtte hækle nogle

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. februar 2011

mth1987

roenlund skriver:

Jeg startede med et tæppe med oldemorsfirkanter...

Så lavede jeg legeterninger og suttesnore...

og så et rigtig fint babytæppe...

nu er lillemanden kommet og så er der ikke så meget tid til det...

Jeg prøvede at starte i dag på de der oldemorsfirkanter til tæppe men syntes at opskrifter var forvirrende og måtte opgive

Anmeld

26. februar 2011

roenlund

Tullen85 skriver:

hvor er de søde

Anmeld

26. februar 2011

roenlund

mth1987 skriver:

Jeg prøvede at starte i dag på de der oldemorsfirkanter til tæppe men syntes at opskrifter var forvirrende og måtte opgive

brugtte du en opskrift eller en video???

jeg mener det var denne jeg brugte første gang

http://solsikkenssang.wordpress.com/2009/09/20/oldemorsfirkanter-nu-med-video-engelsk/

Anmeld

26. februar 2011

Sabina92

Jeg er lige blevet færdig med at hækle en bamse til min lille baby, det var min mor der lærte mig det efter en gammel opskrift hun fik af min mormor da hun skulle lære at hælke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.