bedsteforældre.... kender I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2008

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Anonym skriver:

Eva skriver:

Anonym skriver:

Eva skriver:

Hmm, på den ene side skal de ikke blande sig og på den anden skal de være der mere...(?)
Bedsteforældre er en gave og ikke et krav eller noget fleksibelt man selv kan forme...de vil blive elsket af deres børnebørn fordi de lige netop er dem.
Hvis ikke de magter at passe ham, så er det jeres ansvar at de ikke gør det før de kan og som du beskriver det, kan jeg slet ikke forstår du vil lade dem have ham endnu mere????
Hvis du vil kunne stille krav, så synes jeg du skal hyre en babysitter....men prøv at lade være med at forvent noget og glæd dig istedet over det din søn nu engang får.
Knus fra mig...

tak, fordi du lige ville sætte perspektiverne i rette lys for mig. det havde jeg meget brug for:) vidste heller ikke om jeg overdrev eller hvad. det har jeg brug for nogle gange, for jeg må indrømme jeg kan være krævende af dem der står mig nærmest:S
min mor står mig også utrolig nær så jeg tror jeg kræver ubevidst mere af hende eller har en forestilling/forventning om at hun vil gøre meget mere.
nu får jeg helt dårlig samvittighed for hun blev SÅ ked af det da han slog sig. er altså ikke så god til det med at han kommer til skade når jeg ikke er der. bare spørg manden. han er ret nervøs for den lille falder når det er ham der passer den lille, for så bliver jeg ret sur på ham over hans pasning af ham:S
jeg giver enormt meget af mig selv og kræver også meget af andre ubevidst, så det må jeg lige være ops på og sige undskyld:(

Var ikke min mening du skulle få det skidt...slet ikke.
Jeg har også prøvet at mine har slået sig i mine forældres varetægt, men det gjorde de jo kun fordi de var der og det de har fået er jo alt andet end dårlige oplevelser og minder....børn slår sig jo alle steder og tænk engang at have en mormor eller morfar til at puste og ikke bare en pædagog i børnehaven og en mormor og morfar de er der til at puste i mange år frem, til at sætte plaster på og til bare at være der...(L)
Tag en snak med din mor og vend det hele en omgang når du taler med hende om dine tanker, så ser hun måske og noget selv..;) og aller vigtigst, hun vil ikke blive eller føle sig angrebet når du tager afsæt i dig og dine følelser...giver det mening???
Stort kram...

nej, jeg er meget glad for dit svar for det har hjulpet meget at få en frisk vurdering af det! jeg vil lige prøve og se om jeg vil tage det op for min mor kan også blive enormt følsom og ked af det. eller om jeg vil lige sige til hende at jeg ikke mente at være sur på hende over han slog sig men at jeg bare har svært ved at klare det når det sker når jeg ikke er der for jeg er lidt for pylret, og på den led få en bedre stemning igen.
og så tænke lidt mere på alle de ting de gør i bedste mening og sætte pris på det.

i sidste ende er det jo i god mening min mor gør som hun gør. det ved jeg nu godt. så tak fordi du havde tid at skrive og hjælpe mig.

Det var så lidt....mine forældre har også sider hvor jeg bliver lidt >(>( men jeg skal jo heller ikke elske alle deres sider...men udgangspunktet er jo fantastisk...at de elsker mine børn lige så meget som jeg gør...det er guld værd og jeg glædes dagligt over at jeg har dem i mit liv....alt er jo kun en overgang, desværre.
Håber I får talt lidt, så I måske får en bedre forståelse for hinanden og jeres roller omkring den bette mand.
Knus Eva, som sidder ved siden af en sovende Konrad som har KÆMPE buler i panden, fra børnehaven...men så tænker jeg hvor heldig jeg er at have børn der kan få buler...sunde raske børn...(L)

du har en sund indstilling til tingene. det kunne jeg lære af nogle gange så det vil jeg minde mig selv om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

Honningblomst

Anonym skriver:

Eva skriver:

Anonym skriver:

Eva skriver:

Anonym skriver:

Eva skriver:

Hmm, på den ene side skal de ikke blande sig og på den anden skal de være der mere...(?)
Bedsteforældre er en gave og ikke et krav eller noget fleksibelt man selv kan forme...de vil blive elsket af deres børnebørn fordi de lige netop er dem.
Hvis ikke de magter at passe ham, så er det jeres ansvar at de ikke gør det før de kan og som du beskriver det, kan jeg slet ikke forstår du vil lade dem have ham endnu mere????
Hvis du vil kunne stille krav, så synes jeg du skal hyre en babysitter....men prøv at lade være med at forvent noget og glæd dig istedet over det din søn nu engang får.
Knus fra mig...

tak, fordi du lige ville sætte perspektiverne i rette lys for mig. det havde jeg meget brug for:) vidste heller ikke om jeg overdrev eller hvad. det har jeg brug for nogle gange, for jeg må indrømme jeg kan være krævende af dem der står mig nærmest:S
min mor står mig også utrolig nær så jeg tror jeg kræver ubevidst mere af hende eller har en forestilling/forventning om at hun vil gøre meget mere.
nu får jeg helt dårlig samvittighed for hun blev SÅ ked af det da han slog sig. er altså ikke så god til det med at han kommer til skade når jeg ikke er der. bare spørg manden. han er ret nervøs for den lille falder når det er ham der passer den lille, for så bliver jeg ret sur på ham over hans pasning af ham:S
jeg giver enormt meget af mig selv og kræver også meget af andre ubevidst, så det må jeg lige være ops på og sige undskyld:(

Var ikke min mening du skulle få det skidt...slet ikke.
Jeg har også prøvet at mine har slået sig i mine forældres varetægt, men det gjorde de jo kun fordi de var der og det de har fået er jo alt andet end dårlige oplevelser og minder....børn slår sig jo alle steder og tænk engang at have en mormor eller morfar til at puste og ikke bare en pædagog i børnehaven og en mormor og morfar de er der til at puste i mange år frem, til at sætte plaster på og til bare at være der...(L)
Tag en snak med din mor og vend det hele en omgang når du taler med hende om dine tanker, så ser hun måske og noget selv..;) og aller vigtigst, hun vil ikke blive eller føle sig angrebet når du tager afsæt i dig og dine følelser...giver det mening???
Stort kram...

nej, jeg er meget glad for dit svar for det har hjulpet meget at få en frisk vurdering af det! jeg vil lige prøve og se om jeg vil tage det op for min mor kan også blive enormt følsom og ked af det. eller om jeg vil lige sige til hende at jeg ikke mente at være sur på hende over han slog sig men at jeg bare har svært ved at klare det når det sker når jeg ikke er der for jeg er lidt for pylret, og på den led få en bedre stemning igen.
og så tænke lidt mere på alle de ting de gør i bedste mening og sætte pris på det.

i sidste ende er det jo i god mening min mor gør som hun gør. det ved jeg nu godt. så tak fordi du havde tid at skrive og hjælpe mig.

Det var så lidt....mine forældre har også sider hvor jeg bliver lidt >(>( men jeg skal jo heller ikke elske alle deres sider...men udgangspunktet er jo fantastisk...at de elsker mine børn lige så meget som jeg gør...det er guld værd og jeg glædes dagligt over at jeg har dem i mit liv....alt er jo kun en overgang, desværre.
Håber I får talt lidt, så I måske får en bedre forståelse for hinanden og jeres roller omkring den bette mand.
Knus Eva, som sidder ved siden af en sovende Konrad som har KÆMPE buler i panden, fra børnehaven...men så tænker jeg hvor heldig jeg er at have børn der kan få buler...sunde raske børn...(L)

du har en sund indstilling til tingene. det kunne jeg lære af nogle gange så det vil jeg minde mig selv om.

Tak...det er da dejligt du synes det....(L) og lad være med at slå dig i hovedet med det der er sket....fortid er fortid, ikke...
Håber du får en dejlig nats søvn..
Stort kram...
(H)

Anmeld

3. oktober 2008

Loggidut

øhhh...vil ikke blande mig for meget, men er det ikke dit barn, dit ansvar, dit valg?

det er jo ikke dine forældre der har fået barn igen...og jeg får sørme også tit den der, lugter hun ikke?
men det betyder nu ikke at den der prutten lugte kan, det er pruttens ejer mand, barnet er dit og din skiftning...jeg tror ikke de blev spurgt om de ville være bedsteforældre og passe dit barn når du havde brug for det...de fik jo bare rollen.

så ansvaret er dit, selv om jeg godt kan følge din tankegang. men sorry, her kan jeg ikke lige bakke dig op.

håber du kommer på bølgelængde med dem igen.

Anmeld

3. oktober 2008

Anonym trådstarter

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] øhhh...vil ikke blande mig for meget, men er det ikke dit barn, dit ansvar, dit valg? det er jo ikke dine forældre der har fået barn igen...og jeg får sørme også tit den der, lugter hun ikke? men det betyder nu ikke at den der prutten lugte kan, det er pruttens ejer mand, barnet er dit og din skiftning...jeg tror ikke de blev spurgt om de ville være bedsteforældre og passe dit barn når du havde brug for det...de fik jo bare rollen. så ansvaret er dit, selv om jeg godt kan følge din tankegang. men sorry, her kan jeg ikke lige bakke dig op. håber du kommer på bølgelængde med dem igen.[/citat] selvom det selvfølgelig ikke er sjovt at vide man er gal på den så er jeg glad for alle jeres svar. så tak for dem. det havde jeg lige brug for og vide at nu er det altså mig der er forkert på den. jeg har ikke lige tænkt på den med at de ikke har valgt at blive bedsteforældre, men ved de var allevilde ved nyheden og ja barnet er mit ansvar og den er jeg også helt med på. havde 'bare' regnet med lidt mere interesse med feks lidt alene tid mellem bedsteforældrene og den lille. de gør jo det så godt de kan...

Anmeld

3. oktober 2008

Loggidut

:D vi har sgu af og til brug for at brokke os...lol...og det skal der altså også være god plads til!

Anmeld

3. oktober 2008

bette

kender sku godt den med at man bliver sådan lidt..... når man kommer hjem og ens barn har slåes sig og man ik har været der til at trøste..

i mit tilfælde kom jeg hjem fra ridning.. hvor min mand så fortæller de lige havde været et smut på skadestuen fordi min søn lige flækkede øjnbrynet.. blev helt underlig.. fordi jeg jo ik var der..
men min mand havde handlet hurtigt og fået is på og fået lagt tryk på så det stoppede med at bløde..og afsted til skadestuen..

og først var jeg lidt sur på mig selv over at jeg var taget afsted.. men så på den anden side ville jeg nok ik være til særlig meget hjælp da han slog sig.. tror bare jeg ville gå i panik rundt om mig selv og være i vejen hehe..

men jo jeg er sku også pyldermor.. men sådan er det jo.. hehe.

og bedsteforældre kan jo aldrig gøre det godt nok i en mors øjen.. ihvertfald ik lige så godt som mutter selv kan;)

så op med humøret, få taget en bette snak med din mor om hvordan du har det..

krammer

Anmeld

3. oktober 2008

Balderson

Bedsteforældre vil altid have en mening om alting der har at gøre med deres børnebørn... LEV med det.. Du ved jo godt at du gør det bedste for dit barn..

Du skriver de skal have kvalitetstid sammen med deres barnebarn.. Undskyld mig, men du skal da vel ikke bestemme hvad der er kvalitetstid for dem..

Ellers så må du sku da selv læse den bog for dit barn..

Og det er i bund og grund det jeg mener.. Det er DIT barn...

Mennesker der stadigvæk er på arbejdsmarket på fuldtid, kan DU da ikke forvente at de kan passe ham en halv dag om ugen...

Tag dig sammen... Andet kan jeg virkelig ikke sige...

Anmeld

3. oktober 2008

Marie;-)

Må jeg da lige have lov til at ROSE dig fordi du kan tåle kritik! Hatten af for det - det ses sjældent på disse baby-sider!!! :)

:D:D:D

Anmeld

3. oktober 2008

Anonym trådstarter

[citat][f][småt]Marie;-) skriver:[/småt][/f] Må jeg da lige have lov til at ROSE dig fordi du kan tåle kritik! Hatten af for det - det ses sjældent på disse baby-sider!!! :) :D:D:D[/citat] Tak for det:). Ja, det er bestemt ikke rart at høre kritik men jeg vil hellere høre et ærligt svar og være forkert på den end at dumme mig igen igen:'( JEG skal altså minde mig selv om ikke at kræve for meget af mine omgivelser. det er så det jeg skal lære af. tog en snak med mor... ringede på hendes arbejde og bare sagde tak for alt det hun gjorde, og så sagde hun at hun var meget ked af han slog sig, jeg ved godt det også gjorde ondt på hende indeni, så jeg sagde selvfølgelig at det kunne jo have sket med mig også, så tror det ligesom gav lidt god luft.

Anmeld

3. oktober 2008

MorCamilla

Hvor er det dejligt at du har snakket lidt med din mor om tingene.. Super dejligt at høre..

Og hvor er det fedt det du skriver med at du heller vil have et ærlig svar. Knus til dig.. (H)

Det største ord i verden er jo netop TAK.. Det betyder bare så meget på en gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.