bedsteforældre.... kender I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.118 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. oktober 2008

Anonym trådstarter

Har både dårlig samvittighed over jeg er sur og så er jeg også bare sur!:$ så skal ud med det: Jeg har de sødeste godtroende forældre som sagtens spenderer flere tusinde på deres barnebarn, hvilket er bare så dejligt og meget gavmildt og jeg sætter meget pris på det. samtidig kan min mor dog irritere mig ganske meget, med at ville komme med en masse indblanding i hvordan barnebarnet skal sørges for med skift, søvn, hvornår han er træt, spisning osv og sov altså tænker jeg, så.. han er jo mit drømme barn så jeg bruger jo tid og masser energi på at sørge for det bedste til ham, så mon jeg ikke ved hvad jeg gør;) desuden har mine forældre selv indrømmet at de har glemt hvordan det er at have små børn- hmm , ja det kan jeg godt se, men tænker også hvordan kan de glemme det efter 3 børn. særligt med al den indblanding(?) nu er de begge fuldtidsarbejdende og når nu de har fri synes jeg nu godt at de kan have noget kvalitets tid bare dem sammen uden fjerner eller computer. selfølgelig skal de have lov at slappe af efter en lang dag, men synes godt de kunne tage en bog og læse for ham eller være mere fuld engageret. de er utrolig glade for ham men virker også som om de hurtigt bliver trætte:@ altså tænker jeg, så..bare læs en enkel bog for søren da! istedet for at sætte en kasse med alverdens legetøj foran ham og så se fjerner. virker som om de slet ikke kan magte et lille barn at passe alene mere. kunne godt have brug for bare en halv dag om ugen hvor barnet bliver passet af bedsteforældrene, men det orker de ikke. en time og så er det nok. bliver så tosset over det, særligt med al den godtroende indblanding i tide og utide. også her til aften faldt barnet ned fra en stol og slog hovedet ret meget under opsyn af mormor alene efter jeg var gået 10 min. jeg var godt tosset. det er lige det jeg mener med at det virker som om når han er der er der ikke ordenligt engagement. det er sådan noget halvvejs noget med at se fjernsyn, computer tid samtidig med at 'lege' med ham>( det irritere mig også en del at mormor hele tiden kommer med bemærkningen.. jeg synes jeg kan lugte noget eller skal han ikke skiftes ?? så gør det dog selv, tænker jeg, men siger selvfølig intet. Jeg havde ellersen forhåbning om at hun kan da godt skifte ham hvis hun synes der måske er brug for det. det er jo ikke noget væmmeligt noget at gøre. helt ærligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

Honningblomst

Hmm, på den ene side skal de ikke blande sig og på den anden skal de være der mere...(?)
Bedsteforældre er en gave og ikke et krav eller noget fleksibelt man selv kan forme...de vil blive elsket af deres børnebørn fordi de lige netop er dem.
Hvis ikke de magter at passe ham, så er det jeres ansvar at de ikke gør det før de kan og som du beskriver det, kan jeg slet ikke forstår du vil lade dem have ham endnu mere????
Hvis du vil kunne stille krav, så synes jeg du skal hyre en babysitter....men prøv at lade være med at forvent noget og glæd dig istedet over det din søn nu engang får.
Knus fra mig...

Anmeld

2. oktober 2008

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Hmm, på den ene side skal de ikke blande sig og på den anden skal de være der mere...(?)
Bedsteforældre er en gave og ikke et krav eller noget fleksibelt man selv kan forme...de vil blive elsket af deres børnebørn fordi de lige netop er dem.
Hvis ikke de magter at passe ham, så er det jeres ansvar at de ikke gør det før de kan og som du beskriver det, kan jeg slet ikke forstår du vil lade dem have ham endnu mere????
Hvis du vil kunne stille krav, så synes jeg du skal hyre en babysitter....men prøv at lade være med at forvent noget og glæd dig istedet over det din søn nu engang får.
Knus fra mig...

tak, fordi du lige ville sætte perspektiverne i rette lys for mig. det havde jeg meget brug for:) vidste heller ikke om jeg overdrev eller hvad. det har jeg brug for nogle gange, for jeg må indrømme jeg kan være krævende af dem der står mig nærmest:S
min mor står mig også utrolig nær så jeg tror jeg kræver ubevidst mere af hende eller har en forestilling/forventning om at hun vil gøre meget mere.
nu får jeg helt dårlig samvittighed for hun blev SÅ ked af det da han slog sig. er altså ikke så god til det med at han kommer til skade når jeg ikke er der. bare spørg manden. han er ret nervøs for den lille falder når det er ham der passer den lille, for så bliver jeg ret sur på ham over hans pasning af ham:S
jeg giver enormt meget af mig selv og kræver også meget af andre ubevidst, så det må jeg lige være ops på og sige undskyld:(

Anmeld

2. oktober 2008

MorCamilla

Hej Ano...

Min svigermor plejer at sige: "hvis jeg havde vist at børnebørn var så sjove, ville jeg have fået dem først" :)) og det er jo så rigtigt...

Jeg kan godt forsåt du ikke rigtig ved hvad du skal, men for søren, det er jo dine forældre, tag en snak med dem.. Fortæl dem hvad du føler og hvad du har skrevet her...

Når min mor har haft Mikkel en overnatning er hun også helt færdig, hun siger også ofte at hun har glemt hvordan det er at have små børn.. (lykkelig glemt) for JA man skal være der hele tiden.

Det med at han fladt ned af stolen.. Kunne det ikke også være sket mens du var der? Jeg må indrømme at det sker ind i mellem her at Mikkel falder ned fra en stol, også selv om jeg sidder lige ved siden af.:$ Det går bare så hurtigt nogle gange, at man slet ikke kan følge med...

Jeg håber at du finder en løsning på det hele...

Knus fra Camilla.

Anmeld

2. oktober 2008

Honningblomst

Anonym skriver:

Eva skriver:

Knus fra mig...

tak, fordi du lige ville sætte perspektiverne i rette lys for mig. det havde jeg meget brug for:) vidste heller ikke om jeg overdrev eller hvad. det har jeg brug for nogle gange, for jeg må indrømme jeg kan være krævende af dem der står mig nærmest:S
min mor står mig også utrolig nær så jeg tror jeg kræver ubevidst mere af hende eller har en forestilling/forventning om at hun vil gøre meget mere.
nu får jeg helt dårlig samvittighed for hun blev SÅ ked af det da han slog sig. er altså ikke så god til det med at han kommer til skade når jeg ikke er der. bare spørg manden. han er ret nervøs for den lille falder når det er ham der passer den lille, for så bliver jeg ret sur på ham over hans pasning af ham:S
jeg giver enormt meget af mig selv og kræver også meget af andre ubevidst, så det må jeg lige være ops på og sige undskyld:(

Var ikke min mening du skulle få det skidt...slet ikke.
Jeg har også prøvet at mine har slået sig i mine forældres varetægt, men det gjorde de jo kun fordi de var der og det de har fået er jo alt andet end dårlige oplevelser og minder....børn slår sig jo alle steder og tænk engang at have en mormor eller morfar til at puste og ikke bare en pædagog i børnehaven og en mormor og morfar de er der til at puste i mange år frem, til at sætte plaster på og til bare at være der...(L)
Tag en snak med din mor og vend det hele en omgang når du taler med hende om dine tanker, så ser hun måske og noget selv..;) og aller vigtigst, hun vil ikke blive eller føle sig angrebet når du tager afsæt i dig og dine følelser...giver det mening???
Stort kram...

Anmeld

2. oktober 2008

Anonym trådstarter

[citat][f][småt]MorCamilla skriver:[/småt][/f] Hej Ano... Min svigermor plejer at sige: "hvis jeg havde vist at børnebørn var så sjove, ville jeg have fået dem først" :)) og det er jo så rigtigt... Jeg kan godt forsåt du ikke rigtig ved hvad du skal, men for søren, det er jo dine forældre, tag en snak med dem.. Fortæl dem hvad du føler og hvad du har skrevet her... Når min mor har haft Mikkel en overnatning er hun også helt færdig, hun siger også ofte at hun har glemt hvordan det er at have små børn.. (lykkelig glemt) for JA man skal være der hele tiden. Det med at han fladt ned af stolen.. Kunne det ikke også være sket mens du var der? Jeg må indrømme at det sker ind i mellem her at Mikkel falder ned fra en stol, også selv om jeg sidder lige ved siden af.:$ Det går bare så hurtigt nogle gange, at man slet ikke kan følge med... Jeg håber at du finder en løsning på det hele... Knus fra Camilla.[/citat] ja, jeg var godt klar over at det er krævende at have børn, men man er nok aldrig helt forberedt på det. ikke at jeg siger jeg fortryder det. jeg elsker det. det er det bedste i verden. men som du selv siger man er 'på' døgnet rundt og prøver at gøre alt så godt som muligt. det kunne selvfølgelig godt have sket slevom jeg var der og selvom jeg har enfornemmelse om at jeg sikkert ville have haft øjenene mere på ham. det er bare vildt hårdt at have børn men gud hvorr er de også vidunderlige.

Anmeld

2. oktober 2008

Mette+Mathias

[citat][f][småt]Anonym skriver:[/småt][/f] Har både dårlig samvittighed over jeg er sur og så er jeg også bare sur!:$ så skal ud med det: Jeg har de sødeste godtroende forældre som sagtens spenderer flere tusinde på deres barnebarn, hvilket er bare så dejligt og meget gavmildt og jeg sætter meget pris på det. samtidig kan min mor dog irritere mig ganske meget, med at ville komme med en masse indblanding i hvordan barnebarnet skal sørges for med skift, søvn, hvornår han er træt, spisning osv og sov altså tænker jeg, så.. han er jo mit drømme barn så jeg bruger jo tid og masser energi på at sørge for det bedste til ham, så mon jeg ikke ved hvad jeg gør;) desuden har mine forældre selv indrømmet at de har glemt hvordan det er at have små børn- hmm , ja det kan jeg godt se, men tænker også hvordan kan de glemme det efter 3 børn. særligt med al den indblanding(?) nu er de begge fuldtidsarbejdende og når nu de har fri synes jeg nu godt at de kan have noget kvalitets tid bare dem sammen uden fjerner eller computer. selfølgelig skal de have lov at slappe af efter en lang dag, men synes godt de kunne tage en bog og læse for ham eller være mere fuld engageret. de er utrolig glade for ham men virker også som om de hurtigt bliver trætte:@ altså tænker jeg, så..bare læs en enkel bog for søren da! istedet for at sætte en kasse med alverdens legetøj foran ham og så se fjerner. virker som om de slet ikke kan magte et lille barn at passe alene mere. kunne godt have brug for bare en halv dag om ugen hvor barnet bliver passet af bedsteforældrene, men det orker de ikke. en time og så er det nok. bliver så tosset over det, særligt med al den godtroende indblanding i tide og utide. også her til aften faldt barnet ned fra en stol og slog hovedet ret meget under opsyn af mormor alene efter jeg var gået 10 min. jeg var godt tosset. det er lige det jeg mener med at det virker som om når han er der er der ikke ordenligt engagement. det er sådan noget halvvejs noget med at se fjernsyn, computer tid samtidig med at 'lege' med ham>( det irritere mig også en del at mormor hele tiden kommer med bemærkningen.. jeg synes jeg kan lugte noget eller skal han ikke skiftes ?? så gør det dog selv, tænker jeg, men siger selvfølig intet. Jeg havde ellersen forhåbning om at hun kan da godt skifte ham hvis hun synes der måske er brug for det. det er jo ikke noget væmmeligt noget at gøre. helt ærligt. [/citat] Altså undskyld, men hvem har fået barn??? Du synes godt de kan have kvalitetstid sammen? Hvad nu hvis de synes du godt kan passe dit eget barn? Du tænker at din mor burde skifte ham? Jeg tænker; skift dit eget barn og tag det som en meget stor bonus, hvis der er nogen der nupser en ble for dig! Jeg synes du lyder enormt forkælet og det er ret tydeligt at du tager bedsterne for givet. Vi er priviligerede med 4 stk. bedsteforældre, men vi beder kun om pasning når det er absolut nødvendigt! Vi overvejer at tage i biografen sammen i næste uge, - det er så første gang i 4 år.

Anmeld

2. oktober 2008

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Anonym skriver:

Eva skriver:

Knus fra mig...

Jeg har også prøvet at mine har slået sig i mine forældres varetægt, men det gjorde de jo kun fordi de var der og det de har fået er jo alt andet end dårlige oplevelser og minder....børn slår sig jo alle steder og tænk engang at have en mormor eller morfar til at puste og ikke bare en pædagog i børnehaven og en mormor og morfar de er der til at puste i mange år frem, til at sætte plaster på og til bare at være der...(L)
Tag en snak med din mor og vend det hele en omgang når du taler med hende om dine tanker, så ser hun måske og noget selv..;) og aller vigtigst, hun vil ikke blive eller føle sig angrebet når du tager afsæt i dig og dine følelser...giver det mening???
Stort kram...

nej, jeg er meget glad for dit svar for det har hjulpet meget at få en frisk vurdering af det! jeg vil lige prøve og se om jeg vil tage det op for min mor kan også blive enormt følsom og ked af det. eller om jeg vil lige sige til hende at jeg ikke mente at være sur på hende over han slog sig men at jeg bare har svært ved at klare det når det sker når jeg ikke er der for jeg er lidt for pylret, og på den led få en bedre stemning igen.
og så tænke lidt mere på alle de ting de gør i bedste mening og sætte pris på det.

i sidste ende er det jo i god mening min mor gør som hun gør. det ved jeg nu godt. så tak fordi du havde tid at skrive og hjælpe mig.

Anmeld

2. oktober 2008

Honningblomst

Anonym skriver:

Eva skriver:

Anonym skriver:

Eva skriver:

Knus fra mig...

Stort kram...

nej, jeg er meget glad for dit svar for det har hjulpet meget at få en frisk vurdering af det! jeg vil lige prøve og se om jeg vil tage det op for min mor kan også blive enormt følsom og ked af det. eller om jeg vil lige sige til hende at jeg ikke mente at være sur på hende over han slog sig men at jeg bare har svært ved at klare det når det sker når jeg ikke er der for jeg er lidt for pylret, og på den led få en bedre stemning igen.
og så tænke lidt mere på alle de ting de gør i bedste mening og sætte pris på det.

i sidste ende er det jo i god mening min mor gør som hun gør. det ved jeg nu godt. så tak fordi du havde tid at skrive og hjælpe mig.

Det var så lidt....mine forældre har også sider hvor jeg bliver lidt >(>( men jeg skal jo heller ikke elske alle deres sider...men udgangspunktet er jo fantastisk...at de elsker mine børn lige så meget som jeg gør...det er guld værd og jeg glædes dagligt over at jeg har dem i mit liv....alt er jo kun en overgang, desværre.
Håber I får talt lidt, så I måske får en bedre forståelse for hinanden og jeres roller omkring den bette mand.
Knus Eva, som sidder ved siden af en sovende Konrad som har KÆMPE buler i panden, fra børnehaven...men så tænker jeg hvor heldig jeg er at have børn der kan få buler...sunde raske børn...(L)

Anmeld

2. oktober 2008

Anonym trådstarter

[citat][f][småt]Mette+Mathias skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Anonym skriver:[/småt][/f] Har både dårlig samvittighed over jeg er sur og så er jeg også bare sur!:$ så skal ud med det: Jeg har de sødeste godtroende forældre som sagtens spenderer flere tusinde på deres barnebarn, hvilket er bare så dejligt og meget gavmildt og jeg sætter meget pris på det. samtidig kan min mor dog irritere mig ganske meget, med at ville komme med en masse indblanding i hvordan barnebarnet skal sørges for med skift, søvn, hvornår han er træt, spisning osv og sov altså tænker jeg, så.. han er jo mit drømme barn så jeg bruger jo tid og masser energi på at sørge for det bedste til ham, så mon jeg ikke ved hvad jeg gør;) desuden har mine forældre selv indrømmet at de har glemt hvordan det er at have små børn- hmm , ja det kan jeg godt se, men tænker også hvordan kan de glemme det efter 3 børn. særligt med al den indblanding(?) nu er de begge fuldtidsarbejdende og når nu de har fri synes jeg nu godt at de kan have noget kvalitets tid bare dem sammen uden fjerner eller computer. selfølgelig skal de have lov at slappe af efter en lang dag, men synes godt de kunne tage en bog og læse for ham eller være mere fuld engageret. de er utrolig glade for ham men virker også som om de hurtigt bliver trætte:@ altså tænker jeg, så..bare læs en enkel bog for søren da! istedet for at sætte en kasse med alverdens legetøj foran ham og så se fjerner. virker som om de slet ikke kan magte et lille barn at passe alene mere. kunne godt have brug for bare en halv dag om ugen hvor barnet bliver passet af bedsteforældrene, men det orker de ikke. en time og så er det nok. bliver så tosset over det, særligt med al den godtroende indblanding i tide og utide. også her til aften faldt barnet ned fra en stol og slog hovedet ret meget under opsyn af mormor alene efter jeg var gået 10 min. jeg var godt tosset. det er lige det jeg mener med at det virker som om når han er der er der ikke ordenligt engagement. det er sådan noget halvvejs noget med at se fjernsyn, computer tid samtidig med at 'lege' med ham>( det irritere mig også en del at mormor hele tiden kommer med bemærkningen.. jeg synes jeg kan lugte noget eller skal han ikke skiftes ?? så gør det dog selv, tænker jeg, men siger selvfølig intet. Jeg havde ellersen forhåbning om at hun kan da godt skifte ham hvis hun synes der måske er brug for det. det er jo ikke noget væmmeligt noget at gøre. helt ærligt. [/citat] Altså undskyld, men hvem har fået barn??? Du synes godt de kan have kvalitetstid sammen? Hvad nu hvis de synes du godt kan passe dit eget barn? Du tænker at din mor burde skifte ham? Jeg tænker; skift dit eget barn og tag det som en meget stor bonus, hvis der er nogen der nupser en ble for dig! Jeg synes du lyder enormt forkælet og det er ret tydeligt at du tager bedsterne for givet. Vi er priviligerede med 4 stk. bedsteforældre, men vi beder kun om pasning når det er absolut nødvendigt! Vi overvejer at tage i biografen sammen i næste uge, - det er så første gang i 4 år.[/citat] ja, min mand siger også jeg er meget forkælet men jeg prøver virkelig at gøre det så godt for alle:'(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.