Kan man godt.....(fællesspisning i skolen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.390 visninger
25 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Aves.

Hej Piger...

Jeg har brug for jeres råd...i aften skal jeg med mine drenge og søster til fastelavnsfest med fællesspisning, på Bertrams skole...fællesspisning er så noget med fællesbord hvor alle sætter en ret op og så spises der af det.

Nu er det bare sådan at vi er fem mennesker og de to af dem spiser ikke alt mad....ville det være ok at tage mad med som så kun spises af os og at vi så selvfølgelig ikke spiser af det andet...ellers bliver det bare så trist mad for de to der ikke kan spise det hele og træls at skulle gå rundt at spørge hvad der er i....Vil bare ikke fremstå som asocial, men altså...det er bare nemmere at lave tre retter, så der er både til den ene anden og tredje gruppe...

Undskyld det blev så langt....lige nu synes jeg bare det er træls at man ikke kan mødes til fastelavnsfest og så spise hjemmefra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Eva. skriver:

Hej Piger...

Jeg har brug for jeres råd...i aften skal jeg med mine drenge og søster til fastelavnsfest med fællesspisning, på Bertrams skole...fællesspisning er så noget med fællesbord hvor alle sætter en ret op og så spises der af det.

Nu er det bare sådan at vi er fem mennesker og de to af dem spiser ikke alt mad....ville det være ok at tage mad med som så kun spises af os og at vi så selvfølgelig ikke spiser af det andet...ellers bliver det bare så trist mad for de to der ikke kan spise det hele og træls at skulle gå rundt at spørge hvad der er i....Vil bare ikke fremstå som asocial, men altså...det er bare nemmere at lave tre retter, så der er både til den ene anden og tredje gruppe...

Undskyld det blev så langt....lige nu synes jeg bare det er træls at man ikke kan mødes til fastelavnsfest og så spise hjemmefra..

Det synes jeg SAGTENS at I kan!

God fest....

Anmeld

25. februar 2011

Aves.

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Det synes jeg SAGTENS at I kan!

God fest....

Tak... så gør vi det altså på den måde...

Anmeld

25. februar 2011

Mum33

Jeg ville nok bakke op om initiativet ... selvcom det andet er nemmere ja.

Mvh Lisbeth

Anmeld

25. februar 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Hej Piger...

Jeg ville bare spørge!
Selv spiser jeg ikke kød, mælkeprodukter og æg - så jeg spørger altid hvis folk ikke lige er klar over det, f.eks. som en situation som den du er i!  

Anmeld

25. februar 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Jeg ville bare spørge!
Selv spiser jeg ikke kød, mælkeprodukter og æg - så jeg spørger altid hvis folk ikke lige er klar over det, f.eks. som en situation som den du er i!  

Det holder bare ikke...med 50 forskellige retter så skal min søn rende og spørge hvad det indeholder...og hvem står for retten, det aner vi jo ikke...det holder bare ikke i praksis og det med at stille vores mad fælles, gør bare at der måske ikke er mad når det er hans eller min søsters tur..

Alternativt sidder de med en gulerod og agurk..

Anmeld

25. februar 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Det holder bare ikke...med 50 forskellige retter så skal min søn rende og spørge hvad det indeholder...og hvem står for retten, det aner vi jo ikke...det holder bare ikke i praksis og det med at stille vores mad fælles, gør bare at der måske ikke er mad når det er hans eller min søsters tur..

Alternativt sidder de med en gulerod og agurk..

Så tag jeres eget med og forklar hvorfor hvis folk spørger

Anmeld

25. februar 2011

Aves.

- skriver:

Syntes i kan lave noget specielt til dem der ikke kan spise af det andet og ellers så lave en ret til bordet og dem der så kan spise det andet deltager i fællesspisningen...

Det overvejede jeg også...og kan jeg egentlig godt...har pølsehorn til dem der kan spise alt og så ellers en ret til de to andre som er delt i en ret til dem hver...

Anmeld

25. februar 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Så tag jeres eget med og forklar hvorfor hvis folk spørger

Det var også det jeg havde tænkt...tror dog ikke folk spørger...og det jeg ville have det øv med var hvis de så troede vi var sære...men det er jo deres problem..

Anmeld

25. februar 2011

Zafir

- skriver:

Syntes i kan lave noget specielt til dem der ikke kan spise af det andet og ellers så lave en ret til bordet og dem der så kan spise det andet deltager i fællesspisningen...

Det ville jeg også gøre - også i det tilfælde at der er nogen af de andre retter, som de kan tåle. Så har de god samvittghed til at prøve de retter. I

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.