Jeg har nu for 3. gang siden september, fået et rødt venstre øje.
Det stikker/jawér i øjet, når jeg skal fokusere og stille skarpt på noget som er tæt på. Og jeg bliver anspændt af at have irritationen i øjet, så det giver mig hovedpine.
Jeg har gået sådan en uges tid, men da det ligesom tog mere og mere til, så endte jeg med (igen) at kontakte min læge, som ville se mig, og som (igen) sendte mig videre til en øjenlæge.
Sidste gang blev jeg tilset et par gange og testet en masse.
Endte med at dryppe med 2-3 forskellige slags øjendråber .....og uden at kunne få et afgørende svar på, hvad der var galt med øjet.
Så det endte med, at tiden fik det til at forsvinde igen....
Og jeg glemte det igen..... Indtil nu, hvor det så er kommet igen.
Øjenlægen er (heldigivs nok egentligt) i mellemtiden blevet pensioneret, og hans praksis er nu overtaget af en noget yngre mand, som har nogle væsentligt mere up-to-date apperater og udstyr.
Og han fandt noget....
At min regnbuehinde viser sig at være mindre, end det normalt er. Dermed fylder væsken hurtigere pladsen op, og kan nemmere skabe et tryk i øjet. Det KAN på sigt betyde, for mig, at der kan være n øget risiko for, at udvikle "grøn stær".
Men mit syn fejler ingenting! Og der er intet "galt", som sådan, på nuværende tidspunkt. Men det er selvfølgelig træls, at det viser sig, at kunne være et fortsat tilbagevendende problem for mig, med denne rødme og trykkende irritation i øjet.
Jeg skal tjekkes igen om 3 uger. Og mener han stadig at det ser sådan ud næste gang, så får jeg en henvisning til sygehuset, hvor de kan give en endelig be -eller afkræfning på hans vurdering.
Er de enige, så skal jeg have lavet et lille-bitte hul i regnbuehinden med laser 
Det kan forhindre trykket i at stige, som det måske lidt har tendens til nu, og forebygge at jeg senere hen eventuelt kunne gå hen og få "grøn stær".
Så ender det med at være sådan det ér, så er det jo bare dét der skal gøres...!!Men jeg HADER berøring ved og i øjnene. det er så ømfindigt et sted ....pugwhh!
IKKE NOGET ALVORLIGT ELLER MEGET VIGTIGT,
men alligevel en melding, som kom noget bagpå mig, da jeg som sagt har perfekt syn og ikke ellers har bøvlet med dén slags øjen-ting før. Så det er rart lige at sige det til nogen....