Har fået en folder om "grøn stær" :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

JustAnotherName

Jeg har nu for 3. gang siden september, fået et rødt venstre øje.
Det stikker/jawér i øjet, når jeg skal fokusere og stille skarpt på noget som er tæt på. Og jeg bliver anspændt af at have irritationen i øjet, så det giver mig hovedpine.

Jeg har gået sådan en uges tid, men da det ligesom tog mere og mere til, så endte jeg med (igen) at kontakte min læge, som ville se mig, og som (igen) sendte mig videre til en øjenlæge.

Sidste gang blev jeg tilset et par gange og testet en masse.
Endte med at dryppe med 2-3 forskellige slags øjendråber .....og uden at kunne få et afgørende svar på, hvad der var galt med øjet.
Så det endte med, at tiden fik det til at forsvinde igen....
Og jeg glemte det igen..... Indtil nu, hvor det så er kommet igen.

Øjenlægen er (heldigivs nok egentligt) i mellemtiden blevet pensioneret, og hans praksis er nu overtaget af en noget yngre mand, som har nogle væsentligt mere up-to-date apperater og udstyr.

Og han fandt noget....
At min regnbuehinde viser sig at være mindre, end det normalt er. Dermed fylder væsken hurtigere pladsen op, og kan nemmere skabe et tryk i øjet. Det KAN på sigt betyde, for mig, at der kan være n øget risiko for, at udvikle "grøn stær".

Men mit syn fejler ingenting! Og der er intet "galt", som sådan, på nuværende tidspunkt. Men det er selvfølgelig træls, at det viser sig, at kunne være et fortsat tilbagevendende problem for mig, med denne rødme og trykkende irritation i øjet.

Jeg skal tjekkes igen om 3 uger. Og mener han stadig at det ser sådan ud næste gang, så får jeg en henvisning til sygehuset, hvor de kan give en endelig be -eller afkræfning på hans vurdering.

Er de enige, så skal jeg have lavet et lille-bitte hul i regnbuehinden med laser
Det kan forhindre trykket i at stige, som det måske lidt har tendens til nu, og forebygge at jeg senere hen eventuelt kunne gå hen og få "grøn stær".

Så ender det med at være sådan det ér, så er det jo bare dét der skal gøres...!!Men jeg HADER berøring ved og i øjnene. det er så ømfindigt et sted ....pugwhh!

IKKE NOGET ALVORLIGT ELLER MEGET VIGTIGT,
men alligevel en melding, som kom noget bagpå mig, da jeg som sagt har perfekt syn og ikke ellers har bøvlet med dén slags øjen-ting før. Så det er rart lige at sige det til nogen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

ChatH

JustAnotherName skriver:

Jeg har nu for 3. gang siden september, fået et rødt venstre øje.
Det stikker/jawér i øjet, når jeg skal fokusere og stille skarpt på noget som er tæt på. Og jeg bliver anspændt af at have irritationen i øjet, så det giver mig hovedpine.

Jeg har gået sådan en uges tid, men da det ligesom tog mere og mere til, så endte jeg med (igen) at kontakte min læge, som ville se mig, og som (igen) sendte mig videre til en øjenlæge.

Sidste gang blev jeg tilset et par gange og testet en masse.
Endte med at dryppe med 2-3 forskellige slags øjendråber .....og uden at kunne få et afgørende svar på, hvad der var galt med øjet.
Så det endte med, at tiden fik det til at forsvinde igen....
Og jeg glemte det igen..... Indtil nu, hvor det så er kommet igen.

Øjenlægen er (heldigivs nok egentligt) i mellemtiden blevet pensioneret, og hans praksis er nu overtaget af en noget yngre mand, som har nogle væsentligt mere up-to-date apperater og udstyr.

Og han fandt noget....
At min regnbuehinde viser sig at være mindre, end det normalt er. Dermed fylder væsken hurtigere pladsen op, og kan nemmere skabe et tryk i øjet. Det KAN på sigt betyde, for mig, at der kan være n øget risiko for, at udvikle "grøn stær".

Men mit syn fejler ingenting! Og der er intet "galt", som sådan, på nuværende tidspunkt. Men det er selvfølgelig træls, at det viser sig, at kunne være et fortsat tilbagevendende problem for mig, med denne rødme og trykkende irritation i øjet.

Jeg skal tjekkes igen om 3 uger. Og mener han stadig at det ser sådan ud næste gang, så får jeg en henvisning til sygehuset, hvor de kan give en endelig be -eller afkræfning på hans vurdering.

Er de enige, så skal jeg have lavet et lille-bitte hul i regnbuehinden med laser
Det kan forhindre trykket i at stige, som det måske lidt har tendens til nu, og forebygge at jeg senere hen eventuelt kunne gå hen og få "grøn stær".

Så ender det med at være sådan det ér, så er det jo bare dét der skal gøres...!!Men jeg HADER berøring ved og i øjnene. det er så ømfindigt et sted ....pugwhh!

IKKE NOGET ALVORLIGT ELLER MEGET VIGTIGT,
men alligevel en melding, som kom noget bagpå mig, da jeg som sagt har perfekt syn og ikke ellers har bøvlet med dén slags øjen-ting før. Så det er rart lige at sige det til nogen....

Ej for søren da søde!! Det er sku da grimt!

Håber de finder ud af noget så det kan blive bedre snart

Kæmpefra mig

Anmeld

25. februar 2011

Barbamama

ÅÅÅÅH nej!!!! Jeg ville også panikke lidt hvis jeg fik at vide jeg skulle have lavet noget ved øjet. Jeg kan nemlig heller ikke have at der er nogen (ikke engang mig selv) der kommer i nærheden af mit øje! MEN når det så er sagt er det da super heldigt at de har opdaget det så det kan blive ordnet inden det går helt galt!

Anmeld

25. februar 2011

Jules

For sulan da Katrine... Sikke noget! Håber det ikke udvikler sig med årene...

Det var da godt der kom en ny læge til! Krydser for at det kan blive ordnet og ikke skal genere dig igen!

Anmeld

25. februar 2011

Ida.

Kan dælme da godt forstå, at du ikke synes det er spor fedt - og det lyder faktisk også ret smertefuldt!!! Det var da altid noget, at der er kommet ny øjenlæge, som kunne give dig lidt mere kompetent behandling (mon den gamle ikke så nær så godt længere ).... håber ikke det er noget, der kommer til at genere dig på længere sigt!

Anmeld

25. februar 2011

Milka

jeg kan huske første gang du havde det, der skrev du om det. men pyha  grøn stær, det er min far blevet opereret for. og er noget jeg forbinder med ældre mennesker!

men de der laser-øjeningreb tror jeg ikke er så slemme som de lyder.. selvom jeg godt ved hvad du mener. selv er jeg kontaktlinsebruger og er vant til at stikke ting ind i øjnene 

du er så ung, mon ikke et hul i regnbuen kan fixe tingene 

Anmeld

25. februar 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Hvis der skal laves et lille hul i øjet for at du kan få det bedre, så er det da det du skal.

Jeg har heller aldrig kunnet lide tanken om nogen der roder med mit øje. Men jeg har talt med min nevø på 18, som har været i tyrkiet og fået lavet sine øjne, da han havde for mange bygningsfejl til at blive politibetjent. Han tog afsted sidste år som 17 årig helt alene ( dog sammen med andre danskere). Efter hvad han fortalte var det slet ikke slemt overhovedet og var overstået på højst 30 sek.... Og han fik altså gjort en del ved øjnene...

De tog selve øjenlinsen af og filede med laser på regnbuehinden nedenunder.. 30 sek. Og så var det overstået.... Han kunne se med det samme bagefter, dog lidt utydeligt... En uge senere kunne han se normalt UDEN briller. Jeg vil osse have have ordnet mine øjne...

Håber det kan berolige dig lidt, alt det min nevø har været igennem og at han ikke syntes det var noget særligt...

Anmeld

25. februar 2011

Milka

bondepigen skriver:

vil også vildt gerne have ordnet mine, er så træt af briller og linser!

Anmeld

25. februar 2011

Bondepigen

Milka skriver:

vil også vildt gerne have ordnet mine, er så træt af briller og linser!

Ja, var det gratis, så var jeg sprunget til med det samme!

Anmeld

25. februar 2011

Ni-ko-li-ne

det er rigtig godt at øjenlægen fandt ud af hvad der er galt!! og så er det at bide tænderne sammen... men jeg krydser fingre for at du selvfølgelig ikke får grøn stær!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.