Udslæt hjæææælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

Mille83

frklinemus skriver:

Uhhh... Det kan da i virkeligheden godt være. Det har jeg ikke rigtig tænkt over.

Han har savlet en del i ugens løb... Det er jo altid et godt tegn på bisser.  Hm... Ja, hvis bare det er det

Har slået koldt vand i blodet og venter lidt med lægen. Han virker stadig frisk og glad, så...

Her plejer hun også og sutte gevaldigt på hænderne og ALT skal i munden så man virkelig kan se de klør, så hold evt øje med det, og med hans temperatur også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

frklinemus

Her plejer hun også og sutte gevaldigt på hænderne og ALT skal i munden så man virkelig kan se de klør, så hold evt øje med det, og med hans temperatur også...

Det gør Benjamin nu konstant alligevel   Så der er ingen forandring at spore.

Tror det er hans erklærede mål at nå at oversavle hele vores hjem dagligt

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

Rie-mor skriver:

Jeg har også stået i samme situation med min datter. Udslæt, men ok humør og lod ikke til at genere hende..

Jeg fik at vide fra andre at lægen for det første vil spørge om barnet har feber. Hvis ikke, så ring igen hvis det ikke er gået væk eller blevet bedre efter et par dage. Det gik væk efter et aftenbad og i seng med næsten ingen tøj på.

Ja det har godt nok stået på i nogle dage nu, men igen man kan jo ikke mærke på hende, hun synes hvis ikke det generer. Nu har jeg prøvet at droppe baby-skumbadet, har skiftet mærke der så måske det er det (det vil tiden ihvertfald vise)

Men tror da lige jeg vil prøve at skrue godt op for varmen og så hun får lov til bare at daffe lidt rundt kun i ble, hvem ved måske det virker

Anmeld

25. februar 2011

frklinemus

Har lige hentet Benjamin fra DP. Og udslættet er i hvert fald ikke blevet mindre. Hele den ene skulder er næsten helt rød og det har bredt sig ned over numsen og op ad halsen. Og han er begyndt at klø i det. ØV

Så nu ringer jeg til vagtlægen!

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

har også talt med min læge om thildes knopper (det liger jo det samme) min læge sagde at det kunne være skoldkopper og vi bare skulle se tiden an.

Men vil da gerne hører hva lægevagten siger til dig.

Anmeld

25. februar 2011

frklinemus

Efter 2 minutters ulidelig vente tone bib kom jeg endelig igennem til lægevagten og fik forklaret dem situationen.

Vi fik en tid med det samme og er lige kommet hjem igen.

Lægen undersøgte Benjamin og mener at det er lussingesyge (aka den 5. børnesygdom).

Ved ikke om det også er det Thilde døjer med, du kan evt. læse mere om det her http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Ifølge vagtlægen er det ikke noget alvorligt for almindelige raske voksne, som ikke er gravide. Det er ikke noget man behandler og da man smitter før udslættet, ja så er der ikke noget i vejen for at sende Benjamin i DP igen på mandag.

Ja det var lidt update herfra. Nu vil vi få os noget hårdt tiltrængt aftensmad

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

frklinemus skriver:

Efter 2 minutters ulidelig vente tone bib kom jeg endelig igennem til lægevagten og fik forklaret dem situationen.

Vi fik en tid med det samme og er lige kommet hjem igen.

Lægen undersøgte Benjamin og mener at det er lussingesyge (aka den 5. børnesygdom).

Ved ikke om det også er det Thilde døjer med, du kan evt. læse mere om det her http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Ifølge vagtlægen er det ikke noget alvorligt for almindelige raske voksne, som ikke er gravide. Det er ikke noget man behandler og da man smitter før udslættet, ja så er der ikke noget i vejen for at sende Benjamin i DP igen på mandag.

Ja det var lidt update herfra. Nu vil vi få os noget hårdt tiltrængt aftensmad

Jah det havde jeg jo slet ikke tænkt på ..hmm.. ser lige hvordan hun ser ud når hun vågner imorgen, så kan det også være vi tager en tur hen og besøger lægevagten hvis det er blevet værre eller ikke er blevet bedre  

Men dejligt at det ikke var andet for lille Benjamin

Anmeld

25. februar 2011

frklinemus

Jah det havde jeg jo slet ikke tænkt på ..hmm.. ser lige hvordan hun ser ud når hun vågner imorgen, så kan det også være vi tager en tur hen og besøger lægevagten hvis det er blevet værre eller ikke er blevet bedre  

Men dejligt at det ikke var andet for lille Benjamin

Jah det er altid rart at få afklaring. Uvished er bare det værste.

Og så var det forresten 20 minutters ventetid -havde vist lige glemt et 0 

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

frklinemus skriver:

Jah det er altid rart at få afklaring. Uvished er bare det værste.

Og så var det forresten 20 minutters ventetid -havde vist lige glemt et 0 

hehe 2 minutter lød heller ikke af så meget, men hva min tålmodighed er altså også lig 0

ja det er det, man bliver jo lidt bekymret, men nu sover hun og bliver der ikke noget i nat, jamen så ser vi hvordan det ser ud imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.