Nej...jeg aner ikke hvad misundelse er.
Selvfølgelig kan man da godt tænke at den og den er heldig...men misundelig...nej aldrig.
For de fleste mennesker, har det overhovedet ikke let, når det kommer til stykket...alle har deres at slås med.
Da jeg var ung fortælte min far mig om en af sine ungdomsvenner, som han mødte efter en del år, hvor de ikke havde haft kontakt.
Min far havde fulgt ham på sidelinjen, og vidste at han nu i begyndelsen af 30'erne havde opnået alt hvad alle andre kun kunne misunde ham.
Stor direktørstilling, kæmpe hus, supersmuk og dygtig kone og to dejlige børn, dyr bil, dyre rejser i ferierne osv.
De fik sig så en god snak om hver deres liv...min far havde også gjort det godt, men ikke helt så godt som vennen, og min far kom så med en lille misundelse i stemmen, at han ville ønske at han havde lige så meget, hvorefter vennen smilte vemodigt og sagde:
"Vil du bytte liv?"
Stor var min fars forbløffelse og sagde: "Hvorfor i alverden skulle vi bytte liv... jeg er langt fra halvvejs i de ting jeg gerne ville, da vi var unge, hvor du har alt?"
"Ja, sagde vennen, det er rigtigt, men jeg har også kræft i maven og i endetarmen og har ikke nogen god prognose. Og jeg vil ti gange hellere leve dit liv, og være sund og rask end at sidde som jeg gør nu"
Så enkelt kan det være min ven.
Din veninde er ikke spor misunndelsesværdig. Hun har en stud af en kæreste, der ryger hash, hun er forkælet og tror alt flasker sig efter hende...ja hun har/eller skal have hus...og bla bla....men er hun lykkelig?
Og hvad vil livet bringe hende og give hende af hug, når dagliglivet med den lille begynder??
Du har ikke hus, men hvad så? Det er bedre at leve lykkelig i en hytte end ulykkelig på et slot.
Så op med hovedet...glæd dig, når det går andre godt, for du ved intet om, hvad der gemmer sig under overfladen eller hvordan det senere vil gå dem i livet.

Kærligst
Sussie
Anmeld