Kan man være for snæver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

LC

Man kan ikke altid regne med det.

Der en nogle der siger man kan tage gennemsnittet af ens egen fødsels vægt og faren til babyens fødselsvægt og så får man ca den fødselsvægt som babyen får.

Men min datter vejede 3980 da hun blev født og jeg vejede 3200 og min mand 3000.

Men tror som udgangspunkt du kan regne med at den baby der kommer ud passer med størrelsen på dit bækken. Det er også derfor mange når de får barn nr. 2 - så vejer det mere end barn nr. 1 - fordi bæknet har udvidet sig ved første fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Jeg kom til at tænke på, om man kan være for snæver i sit bækken til at føde? Jeg synes nemlig ikke mit "hul" i bækkenet virker så stor, når jeg ligger og mærker efter.. det er maks 5-6 fingre bredt...

Bækkenet udvider sig jo ved fødsel og det..

Men ja du kan godt være for snæver, eller ikke give dig nok..
Kender en som fik kejsnersnit pga det, men det er jo jordmor og sådan der vurderer det.

Anmeld

23. februar 2011

LotteGabriella

det kan man...min mor kan ikke føde selv, da hendes bækken ikke kan udvide sig nok

jeg var heldig at jeg ikke fik et stort barn, da de ikke mente, at jeg ville kunne føde hende selv, hvis hun havde været større end hun var

Anmeld

23. februar 2011

LotteGabriella

LC skriver:

Der er forskel på hvor stort et bækken man har, men babyer er så smart indrettet at de bliver den størrelse der er plads til i bækkenet.

Så som regel hedder det sig at hvis man har et lille bækken så får man bare en tilsvarende lille baby, modsat hvis man har et stort bækken så får man en større baby. Det er også en af grundende til at det ikke gør mere ondt om man føder en stor eller lille baby.

Det fik jeg afvide i min sidste graviditet, af min JM.

Så tror ikke der er noget at være bekymret for der.

det holder så ikke i retten min mor kan ikke føde selv pga. for smal bækken, og hun fik 1 på 4200 gr og 54 cm og 1 på 3900 gr. og 52 cm, begge ved kejsersnit!

Anmeld

23. februar 2011

LC

LotteGabriella skriver:

det holder så ikke i retten min mor kan ikke føde selv pga. for smal bækken, og hun fik 1 på 4200 gr og 54 cm og 1 på 3900 gr. og 52 cm, begge ved kejsersnit!

Tror helt sikkert du kan finde undtagelser på alt, så vil gerne give dig ret i at sådan forholder det sig ikke altid. Men det er et godt udgangspunkt som gælder for størstedelen af alle kvinder

Anmeld

23. februar 2011

mortilnoahogmelina

Jeg har en veninde hvis bækken ikk kunne udvide sig nok , men det opdager man først under fødslen da dit bækken udvider sig i  udvidelses fasen , altså i fødslen . .

Anmeld

23. februar 2011

MariaJ

Min datter stod ikke fast med hovedet da fødslen gik i gang. Jeg talte med en jordmor efter fødslen som gennemgik fødselsforløbet med mig, og hun sagde at det faktisk skulle have været grund til at holde ekstra øje med mig, fordi det ikke var sikkert mit bækken var stort nok til hovedet. Jeg fødte dog selv, så det gik fint, men hvis barnet ikke står fast, når fødslen nærmer sig er det åbentbart grund til at være opmærksom.

Anmeld

23. februar 2011

Clisolka

Mor010711 skriver:

Som de andre siger, så udvider man sig både under graviditet og ved fødslen, men jeg har ladet mig fortælle et eller andet sted at hvis man ikke er "stor" nok, så vurderer fagfolkene at tage barnet ved kejsersnit. Ellers kan man risikere at ødelægge hele underlivet, plus at man kan risikere at gøre skade på barnet. Men det skal vist en del til, tror jeg. 

Jeg fik et akut kejsersnit pga. Isabella havde sat sig fast i mit bækken 

Anmeld

23. februar 2011

Clisolka

LC skriver:

Man kan ikke altid regne med det.

Der en nogle der siger man kan tage gennemsnittet af ens egen fødsels vægt og faren til babyens fødselsvægt og så får man ca den fødselsvægt som babyen får.

Men min datter vejede 3980 da hun blev født og jeg vejede 3200 og min mand 3000.

Men tror som udgangspunkt du kan regne med at den baby der kommer ud passer med størrelsen på dit bækken. Det er også derfor mange når de får barn nr. 2 - så vejer det mere end barn nr. 1 - fordi bæknet har udvidet sig ved første fødsel.

Hehe så trækker min kæreste da vores gennemsnit ned - han vejede 900 g, da han blev født i uge 26 

Isabella vejede 4005 ved fødslen og jeg vejede 3200  

Anmeld

23. februar 2011

N&J

Min mor havde for lille et bækken, men det blev først opdaget da hun HAVDE fået nummer 2.. men det er vist ret sjældent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.