Kan man være for snæver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.348 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg kom til at tænke på, om man kan være for snæver i sit bækken til at føde? Jeg synes nemlig ikke mit "hul" i bækkenet virker så stor, når jeg ligger og mærker efter.. det er maks 5-6 fingre bredt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Silas&Mille

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det mener når du skriver du mærker efter.
Men bækkenet udvider sig i takt med at man åbner sig, når man går i fødsel.

Ved faktisk ikke om man kan være for snæver.

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

MoriSverige skriver:

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det mener når du skriver du mærker efter.
Men bækkenet udvider sig i takt med at man åbner sig, når man går i fødsel.

Ved faktisk ikke om man kan være for snæver.

Jeg mener, når jeg føler efter på knoglerne - altså selve hullet i bækkenet (ikke skeden).. hvis du forstår..?

Anmeld

23. februar 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg kom til at tænke på, om man kan være for snæver i sit bækken til at føde? Jeg synes nemlig ikke mit "hul" i bækkenet virker så stor, når jeg ligger og mærker efter.. det er maks 5-6 fingre bredt...

tror ikke du skal være nervøs..... Bækkenet udvider sig i løbet af graviditeten og udvidelses-fasen i fødslen.... de fleste kvinder er "store nok", har jeg hørt.... don't worry!

Anmeld

23. februar 2011

Nynne88

Har ikke født ,  men er ret sikker på at det blandt andet er det som udvider sig når man skal føde  

Anmeld

23. februar 2011

LC

Der er forskel på hvor stort et bækken man har, men babyer er så smart indrettet at de bliver den størrelse der er plads til i bækkenet.

Så som regel hedder det sig at hvis man har et lille bækken så får man bare en tilsvarende lille baby, modsat hvis man har et stort bækken så får man en større baby. Det er også en af grundende til at det ikke gør mere ondt om man føder en stor eller lille baby.

Det fik jeg afvide i min sidste graviditet, af min JM.

Så tror ikke der er noget at være bekymret for der.

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Der er forskel på hvor stort et bækken man har, men babyer er så smart indrettet at de bliver den størrelse der er plads til i bækkenet.

Så som regel hedder det sig at hvis man har et lille bækken så får man bare en tilsvarende lille baby, modsat hvis man har et stort bækken så får man en større baby. Det er også en af grundende til at det ikke gør mere ondt om man føder en stor eller lille baby.

Det fik jeg afvide i min sidste graviditet, af min JM.

Så tror ikke der er noget at være bekymret for der.

Åhh okay.. jeg er nemlig ikke ret stor, altså højde og vægt

Anmeld

23. februar 2011

Mor010711

Som de andre siger, så udvider man sig både under graviditet og ved fødslen, men jeg har ladet mig fortælle et eller andet sted at hvis man ikke er "stor" nok, så vurderer fagfolkene at tage barnet ved kejsersnit. Ellers kan man risikere at ødelægge hele underlivet, plus at man kan risikere at gøre skade på barnet. Men det skal vist en del til, tror jeg. 

Anmeld

23. februar 2011

LC

Anonym skriver:

Åhh okay.. jeg er nemlig ikke ret stor, altså højde og vægt

Højde og vægt har ikke altid betydning for hvor stort bækken du har.

Men er klart at hvis du ikke er så stor(hvis man kan sige det sådan) Så bliver dine børn nok heller ikke så store(med mindre du har en mand der er 2 meter høj). Og børn der når de er fuldt udvokset ikke er så store, er jo heller ikke så store når de bliver født.

Så det hele hænger i teorien meget godt sammen.

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Højde og vægt har ikke altid betydning for hvor stort bækken du har.

Men er klart at hvis du ikke er så stor(hvis man kan sige det sådan) Så bliver dine børn nok heller ikke så store(med mindre du har en mand der er 2 meter høj). Og børn der når de er fuldt udvokset ikke er så store, er jo heller ikke så store når de bliver født.

Så det hele hænger i teorien meget godt sammen.

Nej min mand er ikke stor.. men han vejede godt nok over 4500 g. da han blev født.. haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.