Skal gravid være lig med bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Dorthe1986

Tillykke med graviditeten

Her er vi altså heller ikke gift Min mor har ellers været sød og forklare os at der er mange der bliver gift samtidig med barnedåb...  Men hun tog det da pænt, da jeg sagde at det bliver vi altså ikke... Tror mere fordi hun synes det ville være hyggeligt

Vi er godt nok forlovet men det har vi været siden oktober 2008 og her haster det ikke med bryllup.. Jeg venter pænt til den dag min kære kæreste går på knæ Jeg vil som dig helst have "mit eget" bryllup - det skal ikke være pga et barn

Men ja tegn et testamente hvis det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

DLM

Ja, jeg er jo så gravid 10+2 og lad os da lige juble lidt sammen over dette *Indsæt fanfare*

Men når vi så har sagt det til de nærmeste her de sidste par dage, så var der i samme sætning som tillyyyyykke også lige den lille hyggelige bemærkning om, "jamen så skal vi jo både til barnedåb og bryllup." Eller "Hvornår skal I så giftes"

Ja undskyld mig, at jeg er så egoistisk, at en bryllupsdato ikke skal sættes pga. en baby! Vi er ikke engang forlovet endnu!

Mange bliver helt forskrækket, når jeg pænt siger, at jeg altså ikke har tænkt mig at blive gift på rådhuset og heller ikke i forbindelsen med barnedåben. Min kollega himlede op om, at hun først blev gift på rådhuset, da hun ventede det første barn, og så havde de stort hvidt bryllup her i sommers. Og det var sådan man burde gøre det.

Er jeg latterlig egoistisk, fordi jeg vil have drømmebrylluppet og kun vil giftes den ene gang - i kirken i hvidt uden graviditetsvægt?  Og at barnet er så gammelt, at det kan komme på "ferie" ved min søster og svoger, mens vi tager afsted på en mini elskovs-bryllupsrejse!

Og jeg ved at giftermål sikrer faderens rettigheder til barnet eller lign., men er der nogle, der helt præcis ved hvad fordelene er ved at blive gift. Altså for far og barn?

/Mette - der dog uden at tøve ville sige ja til manden i sit liv ligegyldigt, hvornår han spørg!

baby er ikke nøvendigvis = med bryllup i min verden

kæresten og jeg er ikke gift. og har ikke planer om det i nærmeste fremtid. der er andre måder at sikre hinanden på, hvis det er det man ønsker.

og du er bestemt ikke egoistisk at ville ha dit drømme bryllup på det tidspunkt der passer jer

ps. tillykke med spiren

Anmeld

23. februar 2011

Clisolka

Ooohhh yes!! De har også været efter os - specielt efter vi har givet Isabella hendes fars efternavn. JA, vi skal på et tidspunkt giftes, men eftersom min kæreste er på kontanthjælp bliver det ikke foreløbigt, da jeg så bliver forsørger 

Anmeld

23. februar 2011

Maalene

Har det på nøjagtig samme måde...

Jeg vil virkelig også kun giftes 1 gang - og det skal være i kirken

Det kan godt være, man kan blive gift på rådhuset og så velsignet i kirken senere - men niksen biksen... Jeg vil kun giftes 1 gang !

Kærestens familie holder stor fælles fødselsdag her til maj, og hans faster kom så op i søndags, og begynder at fortælle om, hvor billigt det kan holdes og at de gerne vil hjælpe og sådan noget, hvis vi skal holde noget - synes det var oprigtig sødt af hende - men tror nu lidt min svigermor har lokket hende over, tror hun håber på et snartligt bryllup

Det har ingenting at gøre med, at jeg ikke elsker min kæreste af hele mit hjerte, og vil være sammen med ham og giftes for altid - man får bare kun den ene mulighed for at blive gift (ved godt der er undtagelser) og så skal man altså også følge sit hjerte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.