HURTIG HJÆLP MIG

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2008

twinboys

Åhhh jeg krydser alt hvad der kan krydses...

Godt at du fik tid hos lægen...

Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

Pia.

Pøj Pøj med det hele - skriv lige når du kommer hjem...

Knus Pia...(H)

Anmeld

2. oktober 2008

quar20

Tak tak tak og tak... Dejligt at vide nogen tænker på en...! Puha er nervøs lige nu... Skriver så snart jeg ved noget.. (H)

Anmeld

2. oktober 2008

twinboys

quar20 skriver:

Tak tak tak og tak... Dejligt at vide nogen tænker på en...! Puha er nervøs lige nu... Skriver så snart jeg ved noget.. (H)

Ja lov os det... Har du prøvet at drikke noget koldt og ligge dig ned???
Spis evt. en is....
Majbritt(H)

Anmeld

2. oktober 2008

rlyn

Uha, krydser fingre for dig :(

Jeg oplevede det samme en dag under graviditeten, og heldigvis kunne min læge se mig samme dag.
Alt var ok - heldigvis. Men det er ikke sjovt at vente på at få at vide.

Håber at din lille guldklump bare tager sig en ekstra slapper :)

KNus
Rikke

Anmeld

2. oktober 2008

finkedinke

Hvilket hospital hører du til?
Jeg hører til Roskilde og ringede derind for nogen uger siden, pga en mindre blødning. Der var slet ingen problemer, jeg skulle bare komme og de tjekkede mig i hoved og r..
Jeg har desværre læst et eller andet sted på netbaby om en anden der ikke kunne blive tjekket på sygehuset. Begrundelsen var at man først skal mærke liv hver dag fra uge 25 og hun var ikke langt nok henne.
Og at der derudover kan være en "regel" om at alt før uge 25 hører til hos lægen og efter uge 25 er det jordemoderen.
Det har min jordemoder dog ikke sagt noget om. Det er måske forskelligt fra region til region.

Håber alt er vel:)
Jeg har selv prøvet at miste to gange så jeg ved udemærket hvor bekymret man kan blive. Du må lige skrive til bage når du kommer hjem.

Berith

Anmeld

2. oktober 2008

quar20

Puha en forskrækkelse..!!
For det første hørte lægen hjertelyd men svagt så hun sendte mig til skanning omgående... Tog derop, og blev skannet... Har åbenbart to moderkager hvilket højst sansynligt skyldes at det har startet som en tvillinge-graviditet men at den ene er gået til. Derfor havde jeg blødninger tidligere, og stadig en smugle...! Men bettemanden har det fint, Og hvis der var det mindste skulle jeg ringe på sygehuset en anden gang, så ville jeg blive skannet med det sammen..

Fik så at vide som du har skrevet : finkedinke : At først efter uge 25 skal man kunne mærke liv hver dag, og at de intet vil gøre normalt inden da..! Og at det er lægen der skal ringes til og ikke jordemoren..!!

Har simpelthen været så nervøs og bange for at miste endnu engang, samtidig bange for min reaktion hvis der ingen hjertelyd var...! De sagde de syntes jeg skulle købe sådan en til selv at høre hjertelyd, sådan vi selv kunne tjekke og give os mere ro..!! Men ved ikke helt, tror måske bare jeg vil blive helt panikken hvis jeg ikke gøre det flere gange om dagen så syns måske det er en dårlig idé...

Mange tak for alle svar og for i reagerer så hurtigt.. Det er super dejligt at vide man altid lige kan spørger til råds...
Knus og Kram fra
Den ik så bekymrede kommende mor.... (H)

Anmeld

2. oktober 2008

quar20

Hov forresten høre til Randers sygehus som nu er blevet lavet om det Midtjyllands sygehus

Anmeld

2. oktober 2008

moniquesmor

ej puha en tur.
men rat afvide af lillem manden har det godt..
men også lidt underligt af få af vide man faktisk har "vent tvillinger"
men en er bedre inde ingen..
håber resten af graviliten går bedre..

og hvis jeg skal hver ærlig så tro jeg ikke du skal købe sådan en
som du selv siger ville du blive panisk hvis du ikke for gjort det..

mvh michelle(H)

Anmeld

2. oktober 2008

lonemus

quar20 skriver:

Puha en forskrækkelse..!!
For det første hørte lægen hjertelyd men svagt så hun sendte mig til skanning omgående... Tog derop, og blev skannet... Har åbenbart to moderkager hvilket højst sansynligt skyldes at det har startet som en tvillinge-graviditet men at den ene er gået til. Derfor havde jeg blødninger tidligere, og stadig en smugle...! Men bettemanden har det fint, Og hvis der var det mindste skulle jeg ringe på sygehuset en anden gang, så ville jeg blive skannet med det sammen..

Fik så at vide som du har skrevet : finkedinke : At først efter uge 25 skal man kunne mærke liv hver dag, og at de intet vil gøre normalt inden da..! Og at det er lægen der skal ringes til og ikke jordemoren..!!

Har simpelthen været så nervøs og bange for at miste endnu engang, samtidig bange for min reaktion hvis der ingen hjertelyd var...! De sagde de syntes jeg skulle købe sådan en til selv at høre hjertelyd, sådan vi selv kunne tjekke og give os mere ro..!! Men ved ikke helt, tror måske bare jeg vil blive helt panikken hvis jeg ikke gøre det flere gange om dagen så syns måske det er en dårlig idé...

Mange tak for alle svar og for i reagerer så hurtigt.. Det er super dejligt at vide man altid lige kan spørger til råds...
Knus og Kram fra
Den ik så bekymrede kommende mor.... (H)

Puha, sikken forskrækkelse, men godt at lillemanden har det godt :)

Jeg ville bare lige sige til dig mht det at købe en doptone, så du selv kan høre hjertelyden, vil jeg stærkt fraråde dig det. Jeg overvejede det også selv, men ifølge min jordemoder er det faktisk svært at finde hjertet og dermed hører hjertelyden med sådan et apparat. Hun havde oplevet mange der havde købt en doptone, men som ikke kunne finde hjertelyden og ringede i panik til fødegangen, uden der overhovedet var noget galt. MIn jordemoder skulle så prøve apparatet, selv hun havde svært ved at få apparatet til at makke ret.

Vi gjorde det, at når jeg blev bekymret lagde jeg mig på siden, hvor min mand så lagde sit øre på siden af min mave - og så fik han en masse spark, hørte vand osv. Så var jeg ikke nervøs mere. Måske du kunne prøve det?? - det var faktisk rigtig effektivt.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.