Er du organdonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

DLM

Katte87 skriver:

Det skal man jo også have lov til! Er i sidste ende din krop.

Har du offentligt meldt fra? Eller er det kun i tankerne?

ja jeg har offenligt meldt fra. Selvfølgelig skal man ha lov til at vælge det man vil man er jo ikke et dårligt menneske bare fordi man vælger fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

DLM

Valkyrien skriver:

Har det på samme måde, som dig.

dejligt at vide man ikke er ene

Anmeld

23. februar 2011

Ka+Ma=Be

DLM skriver:

ja jeg har offenligt meldt fra. Selvfølgelig skal man ha lov til at vælge det man vil man er jo ikke et dårligt menneske bare fordi man vælger fra.

Nej det er man bestemt ikke Men synes det er rigtig fornuftigt at gøre som dig, og tage stilling til det

Anmeld

23. februar 2011

Chewy

DLM skriver:

Nej det er jeg ikke.

jeg har en ide om jeg gerne vil begraves hel. jeg synes selv det er pisse hammrende egoistisk af mig, men det er sådan jeg har det.

Er selv organdonor men kan sagtens forstå din tanke. Men består helheden ikke i din sjæl og ikke i en krop? I min verden er kroppen bare et sted sjælen bor, og det er den der skal sættes fri, når man dør. Så er der for mig skyld gerne en anden sjæl der må låne dele af min mens den er på jorden...

Anmeld

23. februar 2011

DLM

Katte87 skriver:

Nej det er man bestemt ikke Men synes det er rigtig fornuftigt at gøre som dig, og tage stilling til det

det synes jeg bestemt også man skal.

burde blive obligatorisk når man blev 18

Anmeld

23. februar 2011

Ka+Ma=Be

DLM skriver:

det synes jeg bestemt også man skal.

burde blive obligatorisk når man blev 18

Helt enig!

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

DLM skriver:

Nej det er jeg ikke.

jeg har en ide om jeg gerne vil begraves hel. jeg synes selv det er pisse hammrende egoistisk af mig, men det er sådan jeg har det.

Sådan har jeg det også...

Men har lige melt mig som bloddoner, så det da en start

Anmeld

23. februar 2011

Vidunderligeunger

jeg er organdonor, fordi jeg selv en dag måske kommer til at skulle have en nyre. Så vil jeg da gerne, når jeg dør, kunne donere alt mig, hvis nogen skulle kunne bruge det. Jeg er rhesus negativ, hvilket ikke så mange er, så burde også donere blod, har bare ikke fået mig taget sammen..  

Anmeld

23. februar 2011

jannebjerre

JA!!!! De kan tage lige det de har lyst til

Anmeld

23. februar 2011

Thereseh

Ja, jeg er. Blev det for 5 år siden, da min søsters mand skulle ha nye lunger. Han lider af Cystisk Fibrose, og havde været skrevet op til nye lunger i et år. De vidste ikke om han ville nå af få dem, inden han kunne dø, med en lungekapacitet på under 10 %. 

På hans 35 års fødselsdag, tidlig morgen, kom en opringning, om at der var lunger til ham. Mange timers operation senere, og han havde et sæt nye friske lunger. 

Pludselig kunne han lege med sin 3 årige datter, uden at være forpustet efter et minuts leg. 

Han lever stadig i bedste velgående, og det er helt fantastisk at tænke på hvor heldig han var. 

Så ja, jeg er donor. Jeg vil gerne hjælpe en person, den dag jeg ikke er her mere, så den person kan blive ved med at være her for sine børn og sin familie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.