Sutten???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Mormilla

SussieThyssen skriver:

Jeg "købte" sutterne af mine børn for en cykel, da de blev 3 år.
Forinden havde vi længe snakket om det, så de var helt med på ideen.
Så på deres 3 års dag stod der en fin ny cykel, og så hjalp de mig med at samle sutterne sammen og putte dem i en pose.
Og så aftalte vi, at vi en anden dag skulle gå hen til det lokale suttetræ og hænge dem op der.
Selvfølgelig havde vi ofte i tiden op til, været nede og kigge på suttetræet og talt om, alle de børn, der var blevet store nok til at holde op med at bruge sut, havde hængt deres der.

Selvfølgelig gemte jeg en i reserve til de første aftener, for jorden skulle naturligvis ikke bryde sammen under dem, hvis de vitterligt blev alt forulykkelige, men kun én af dem ytrede lidt om savnet om aftenen, og så sagde jeg: Jamen så er du jo heller ikke stor nok til cyklen! (som naturligvis stod ved siden af sengen, så de kunne se den)
Og så blev der ikke snakket mere om den ting
Så her er det gået let og smertefrit uden sorg og gråd.

Kærligst
Sussie

Hmm tror vi skal snakke noget mere med ham om det, inden han søsætter dem Så han er helt klar. Men de skal snart væk så han ikke leder efter dem om natten mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

tinasmor

Hvordan stoppede jeres børn med sutten??

Nu har jeg lagt mærke til, at grunden til at min søn vågner 1-4 gange om natten, er pga at han ikke kan finde sutten. Tænkte om det var tid til at ta den fra ham, så han ikke skulle lede efter den mere. Han bliver 3 år her til maj...

Men hvordan stopper man med sutten? Skal man bare være hård eller skal man ta det stille og roligt?

Har i et stykke tid sagt at han kun må bruge sutten når han skal sove eller er meget ked af det. Men synes ikke at det har hjulpet så meget. Han vil stadig gerne ha den hele tiden.

Men vi har snakket med ham om at vi kunne sende alle han`s sutter med en båd. Men ved ikke om han forstå, at de ikke kommer tilbage.

Føler mig meget på bard bund her. Håber der er nogen der ude som kan fortælle hvordan i gjorde  På forhånd mange tak...

Vi gjrode det et par måneder før børnehavestart (og et par måneder før hun fuldte 3) Hun var meget sutte glad og frygtede det værste, men det gik over alt forventning.

Et par dage før snakkede vi om at nu skulle det være slut med sut.

Så samlede vi alle sutterne og bandt et brev rundt om og tog til suttetræet. Her var hun med til at sætte dem på plads. Da hun kom hjem havde suttefeen sat en masse gaver udenfor vores dør i bytte for sutterne.

HUn var lidt ked og svær at putte i to dage (der gik ca 1 time) og den 3 dag spurgte hun kort efter dem og det samme 4 dage og siden har hun ikke nævnt dem. Vi sagde til hende at sutter kun var til babyer og nu var hun jo en stor pige. Så det gik hun rundt og sagde (nu er jeg en stor pige) Vi havde samtidig et par uger før smidt bleen og så synes hun, at hun var endnu mere en stor pige nu hvor der hverken var ble eller sut.

Ps for os var det meget vigtigt at vi ikke havde en enste sut, fordi vi ikke ønskede at hun skulle have den efter vi havde afleveret den (for så skulle man jo til det hele en gang til, så det så vi bare som af udskyde pinen) Men det var nu heller ikke så slemt på noget tidspunkt, så hvis vi havde haft en sut havde vi heller ikke følt os fristet til at bruge den, for det gik nemmere end jeg havde frygtet (men havde nu også frygtet det værste)

Anmeld

23. februar 2011

SussieThyssen

Mormilla skriver:

Hmm tror vi skal snakke noget mere med ham om det, inden han søsætter dem Så han er helt klar. Men de skal snart væk så han ikke leder efter dem om natten mere.

Tag en gammel stofble eller et blødt tørklæde og bind sutten fast i den ene snip...sådan en klud bliver ikke så let væk, og hvis du viser ham, at han bare skal finde kluden, så sidder sutten fast i den ene ende, så løser det tit problemet

Anmeld

23. februar 2011

Dinna88

Mormilla skriver:

Hvordan stoppede jeres børn med sutten??

Nu har jeg lagt mærke til, at grunden til at min søn vågner 1-4 gange om natten, er pga at han ikke kan finde sutten. Tænkte om det var tid til at ta den fra ham, så han ikke skulle lede efter den mere. Han bliver 3 år her til maj...

Men hvordan stopper man med sutten? Skal man bare være hård eller skal man ta det stille og roligt?

Har i et stykke tid sagt at han kun må bruge sutten når han skal sove eller er meget ked af det. Men synes ikke at det har hjulpet så meget. Han vil stadig gerne ha den hele tiden.

Men vi har snakket med ham om at vi kunne sende alle han`s sutter med en båd. Men ved ikke om han forstå, at de ikke kommer tilbage.

Føler mig meget på bard bund her. Håber der er nogen der ude som kan fortælle hvordan i gjorde  På forhånd mange tak...

Jeg havde den til jeg var 6 år, tror jeg - aaaaaaaaaaaalt for længe, men jeg elskede den sut! Og selvfølgelig vidste min mor godt at jeg skulle have været af med den langt tidligere, men niks! Sådan blev det ikke. Min dejlige sut skulle  ingen tage fra mig!

Nå, nu var jeg jo så stor at jeg sagtens kunne forstå det, så de fjernede bare mine sutter, og så var det sådan. 

Og så skal det også lige siges at jeg har taget skade af at have den så lang tid - måte have bøjle på, fordi jeg havde et overbid på 6 mm. Fik at vide at hvis ikke jeg fik den på, så ville mine tænder sidde og rangle i overmunden senere i mit liv. 

Anmeld

23. februar 2011

LinLin

Jeg havde en dag glemt at få en sut med til David til dagplejen, men han sov dernede uden problemer. Så tog chancen og gav ham den heller ikke til natten - han spurgte aldrig efter den Han var knapt 2½ år

Anmeld

23. februar 2011

Mormilla

SussieThyssen skriver:

Tag en gammel stofble eller et blødt tørklæde og bind sutten fast i den ene snip...sådan en klud bliver ikke så let væk, og hvis du viser ham, at han bare skal finde kluden, så sidder sutten fast i den ene ende, så løser det tit problemet

Ej hvor smart. Men det kan man ikke gøre med han`s sut

Anmeld

23. februar 2011

Mormilla

tinasmor skriver:

Vi gjrode det et par måneder før børnehavestart (og et par måneder før hun fuldte 3) Hun var meget sutte glad og frygtede det værste, men det gik over alt forventning.

Et par dage før snakkede vi om at nu skulle det være slut med sut.

Så samlede vi alle sutterne og bandt et brev rundt om og tog til suttetræet. Her var hun med til at sætte dem på plads. Da hun kom hjem havde suttefeen sat en masse gaver udenfor vores dør i bytte for sutterne.

HUn var lidt ked og svær at putte i to dage (der gik ca 1 time) og den 3 dag spurgte hun kort efter dem og det samme 4 dage og siden har hun ikke nævnt dem. Vi sagde til hende at sutter kun var til babyer og nu var hun jo en stor pige. Så det gik hun rundt og sagde (nu er jeg en stor pige) Vi havde samtidig et par uger før smidt bleen og så synes hun, at hun var endnu mere en stor pige nu hvor der hverken var ble eller sut.

Ps for os var det meget vigtigt at vi ikke havde en enste sut, fordi vi ikke ønskede at hun skulle have den efter vi havde afleveret den (for så skulle man jo til det hele en gang til, så det så vi bare som af udskyde pinen) Men det var nu heller ikke så slemt på noget tidspunkt, så hvis vi havde haft en sut havde vi heller ikke følt os fristet til at bruge den, for det gik nemmere end jeg havde frygtet (men havde nu også frygtet det værste)

Okay det lyder meget som den plan jeg havde. Bare at vi søsætter dem

Anmeld

23. februar 2011

Aprilmor11

Mormilla skriver:

okay du får det til at lyde så nemt Ved ikke om min søn er så meget med på den...

Hans mor havde også mange  problemer .. Jeg er vel bare dygtig, måske jeg skulle få mig et arbejde med at skulle vænne børnene af med sut

Ej, jeg krydser fingre for at du finder ud af noget

Anmeld

23. februar 2011

SussieThyssen

Mormilla skriver:

Ej hvor smart. Men det kan man ikke gøre med han`s sut

Hvorfor ikke det???

Anmeld

24. februar 2011

Mormilla

SussieThyssen skriver:

Hvorfor ikke det???

Fordi han har en mam sut...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.