Når man sætter en check ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Carina1977

DONG....er det el? Her gik det næsten lige op. Så har ikke fået penge tilbage. Varme ved jeg først noget om til april, men enten går det også lige op, eller også får jeg noget tilbage....så meget ved jeg da

Men det er fedt at få penge tilbage. Sidste år fik jeg omkring 3000 kr. tilbage i el/vand og 2000 kr. tilbage i varme.

Men angående det med checks. De få gange jeg har sat en check ind i banken, har pengene været der den samme dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

TTM

Det lyder da underligt at der går 3 dage før pengene er til rådighed... Så stort beløb er det jo heller ikke, forstå mig ret 3700 er mange penge, men normalt er der først "forsinkelse" på når beløbet kommer op over 20-30,000 kr...

Jeg havde kontaktet banken, det lyder underligt at de skal ha' 3 eller flere dage før du kan få pengene..

Har selv sat cheks ind med 3 dages mellemrum, og der var de til rådighed med det samme.....

Anmeld

23. februar 2011

Sasja77

Chalala85 skriver:

Hvor lang tid går der så før pengene er til rådighed?!

HAr fået tilbage fra DONG og satte dem ind igår. De står i min bank men ikke til rådighed?!

Sidste år trådte en ny checklov i kraft hvilke betyder at en check over 1000 kr er låst i 5 bankdage. det betyder reelt en uge for du vil uanset hvilken hverdag du sætter pengene ind støde på en weekend og den tæller ikke med som bankdag. Så sætter du en check ind på en mandag vil du først kunne hæve den mandagen efter

Anmeld

23. februar 2011

HDA2311

Banken kan spærre pengene indtil de er sikre på at checken ikke bliver afvist (normalt 3 bankdage), men det er ikke alle banker der gør det.

Jeg arbejder selv i Nordea og vi gør det kun hvis der er noget mistænkeligt ved checken eller kunden...

Men hvis du mangler pengene så ring da og spørg om de kan ændre det, for Dong skulle da gerne være god for pengene

Anmeld

23. februar 2011

Chalala85

Ni-ko-li-ne skriver:

ååååårh dit heldige asen! har i brugt mindre end beregnet? i er fismer gode så... her bruger vi altid lige til øllet og nogen gange mere

Ja åbenbart.. hehe tænker også meget over hvor meget der står tændt osv hihih

Anmeld

23. februar 2011

Chalala85

HDA2311 skriver:

Banken kan spærre pengene indtil de er sikre på at checken ikke bliver afvist (normalt 3 bankdage), men det er ikke alle banker der gør det.

Jeg arbejder selv i Nordea og vi gør det kun hvis der er noget mistænkeligt ved checken eller kunden...

Men hvis du mangler pengene så ring da og spørg om de kan ændre det, for Dong skulle da gerne være god for pengene

haha fedt, håber da ikke jeg så mistænkelig ud igår  men tror lige jeg må ringe til dem så. Har danske bank

Anmeld

23. februar 2011

Chalala85

Gittemor09 skriver:

ja, men tør ikke sige noget.. jeg havde nok bare valgt at få udbetalt checken i hånden, så var de da til rådighed med det samme.....

JA det tænke jeg ikke lige over hehe

Anmeld

23. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Chalala85 skriver:

Ja åbenbart.. hehe tænker også meget over hvor meget der står tændt osv hihih

god stil! det kan du komme hjem og lære mig så.. hi hi

nåh, det var også bare lige nysgerrigheden der løb af med mig jo... jeg aner nemli intet om hvor lang tid der går før man kan bruge pengene fra en check

Anmeld

23. februar 2011

Chalala85

Ni-ko-li-ne skriver:

god stil! det kan du komme hjem og lære mig så.. hi hi

nåh, det var også bare lige nysgerrigheden der løb af med mig jo... jeg aner nemli intet om hvor lang tid der går før man kan bruge pengene fra en check

hihi kommer gerne og giver der et energisparer kursus :-) haha ja det er jo også spændene når man ikke er vant til der :-)

Anmeld

23. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Chalala85 skriver:

hihi kommer gerne og giver der et energisparer kursus :-) haha ja det er jo også spændene når man ikke er vant til der :-)

ja hi hi.... jeg troede nærmest det var umuligt jo... ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.