Feberkramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2009

Kvindemin

Gryer skriver:

Vi blev indlagt i 5 dage på Hvidovre, for 14 dage siden, da Lui fik feberkramper.
Vi er godt rustede til hvis det skulle ske igen, ved hvordan, hvorfor og hvorledes - men jeg ku´ godt tænke mig at høre om der er andre med feberkrampe-børn? Hvornår fik de første anfald - hvor gammel ved første anfald og får de stadig anfald? Hvis ja, - kommer de så hver gang de har feber?
Vi har i dag fået lavet en EEG og skal vente 5 dage på svar om hjernen har taget skade eller om han har epilepsi... Puha...

(H) Fra Gry & Lui (15 mdr på fredag)

Min datter fik det for omkring 4 mdr. siden, og det er skrækkelig. Sikke en ubehagelig oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2009

Kvindemin

Gryer skriver:

Vi blev indlagt i 5 dage på Hvidovre, for 14 dage siden, da Lui fik feberkramper.
Vi er godt rustede til hvis det skulle ske igen, ved hvordan, hvorfor og hvorledes - men jeg ku´ godt tænke mig at høre om der er andre med feberkrampe-børn? Hvornår fik de første anfald - hvor gammel ved første anfald og får de stadig anfald? Hvis ja, - kommer de så hver gang de har feber?
Vi har i dag fået lavet en EEG og skal vente 5 dage på svar om hjernen har taget skade eller om han har epilepsi... Puha...

(H) Fra Gry & Lui (15 mdr på fredag)

Min datter fik det for omkring 4 mdr. siden, og det er skrækkelig. Sikke en ubehagelig oplevelse

Anmeld

22. april 2009

Lodahl77

Hej Gry og Lui.

Jeg kan se at dette er en gammel tråd, men der er ikke rigtig nogen opfølgning på hvad der videre skete.

Jeg er selv mor til et komplekst feberkrampebarn, som senere er blevet epileptiker, og jeg ville egentlig bare understrege, at feberkramper næsten aldrig giver hjerneskade, derfor er jeg noget uforstående overfor at I skulle have lavet et EEG for at se oim hjernen havde taget skade. En EEG kan IKKE vise en hjeneskade som sådan, den kan kun vise noget om hjernens elektriske signaler, det andet skal der en scanning til.

Så egentlig vill jeg bare høre hvordan det var gået, da det jo var forholdsvis lang tid han krampede, og forholdsvis mange gange på 1 døgn som du forklarede.

Knus Charlotte

Anmeld

1. marts 2010

solsikke68

Lodahl77 skriver:

Hej Gry og Lui.

Jeg kan se at dette er en gammel tråd, men der er ikke rigtig nogen opfølgning på hvad der videre skete.

Jeg er selv mor til et komplekst feberkrampebarn, som senere er blevet epileptiker, og jeg ville egentlig bare understrege, at feberkramper næsten aldrig giver hjerneskade, derfor er jeg noget uforstående overfor at I skulle have lavet et EEG for at se oim hjernen havde taget skade. En EEG kan IKKE vise en hjeneskade som sådan, den kan kun vise noget om hjernens elektriske signaler, det andet skal der en scanning til.

Så egentlig vill jeg bare høre hvordan det var gået, da det jo var forholdsvis lang tid han krampede, og forholdsvis mange gange på 1 døgn som du forklarede.

Knus Charlotte

Hej jeg søgte også på emnet og fandt bla. dit.Min søn er nu 22 mdr. og fik sit første feberkrampeanfald som 9 mdr. han har nu indenfor det sidste år haft sammenlagt 7 anfald...altså fem gange hvor de to gange fik han et anfald mere samtidigt.

Hvornår fandt du ud af din søn havde epilepsi ? De vil ikke høre snak om det på sygehuset, og som tråden startede med i debatten....man går med en evig angst for hvornår næste gang er :-(( desværre synes jeg aldrig man blir dus med de skide anfald...snøft

Anmeld

1. marts 2010

Cris

Vores søn var 16 måneder og jeg blev fuldstandig traumatiseret! Og det var dengang vi var udstationeret i Indien og min mand var til møde i Kbh!!! Jeg var helt alene da det skete. Jeg troede, at han var død! Og så skulle vi på sygehuset og han fik lavet mange prøver (de skulle være sikkert på, hvor feber kommer fra, for i sådan et land kan det være malaria eller tuberculose eller mange andre frygtelige ting) og han fik også lavet en hjerne scanning.

Han er lige blevet 2 år, og hver gang han har været syg, kunne jeg ikke holde det ud og jeg skulle skynde mig at finde noget panodil! Lægen sagde, at jeg ikke skulle være så hurtigt til panodil, for man skal først vide, hvor slemt det er og i hvor lang tid, er de syge. Men nej, jeg få billedet i hovedet fra dengang jeg troede han var død og min hjerte banker og jeg skal løbe og give ham panodil!

Anmeld

1. marts 2010

helora

Puha, alle indlæggene ripper op i min oplevelse fra sidste sommer, hvor min datter, som på daværende tidspunkt var 2 år, pludselig fik feberkramper. Hun havde været syg i et par dage, og jeg var alene hjemme med hende. Vi lå ved siden af hinanden i sommervarmen og hvilede os på sengen. Pludselig vendte hun ansigtet mod mig, åbnede øjnene, hvorefter hun vendte det hvide ud ad øjenene og begyndte at gå i kramper. Jeg tror ikke selve krampeanfaldet varede så længe - måske 1/2-1 minut, men jeg nåede at tage hende op og nærmest skrige til hende for at få kontakt med hende. Efter krampeanfaldet blev hun fuldstændig slap i mine arme, og jeg kunne ikke vække hende, bare holde øje med, at hun trak vejret. Jeg ringede 112, og vi blev hentet af en ambulance i løbet af et øjeblik og blev indlagt til observation i et døgn.

Hun har gudskelov ikke haft feberkramper siden. Men hold da op, hvor den oplevelse sidder i kroppen stadigvæk. Jeg har aldrig været så bange i mit liv og håber aldrig at skulle stå med den frygt og magtesløshed igen.

Anmeld

5. marts 2010

Kala

Gryer skriver:

Fra Gry & Lui (15 mdr på fredag)

Hej

Mit barn har ikke feberkramper, men både mig og min lillebror havde det ret ofte da vi var børn. Det er noget man vokser fra i løbet af barndommen. De færreste børn har det efter 10 års alderen. Jeg var dog selv en af dem der ført voksede fra det da jeg var teenager. Jeg fik dem ikke hver gang jeg havde feber (jeg havde nemlig temmelig tit feber).

Mine forældre sagde at de første par gange var de værste. Herefter var det ikke så slemt for de havde prøvet det så ofte med begge børn og vidste hvad de skulle gøre.

Jeg håber dit lille pus hurtigt vokser fra det

Anmeld

5. marts 2010

Kvindemin

Gryer skriver:

Fra Gry & Lui (15 mdr på fredag)

Hej søde.

Jeg er mor til Celina på 2 år og 4 mdr. som har haft feberkramper to gange, den ene gang var hun ligeså gammel som din og anden gang var hun 2 år. Jeg føler med dig, det er så ubeskriveligt grimt, kan helt sidde og få tårer i mine øjne ved tanken.. Du er meget velkommen til at skrive til mig, også herinde, hvis du er interesseret i at hører mere.

Stort varmt knus

Anmeld

5. marts 2010

LinLin

David fik feberkrampe da han var 1,4 år - vi var indlagt natten over (det skete om aftenen). Næste formiddag kl 10 blev vi udskrevet. Han er 3½ år nu og har ikke haft feberkrampe siden! Det er ikke sikkert det sker igen overhovedet selvom de siger der er større risiko for at få det  hvis man har haft det een gang!!!

Jeg så det i øvrigt heldigvis ikke, da det skete da han var hjemme ved sin far... Fik at vide han bare var helt væk og slet ikke til at komme i kontakt med. Håber aldrig jeg kommer til at oplave mit barn sådan!

Anmeld

16. september 2010

C.T.S.L.W.L.T

Hej med jer

Jeg har også en dreng med feberkramper. Han har haft 2 anfald, det første lige inden han blev 2 år og det næste, da han fik feber næste gang 1 mdr. senere. Nu har han desværre feber igen, så jeg frygter, at han skal få endnu et anfald Det er næsten ikke til at holde ud at gå og være så nervøs og bekymret hele tiden. Har det ligesom jer, der også har set jeres børn krampe- Det er så frygteligt! Og jeg glemmer aldrig, at vi faktisk troede, at vi stod med vores døende dreng i armene. Selv om vi efterfølgende ved, at langt de fleste anfald er ufarlige, så ved kroppen hvordan det føles, at ens barn er ved at dø. Hader de kramper!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.