Kære Rikke,
Hvor er jeg ked af at høre om jeres lille pige. Og jeg ved lige præcis hvor grimt det er at opleve...
Jeg efterlyste i min tråd nogen der havde nogen erfaringer med feberkramper, netop fordi det er svært at gå med selv - og angsten og tankerne æder én op...
Hos os er der gået snart 2 måneder siden Lui fik den første krampe, og det fylder desværre stadig alt for meget... Første gang blev vi indlagt og Lui fik 5 kramper på 12 timer - og det blev ikke nemmere at overvære. Jeg håbede at det var en engangsforestilling og derfor håbede jeg også sådan at der var nogen der kunne fortælle mig solstrålehistorier om at de kun havde prøvet det en enkelt gang.... Men dem var der ikke så mange af der hvor jeg søgte, og der gik heller ikke mere end 5 uger, så fik Lui endnu en krampe, den varede 5 min.
Jeg er konstant bange for at han får feber, mærker på han i tide og utide, glemmer at nyde ham når han er frisk, fræk og glad, fordi jeg er så bange... Min fornuft ved godt at Lui ikke mærker noget, barnet er bevidstløs under krampen, men mit hjerte dør lidt hver gang jeg ser min livløse, gråblå, frådende og krampene dreng. Og det kan jeg ikke bære.
Magtesløsheden er forfærdelig og jeg bliver fysisk dårlig og får lyst til at kaste op når Lui kramper. Men jeg er der for min dreng og kommer igennem det.
Vi har haft Lui til en antroposofisk læge (som også skulle være fantastisk i forhold til MØB!) her på Frederiksberg, som gav os en recept på nogle stikpiller (noget natur-noget) der skulle give feberen et mere harmonisk forløb, og derved muligvis forhindre de hurtige stigninger i temp og febersitren der bliver til kramper. Dem venter vi på fra apoteket - men jeg har i mellemtiden fundet nogle dråber (også natur) der hedder Belladonna D6 og nogle der hedder Apis/Belladonna D6 som skulle gøre det samme som stikpillerne. De kan købes i håndkøb i en helseforretning eller på nettet.
Vi har 7-9-13 ikke haft brug for dem endnu, men tanken om at vi føler vi kan gøre noget for at forhindre kramperne er bedre end at gå og vente på dem...
Jeg håber at I aldrig oplever det igen - og ønsker jer rigtig god bedring med Lillepigen. Du må endelig skrive igen, hvis du har nogle spørgsmål eller har lyst til at læsse lidt af!
Stort knus fra Gry.
Anmeld