iskasneve ? (staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

XXSS

Carina1977 skriver:

Det er altså ikke helt korrekt. Man skal altid have en henvisning til en fysioterapeut fra lægen. Men man skal stadig betale det det koster. Det er kun hvis man har en bestemt diagnose f.eks. sclerose som jeg har, at man kan få det vederlagsfri.

Min egen mor der bakser vældigt med ryggen efter et brud, skal helt selv betale for sit fysioterapi.

Så det er ikke gratis, men det er bestemt pengene værd, hvis man har så ondt, at ens hverdag bliver ødelagt af smerter.

Det var ikke det jeg fik af vide. Så hun må jo bare høre sin egen læge ad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

SussieThyssen

Babyklar skriver:

Hej D'damer derude

er gravid i uge 26 - ville lige høre om der er nogen af jer, der døjer med en iskasneve i ballen/lår ?? hvad har i fået af råd for at minske den smerte det jo kan give ..

mit bliver faktisk kun værre og værre, jeg går på en kontor skole, hvor man sidder meget ned på en kontorstol, og jeg kan efter feieren kun max sidde 10min så får jeg ret ondt .. står så, så meget op som jeg kan, da det os bliver lidt hårdt i længenden..

Der er kun en ting at gøre...stå og gå så meget du kan.
Har du hæve-sænkebord?

Ellers må du bede om at få det.
Og så skal du lave høje knæløftninger mange gange om dagen.

Normalt er mit råd til iskiaspatienter at de skal ride, men det er jo ikke så smart til en gravid
Så der kun det andet..og så naturligvis massage, akupunktur og svømning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. februar 2011

XXSS

Babyklar skriver:

Min læge er godt kla over det, for var dernede hvor jeg fortalte om det, godt nok var det ikke så slemt den gang, men der gav hun mig en øvelse, MEN synes ikk den er så god mere, eftersom mavsen os er kommet lidt i vejen.

Ok, men spørg hende ad, Carina 1977 mener at det er for egen betaling, så du må nok hellere spørge egen læge ad .

Anmeld

22. februar 2011

Carina1977

Babyklar skriver:

Hej D'damer derude

er gravid i uge 26 - ville lige høre om der er nogen af jer, der døjer med en iskasneve i ballen/lår ?? hvad har i fået af råd for at minske den smerte det jo kan give ..

mit bliver faktisk kun værre og værre, jeg går på en kontor skole, hvor man sidder meget ned på en kontorstol, og jeg kan efter feieren kun max sidde 10min så får jeg ret ondt .. står så, så meget op som jeg kan, da det os bliver lidt hårdt i længenden..

Der er faktisk flere øvelser man kan lave. Den jeg kender som er mest effektiv, er denne:

Du skal ligge på ryggen med bøjede ben. Så tager du den ene fod henover dit andet knæ, tager ved dit ben og presser op mod maven. Så får man et stræk på ballen. Det er lidt svært at forklare.

Du kan også ligge på ryggen med bøjede ben, tage fat i begge ben ved knæet og presse dem ind mod maven. Det skulle også være en god øvelse.

Selvfølgelig har du en mave der går i vejen, men det skulle være muligt at lave øvelser alligevel

Men det handler simpelthen om at lave øvelser, hvor du kan mærke at du får et stræk i ballen eller øvelser for lænden. Så man kan jo prøve sig frem

Anmeld

22. februar 2011

Moar2011

SussieThyssen skriver:

Der er kun en ting at gøre...stå og gå så meget du kan.
Har du hæve-sænkebord?

Ellers må du bede om at få det.
Og så skal du lave høje knæløftninger mange gange om dagen.

Normalt er mit råd til iskiaspatienter at de skal ride, men det er jo ikke så smart til en gravid
Så der kun det andet..og så naturligvis massage, akupunktur og svømning.

Kærligst
Sussie

Tak for rådene ..

Jeg havde tænkt på svømning , er det godt for det ?

Jeps sådan et bord har jeg nemlig - og prøver så vidt mulig at skifte mellem at gå, sidde og stå bare for at klare 7,5 time job bedre ..

spørg nok dumt, men kan det godt passe at det bare bliver værre og værre?

Anmeld

22. februar 2011

Moar2011

Carina1977 skriver:

Der er faktisk flere øvelser man kan lave. Den jeg kender som er mest effektiv, er denne:

Du skal ligge på ryggen med bøjede ben. Så tager du den ene fod henover dit andet knæ, tager ved dit ben og presser op mod maven. Så får man et stræk på ballen. Det er lidt svært at forklare.

Du kan også ligge på ryggen med bøjede ben, tage fat i begge ben ved knæet og presse dem ind mod maven. Det skulle også være en god øvelse.

Selvfølgelig har du en mave der går i vejen, men det skulle være muligt at lave øvelser alligevel

Men det handler simpelthen om at lave øvelser, hvor du kan mærke at du får et stræk i ballen eller øvelser for lænden. Så man kan jo prøve sig frem

jeps, det var den min læge viste mig og den var altså god..  må bruge den noget oftere

Anmeld

22. februar 2011

Carina1977

Tanja78 skriver:

Det var ikke det jeg fik af vide. Så hun må jo bare høre sin egen læge ad.

Jamen jeg ved jo selvfølgelig ikke om du fejler et eller andet, der gør at du kan få det gratis. Men generelt så koster det desværre penge at få fysioterapi

Selvfølgelig hun kan ringe til sin læge, men jeg tror nu han siger det samme som mig....desværre.

Anmeld

22. februar 2011

XXSS

Carina1977 skriver:

Jamen jeg ved jo selvfølgelig ikke om du fejler et eller andet, der gør at du kan få det gratis. Men generelt så koster det desværre penge at få fysioterapi

Selvfølgelig hun kan ringe til sin læge, men jeg tror nu han siger det samme som mig....desværre.

Jeg arbejder selv inden for sygehusvæsenet så ved godt at det koster  . Men som sagt var det bare ikke lige den besked jeg fik under min graviditet. Så derfor må babyklar jo bare lige høre ad inden..

og jeg kan selvfølgelig kun fortælle om mine erfaringer.

Anmeld

22. februar 2011

SussieThyssen

Babyklar skriver:

Tak for rådene ..

Jeg havde tænkt på svømning , er det godt for det ?

Jeps sådan et bord har jeg nemlig - og prøver så vidt mulig at skifte mellem at gå, sidde og stå bare for at klare 7,5 time job bedre ..

spørg nok dumt, men kan det godt passe at det bare bliver værre og værre?

Dumme spørgsmål findes ikke..se ned på mit motto

Og ja, det kan det...altså passe, at det bliver værre.
Barnet har åbenbart valgt at ligge et bestemt sted, og indtil det vælger at flytte sig, så vil tyngden fra barnet jo kun blive større og større og dermed øge trykket på iskiasnerven, som åbenbart ligger et sted hos dig, hvor, der let kan komme et tryk.

Søvmning er utroligt godt, og det er varmtvandsbassin også.
Og så må du et par gange om dagen á 10 min supplere med en varmepude.

Anmeld

22. februar 2011

Moar2011

SussieThyssen skriver:

Dumme spørgsmål findes ikke..se ned på mit motto

Og ja, det kan det...altså passe, at det bliver værre.
Barnet har åbenbart valgt at ligge et bestemt sted, og indtil det vælger at flytte sig, så vil tyngden fra barnet jo kun blive større og større og dermed øge trykket på iskiasnerven, som åbenbart ligger et sted hos dig, hvor, der let kan komme et tryk.

Søvmning er utroligt godt, og det er varmtvandsbassin også.
Og så må du et par gange om dagen á 10 min supplere med en varmepude.

JA, det kunne jeg lige se godt motto

okey, det er der ikke noget at gøre ved, der kommer jo noget skønt ud af det ..

Ja, må prøve med en varme pude, og selvf svømming

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.