Slippe for betale barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Valle81

Heidi-ra skriver:

Hej igen dejlige kvinder..

Oprettede for nogle dage siden en debat om barsel. Men har nu endnu flere spørgsmål da jeg på opfordring har snakket med min chef hvordan og hvorledes med hun skal betale barsel til mig fra d. 4 maj .. (Det er første gang for os begge)

MEN hun påstår hun IKKE skal betale barsel til mig da jeg går sygemeldt nu (siden 3 januar)

Kan det virkelig være rigtig hun slipper for betale 4 uger før og 14 uger efter bare fordi jeg er sygmeldt.. Har været i virksomheden 3 år til april på fuldtid hele tiden?

Håber meget på svar da alt dette er ved gå mig vældig meget på(:

Nej hun slipper ikke for at betale.

Mens du er sygemeldt kan hun søge om refusion hos kommunen - hun kan få refusion til det der svarer til dagpengesatsen.

Det med 4 uger før for dig fade bort - som jeg også skrev i dit tidligere indlæg - når man er sygemeldt går man sygemeldt til den dag man føder. Fra den dag du føder starter din barsel.
Du er berettiget til fuld løn unde din sygemelding og fra den dag du har født har du ret til 14 uger med fuld løn.

Det er din arbejdsgiver der SELV skal søge om refusion:0) Hun slipper bestemt ikke for at betae.

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

StineW

Heidi-ra skriver:

JA nemlig har jeg også forstået det er.. Men hun mener dog det er Unfaír hvis hun ska betale barsel også... Da hun ik mener jeg bliver rask bare fordi jeg føder- Men er syg fordi jeg er gravid...

HAr snakket med dem inden og de sagde hun sku betale når vi når d 4 maj og jeg indtil da er på sygedagpenge.. Hun gjorde mig bare i tvivl igår...(:

Har sagt til hende jeg sys hun ska tjekke op på det for var ikke hva jeg havde hørt og at hun så sku kontakte mig.. Så regner da med hun finder ud a det og hvis hun bliver ved nægte går jeg nok til min fagforening igen (:

HAr også skrevet til kommunen idag ... De skal jo nok også sørge for hun betaler da de ikke slipper mere end nødvendigt

Hmm det lyder da vist som om hun bare gerne vil slippe...

Og ja det kan være dyrt at have en kvinde i den fødedygtige aldre, but thats life.

Desuden skal alle arbejdsgivere med kvinder indenfor en vis alder, betale til noget barselshalløj. Fra denne fond ( eller hvad det nu er ) får de så refunderet noget af det de betaler når man er på barsel.

Jeg kan nemlig huske min tidligere arbejdsgiver syntesdet var noget så forfærdeligt.

Knus Stine

Anmeld

22. februar 2011

BabyThilde

Tullen85 skriver:

Nej det kan ikke passe. Jeg gik sygemeldt fra august og min barsel startede d. 3 dec, jeg fik barsel 28 uger (mener jeg det var) med fuld løn inden jeg gik over til barselsdagpenge. Så det har ingen betydning. Bed hende kontakte fagforegningen hvis hun er i tvivl...

det samme her

Anmeld

22. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Valle81 skriver:

Nej hun slipper ikke for at betale.

Mens du er sygemeldt kan hun søge om refusion hos kommunen - hun kan få refusion til det der svarer til dagpengesatsen.

Det med 4 uger før for dig fade bort - som jeg også skrev i dit tidligere indlæg - når man er sygemeldt går man sygemeldt til den dag man føder. Fra den dag du føder starter din barsel.
Du er berettiget til fuld løn unde din sygemelding og fra den dag du har født har du ret til 14 uger med fuld løn.

Det er din arbejdsgiver der SELV skal søge om refusion:0) Hun slipper bestemt ikke for at betae.

Christina

Min sygemelding hed " frem til barsel" og barsel, er 4 eller 8 uger før termin... Så nej, hendes 4 uger fader ikke bort... Slet ikke når fagforeningen også siger de ikke gør

Anmeld

22. februar 2011

ønskebørn74

Heidi-ra skriver:

Hej igen dejlige kvinder..

Oprettede for nogle dage siden en debat om barsel. Men har nu endnu flere spørgsmål da jeg på opfordring har snakket med min chef hvordan og hvorledes med hun skal betale barsel til mig fra d. 4 maj .. (Det er første gang for os begge)

MEN hun påstår hun IKKE skal betale barsel til mig da jeg går sygemeldt nu (siden 3 januar)

Kan det virkelig være rigtig hun slipper for betale 4 uger før og 14 uger efter bare fordi jeg er sygmeldt.. Har været i virksomheden 3 år til april på fuldtid hele tiden?

Håber meget på svar da alt dette er ved gå mig vældig meget på(:

Tag fat i dit fagforbund... De er på pletten i disse situationer...

Anmeld

22. februar 2011

Valle81

Ni-ko-li-ne skriver:

Min sygemelding hed " frem til barsel" og barsel, er 4 eller 8 uger før termin... Så nej, hendes 4 uger fader ikke bort... Slet ikke når fagforeningen også siger de ikke gør

Hmm - jamen i princippet giver det jo det samme - om hun er sygelmelt eller ikke de 4 uger før - hun kommer hjo ikke på arbejde og er berettiget til fuld løn.

Men jeg var selv sygemeldt da jeg ventede Anton - der fik jeg at vide at jeg var sygemeldt til den dag jeg fødte og derfra talte mine 18 uger med fuld løn. Og dette stemte også overens med udrgningen fra kommunen hvornår mine barselsdagpenge sluttede osv - og da jeg gik 12 dage over tid var det meget "heldigt" da min barsel jo blev det længere.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.