Slippe for betale barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Chr-Hei

Hej igen dejlige kvinder..

Oprettede for nogle dage siden en debat om barsel. Men har nu endnu flere spørgsmål da jeg på opfordring har snakket med min chef hvordan og hvorledes med hun skal betale barsel til mig fra d. 4 maj .. (Det er første gang for os begge)

MEN hun påstår hun IKKE skal betale barsel til mig da jeg går sygemeldt nu (siden 3 januar)

Kan det virkelig være rigtig hun slipper for betale 4 uger før og 14 uger efter bare fordi jeg er sygmeldt.. Har været i virksomheden 3 år til april på fuldtid hele tiden?

Håber meget på svar da alt dette er ved gå mig vældig meget på(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

SHERO

Nej det kan ikke passe. Jeg gik sygemeldt fra august og min barsel startede d. 3 dec, jeg fik barsel 28 uger (mener jeg det var) med fuld løn inden jeg gik over til barselsdagpenge. Så det har ingen betydning. Bed hende kontakte fagforegningen hvis hun er i tvivl...

Anmeld

22. februar 2011

Rockertand

Heidi-ra skriver:

Oprettede for nogle dage siden en debat om barsel. Men har nu endnu flere spørgsmål da jeg på opfordring har snakket med min chef hvordan og hvorledes med hun skal betale barsel til mig fra d. 4 maj .. (Det er første gang for os begge)

MEN hun påstår hun IKKE skal betale barsel til mig da jeg går sygemeldt nu (siden 3 januar)

Kan det virkelig være rigtig hun slipper for betale 4 uger før og 14 uger efter bare fordi jeg er sygmeldt.. Har været i virksomheden 3 år til april på fuldtid hele tiden?

Du er altså nødt til at kontakte din fagforening eller kommunen for at få svar på dette.

Der kan komme mange svar herinde med folk, der tror eller mener, at de ved noget - og dette spørgsmål er for vigtigt til, at du undlader at konsultere nogle, der kender reglerne.

Anmeld

22. februar 2011

StineW

Heidi-ra skriver:

Sygdom og graviditet er to vidt forskellige ting. Jeg har selv gået sygemeldt fra starten af novenmber, men er så nu gået på barsel med termin 3/4.

Jeg får fuld løn nu og ca 6 mdr bagefter, det skal de sgudde ik røre ved.

Men tal med din fagforening om det ( og giv os lige en up-date )

Deer er jo selvfølgelig forskel på div overenskomster, men det lyder helt usandsynligt i mine ører, at din arbejdsgiver skulle have ret.

Og glædelig barsel, når du når til det

Anmeld

22. februar 2011

Chr-Hei

Tullen85 skriver:

Nej det kan ikke passe. Jeg gik sygemeldt fra august og min barsel startede d. 3 dec, jeg fik barsel 28 uger (mener jeg det var) med fuld løn inden jeg gik over til barselsdagpenge. Så det har ingen betydning. Bed hende kontakte fagforegningen hvis hun er i tvivl...

Mener jeg heller ikke .. HAr kontakt med fadforeningen De sagde også hun skulle betale men det var inden hun selv begyndte sige hun ikke skulle så blev helt forvirret (:

Anmeld

22. februar 2011

Chr-Hei

Rockertand skriver:

Du er altså nødt til at kontakte din fagforening eller kommunen for at få svar på dette.

Der kan komme mange svar herinde med folk, der tror eller mener, at de ved noget - og dette spørgsmål er for vigtigt til, at du undlader at konsultere nogle, der kender reglerne.

HAr haft kontakt med min fagforening som sagde hun sku betale de 4 uger + 14 bagefter.. Dette var dog inden jeg havde kontakt til hende.. Så blev helt i tvivl ved hun sagde det andet igår... Men ville egentlig ogs bare hører om andre havde hørt om hun ku slippe .. Har skrevet til kommunen idag for få klarhed på tingene ..

Anmeld

22. februar 2011

Chr-Hei

StineW skriver:

Sygdom og graviditet er to vidt forskellige ting. Jeg har selv gået sygemeldt fra starten af novenmber, men er så nu gået på barsel med termin 3/4.

Jeg får fuld løn nu og ca 6 mdr bagefter, det skal de sgudde ik røre ved.

Men tal med din fagforening om det ( og giv os lige en up-date )

Deer er jo selvfølgelig forskel på div overenskomster, men det lyder helt usandsynligt i mine ører, at din arbejdsgiver skulle have ret.

Og glædelig barsel, når du når til det

JA nemlig har jeg også forstået det er.. Men hun mener dog det er Unfaír hvis hun ska betale barsel også... Da hun ik mener jeg bliver rask bare fordi jeg føder- Men er syg fordi jeg er gravid...

HAr snakket med dem inden og de sagde hun sku betale når vi når d 4 maj og jeg indtil da er på sygedagpenge.. Hun gjorde mig bare i tvivl igår...(:

Har sagt til hende jeg sys hun ska tjekke op på det for var ikke hva jeg havde hørt og at hun så sku kontakte mig.. Så regner da med hun finder ud a det og hvis hun bliver ved nægte går jeg nok til min fagforening igen (:

HAr også skrevet til kommunen idag ... De skal jo nok også sørge for hun betaler da de ikke slipper mere end nødvendigt

Anmeld

22. februar 2011

XXSS

Jeg vil mene, at det er kommunen du skal snakke med - det er dem der giver refusion til arbejdsgiver (sådan er det i hvert fald i det offentlige og nogle private virk.)

Sidst jeg var på barsel blev jeg sygemeldt før tid - det var privat, de fik barselsgodtgørelse af kommunen. Denne gang blev jeg sygemeldt før tid det er offentligt, de får barselsrefusion/godtgørelse af kommunen - det er din arbejdsgiver der skal betale, hun skal bare selv sørge for indberetningen til den pågældende kommune ellers får hun intet.

Så bed hende om at snakke med kommunen efter at du har rådført dig hos dem  også for ikke at få for mange forkerte svar.

Anmeld

22. februar 2011

Mor-til-asta-09

Heidi-ra skriver:

Selvfølgelig skal hun stadig betale barsel, selvom du pt går sygemeldt... Det har ikke noget med hinanden at gøre, pengemæssigt

Anmeld

22. februar 2011

Ni-ko-li-ne

I nogle overenskomster har man 4 uger + 14 uger med løn... Andre har 4 uger + 26 uger med løn... Nogle har 8 uger + 14 el 26 uger med løn... Men hvis din fagforening siger 4 uger + 14 uger med løn, så er det sådan det er:0) hun skal betale, men hun får en del i refusion fra kommunen jo:0) godt du skrev til kommunen, det burde din arb. Giver nok også gøre og få styr på det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.