Hvor på nettet kan jeg finde oplysninger om hvilke krav min gamle farmor har på pleje?
Min farmor er 86 år og er meget dement. Hun bor på plejehjem i Næstved. I lørdags fik hun en blodprop i hjernen og er derfor indlagt på sygehuset. Hun er pt. halvsidelammet, kan ikke tale, kan ikke synke og har besvær med at trække vejret. De har endnu ikke fået en sonde i hende, hvilket betyder at hun endnu ikke har fået mad. Idag skal de så vurdere om hun skal have indopereret en sonde i maven, men de er i tvivl om hun kan klare narkosen (jeg vil jo - groft sagt - hellere have at hun dør af narkosen end af sult)
I lørdag fik vi at vide at de første 3 dage var kritiske og at de ikke kunne sige om hun overlevede. Igår, på 3.dagen, fortalte de så at de ikke kunne gøre mere, hun skal udskrives og tilbage på plejehjemmet.
Derfor vil vi jo gerne have noget ekstra plejehjælp til hende på plejehjemmet. Personalet har jo ikke tid til at bruge ekstra tid til hende, og hun kan jo slet intet nu, ikke engang sige til når hun er sulten eller skal have skiftet ble.
Er reglerne forskellige fra kommune til kommune? Har hun krav på ekstra hjælp? Som handicappet kan man jo få en plejer, kan man få det som ældre? Hvad er normal procedure i den slags tilfælde (som jeg godt ved er ret almindelig, men jeg har aldrig prøvet det før)
Anmeld