Hvor længe nr. 2 :-) Prøver lige igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe gik der 2 .gang fra I begyndte på projekt baby til I var gravide?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

825 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Gaia

Hvor længe gik der 2. gang fra I bygyndte på projekt baby til I var gravide? Har hørt at det kan tage længere tid 2. gang, Hvad var jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Gaia

Grunden til at jeg spørger, er at jeg tænker på hvornår vi skal begyndte på nummer to. Og derfor hvis det nu viser sig at der er hold i at det er lidt svære anden gang, ja så skal vi måske begynde lidt før vi havde tænkt. Ligenu tænker vi at vores datter skal være 1 1/2 år inden vi begynder, men vil jo egentlig heller ik have at der bliver alt for langt mellem dem. jeg blev første gang gravid lige med det sammen, men ingen kan jo vide om det går ligeså stærkt  2. gnag

Anmeld

22. februar 2011

XXSS

jeg tror det afhænger meget af den enkelte. Her blev vi gravide med det samme, men første gang nåede vi at miste et par gange inden.

Et andet par jeg kender, blev gravide i første hug - og her anden gang har de forsøgt i snart et år.

Anmeld

22. februar 2011

noah3006

Jeg droppede p-pillerne i aug 2009, og testede positiv i dec 2009, men havde desværre en SA i januar 2010. og så testede jeg først positiv igen i juli 2010. Så jeg har stemt omkring 4-6 mdr ved mig.

Anmeld

22. februar 2011

ZamanogDania

Jeg vil nok have en anden når min datter er 2-3 år. Synes det er hårdt når der er ikke så meget imellem dem.

Men det kommer os an på hvor gammel man er. Hvis man er over de 30 år så kan de godt blive gravid hurtig efter den første.
Jeg er kun 23 år så der er mange år til jeg kan får børn

Anmeld

22. februar 2011

noah3006

Gaia skriver:

Grunden til at jeg spørger, er at jeg tænker på hvornår vi skal begyndte på nummer to. Og derfor hvis det nu viser sig at der er hold i at det er lidt svære anden gang, ja så skal vi måske begynde lidt før vi havde tænkt. Ligenu tænker vi at vores datter skal være 1 1/2 år inden vi begynder, men vil jo egentlig heller ik have at der bliver alt for langt mellem dem. jeg blev første gang gravid lige med det sammen, men ingen kan jo vide om det går ligeså stærkt  2. gnag

Jeg kan godt forstå man gerne vil prøve at "planlægge" graviditeten lidt. men tror ikke man kan være sikker på det lykkedes. min svigerinde og bror de besluttede sig for hun skulle droppe p-pillerne og så måtte tiden vise hvad der skete. Hun blev gravid i først hug. Så det var jo hurtigere end de havde regnet med. Og andre de kæmper lang tid før der sker noget. Så det er virkelig svært at sige hvor længe der går. Men held og lykke med projekt baby. 

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Der gik 3 mdr - men den mistede vi desværre i uge 12. Derefter gik der 5 uger før jeg stod med en ny positiv test

Anmeld

22. februar 2011

Thalia

Jeg har stemt 1-2 mdr.

Jeg blev egentlig gravid med det samme, men aborterede nogle dage efter den positive test.

Allerede en måned senere kunne jeg dog teste positiv igen og det blev til en rigtig lækker baby

Anmeld

22. februar 2011

Lisette 84

Jeg tror ligesom Tanja at det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvor lang tid det tager... Jeg tror ikke man kan sige noget generelt om den slags...

Med hensyn til hvor lang tid der skal være imellem de to, så vil jeg sige at jeg tror det i virkeligheden handler mest om forældrene.. Er man klar og har overskud til en nr. 2 meget hurtigt efter den første, så kan jeg ikke se noget forkert i det...Selv valgte jeg at beholde mit barn ( graviditeten var uplanlagt).. Der er 3 år imellem mine... Jeg tænkte at hvis han skulle have en bror eller søster, så var det bedst at de ikke var så stor aldersforskel... 

Jeg kan kun sige... Mærk efter selv.. Hvad føles rigtigt ?

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Jeg tror ærligt talt ikke du kan bruge afstemningen til "noget" ifht det du skriver  

Et par i min mødregruppe fik den første i første forsøg, men måtte efter 1½ års forsøg have hjælp til nr 2. Et andet forsøgte 2 år med den første og var skrevet op (eller hvad det hedder) til behandling, da det så lykkedes naturligt - de fik nummer to i første forsøg

Men jeg kan godt forstå du gerne vil (forsøge at) planlægge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.