Nogen der har kørt med rutebil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.540 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

bonanza

Kan man ha en tvillingeklapvogn med i den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Manakauapo

Sagtens!

Anmeld

21. februar 2011

LotteGabriella

Det kan man da i hvert fald her

Anmeld

21. februar 2011

Kindfed

Ikke her i Århus, og de meget kompakte tvillingevogne må man slet ikke have med.

Anmeld

21. februar 2011

Laulund87

Øhm når jeg skal med vores rutebil kan jeg knap nok få vores alm barnevogn ind, så en tvillingevvogn kan jeg ikke lige forestille mig

Anmeld

21. februar 2011

Janni.

bonanza skriver:

Kan man ha en tvillingeklapvogn med i den?

Du skal være obs på at chaufføren kan nægte at hjælpe dig ind med vognen. Min ex-kæreste er bus chauffør og deres overenskomst siger nu at de ikke er tvunget til at hjælpe.

Han er chauffør i midtjylland

Anmeld

21. februar 2011

Laulund87

Buito skriver:

Du skal være obs på at chaufføren kan nægte at hjælpe dig ind med vognen. Min ex-kæreste er bus chauffør og deres overenskomst siger nu at de ikke er tvunget til at hjælpe.

Han er chauffør i midtjylland

Min svigermor er buschauffør og siger at de SKAL hjælpe i en rutebil..Du kan jo ikke selv komme ind når der er trapper.

Derimod må de afvise at hjælpe en med rollator

Anmeld

21. februar 2011

Kindfed

Ikke at det har noget helt konkret med tråden at gøre, men der står på Midttrafiks hjemmeside, at de ikke skal hjælpe. Til gengæld står der ikke noget om tvillingeklapvogne, så det bliver nok en sjov bitter erfaring for mange nye twin moms

Anmeld

21. februar 2011

Sees

Laulund87 skriver:

Min svigermor er buschauffør og siger at de SKAL hjælpe i en rutebil..Du kan jo ikke selv komme ind når der er trapper.

Derimod må de afvise at hjælpe en med rollator

Buschaufføren har ret til at afvise dig, hvis du ikke selv kan komme ind i bussen med din barnevogn, rolator eller hvad det måtte være.
Det har noget at gøre med deres sygeforsikring og at det kan give dårlig ryg osv. - Det er ihvertfald hvad jeg har hørt

Anmeld

21. februar 2011

Laulund87

Sees. skriver:

Buschaufføren har ret til at afvise dig, hvis du ikke selv kan komme ind i bussen med din barnevogn, rolator eller hvad det måtte være.
Det har noget at gøre med deres sygeforsikring og at det kan give dårlig ryg osv. - Det er ihvertfald hvad jeg har hørt

Okay det lyder underligt når jeg, som sagt, har det fra en buschauffør og jeg har også spurgt i bussen..For at være sikker

Jeg har så hørt at de må nægte at hjælpe i BYbusserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.